Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛کوروش شاه‌‌پسند دبیر علمی سیزدهمین کنگره‌ بین‌المللی‌ سلول‌های بنیادی‌ رویان‌ در هجدهمین‌ کنگره‌ بین‌المللی پزشکی تولید مثل‌، سیزدهمین کنگره بین‌المللی‌ سلول‌های بنیادی‌ رویان‌ و دوازدهمین‌ سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل‌ که امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره‌ یکی از مهم‌ترین‌ اتفاقات علمی‌ در زمینه‌ پزشکی بازساختی‌ و سلول‌های بنیادی در کشور بوده است که امسال سیزدهمین‌ سال برگزاری آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این کنگره فرصت استثنایی‌ را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند که اطلاعات‌ علمی‌شان را با دانشمندان برجسته دنیا به اشتراک بگذارند. همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان و محققان جوان در این کنگره‌ از سراسر جهان حضور پیدا می‌کنند.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره‌ بین‌المللی‌ سلول‌های بنیادی‌ رویان‌ عنوان کرد: این کنگره‌ فرصت خوبی برای دانشجویان ایرانی‌ فراهم می‌کند تا بتوانند‌ دانش خود را ارتقاء دهند و همکاری‌های بین‌المللی زیادی را آغاز کنند. در این کنگره‌ ما با زمینه‌های تحقیقاتی متفاوت‌ محققان‌ بین‌المللی‌ در حوزه سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی‌ آشنا می‌شویم.

شاه‌پسند تأکید کرد: پژوهشگاه رویان مسئول برگزاری این کنگره است، پژوهشگاه رویان‌ پیشگام در زمینه تحقیقات‌ سلول‌های بنیادی‌ در کشور است که از سال 2003 میلادی‌ با یک آزمایشگاه‌ کار خود را روی تولید سلول‌های بنیادی جنینی موش‌ آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امروزه قسمت قابل توجهی از زمینه‌های تحقیقاتی‌ نظیر بیولوژی‌ سلولی، پزشکی‌ بازساختی‌ و مهندسی بافت در پژوهشگاه رویان‌ انجام می‌شود، گفت: ما در سال 2016 میلادی بالغ بر 190 مقاله داشتیم‌ بنابراین‌ تعداد مقاله های امروز نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و همچنین میزان رفرنس‌‌دهی به این مقاله ها رشد پیدا کرده است.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره‌ بین‌المللی‌ سلول‌های بنیادی‌ رویان‌، تأکید کرد: ما در این کنگره در تلاش هستیم از سمت تولید دانش به سوی کاربرد آن حرکت کنیم بنابراین بر این اساس بخش‌های متفاوتی‌ در زمینه‌های مختلف طراحی شده است همچنین ما بر همگرایی‌ زمینه‌های مختلف تحقیقاتی‌ و دانش نیز تأکید می‌کنیم، به طوری که‌ امسال بسیاری از زیست‌شناسان،پزشکان و مهندسان برتر به کنگره دعوت شده‌اند تا دستاوردهای جدیدشان‌ را به نمایش بگذارند.

شاه‌پسند عنوان کرد: در کنگره امسال 22 مدعو‌ از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند؛ هدف آینده ما و چشم‌انداز رویان پزشکی فردای ایران است. خوشبختانه تعداد زیادی از دانشجویان مستعد و باهوش از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف ایران در این کنگره حضور دارند که می‌توانند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهند. تکیه اصلی ما بر تجربه‌ بر اساس دانش و در نهایت کاربردی‌ کردن آن است همچنین سعی می‌کنیم که همکاری‌های بین‌المللی خود را با سایر کشورها‌ گسترش دهیم و از حمایت مراکز خیریه‌ نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: این کنگره‌ خروجی‌هایی را از بعد علمی مد نظر‌ دارد؛ در صدد هستیم که دانش و سلامت جامعه ایران را بهبود ببخشیم‌، همچنین ارتباطات‌ خوبی را در زمینه بین‌المللی با دانشمندان مطرح دنیا برقرار کنیم و از بعد اجتماعی سعی می‌کنیم چهره نامطلوبی‌ که از ایران ممکن است در ذهن افراد کشورهای دیگر ترسم شده باشد، اصلاح کنیم.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره‌ بین‌المللی‌ سلول‌های بنیادی‌ رویان‌گفت: متأسفانه به علت محدودیت بودجه و امکانات تحقیقاتی، محققان اغلب به خارج از کشور عزیمت‌ می‌کنند. ما باید همکاری خود را با دانشگاه‌های مختلف‌ در کشورهای‌ گوناگون‌ گسترش دهیم‌.

شاه‌پسند یادآور شد: توانمندی رویان‌ بیش از آن است که در رسانه‌ها منعکس می‌‌شود متأسفانه برخی اخبار وقتی به افراد می‌رسد تأثیرات نا‌مطلوبی را بر جو علمی کشور ایجاد می‌کند از سوی دیگر دانشمندان نیز اغلب‌ علاقمند به انجام مصاحبه نیستند بنابراین اخبار علمی به شکل دقیق منعکس نمی‌شود. در زمینه سلول‌های بنیادی‌ شبکه عصبی چشم در سال‌های گذشته خبری منعکس شد که فشار زیادی به پژوهشگاه رویان‌ وارد کرد. کاربرد سلول‌های بنیادی شبکه عصبی چشم هنوز در فاز تحقیقاتی‌ قرار دارد و اجرایی نشده است.

انجام پزشکی مبتنی بر فرد برای وارفارین‌ در کشور

در ادامه مراسم‌ پروانه افشاریان‌ دبیر علمی‌ هجدهمین کنگره‌ بین‌المللی پزشکی تولید مثل‌ اظهار کرد: کنگره پزشکی تولید مثل از سال 2000 میلادی آغاز به کار کرد این کنگره با تلاش کاظمی‌آشتیانی‌ کار خود را شروع کرد و در طول این 11 سال همکارانش‌ راه وی را ادامه دادند.

وی بیان کرد: در کنگره امسال پزشکی تولید‌مثل 243 مقاله ثبت شده است که از این تعداد 9 مورد برای سخنرانی‌ و 200 مورد برای پوستر انتخاب شده‌اند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره‌ بین‌المللی پزشکی تولید مثل‌ افزود: در این کنگره بیش از 40 سخنران مدعو حضور دارند‌ این سخنرانان‌ در زمینه‌های متفاوتی از جمله پزشکی مبتنی بر فرد در ناباروری‌، غدد جنسی مصنوعی‌ و زیست‌شناسی‌ سلول‌های زایا‌، آنتی‌اکسیدان‌ها و باروری‌، جنبه‌های مولکولی‌ ناباروری‌ و نتایج سیکل‌‌های ART آخرین دستاوردهای‌ خودشان را به نمایش می‌گذارند که برخی از این عناوین‌ در راستای فعالیت‌های کارگروه‌های رویان است این کارگروه‌ها از سال گذشته‌ تشکیل شده‌ و شامل‌ POF ، PCOS و RIF است‌.

افشار‌یان تأکید کرد: در پنل‌ غدد جنسی مصنوعی‌ که در این کنگره مطرح می‌شود به درمان‌هایی‌ که برای بیماران دچار نقصان‌ زودرس‌ تخمدانی‌ در آینده استفاده می‌شود، توضیحاتی‌ داده می‌شود. همچنین در زمینه تحریک تخمک‌گذاری‌ مبتنی بر فرد‌ در بیماران PCOS و در مورد شکست‌ مکرر‌ لانه‌گزینی‌ نیز پنل‌هایی داریم‌. از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره حفظ باروری‌ در بیماران سرطانی است.

وی گفت: وجه تمایز‌ این کنگره‌ نسبت به سال‌های قبل در موضوعاتی همچون پزشکی مبتنی‌ بر فرد در ناباروری‌ و نقش تغذیه‌ در باروری‌ است.

دبیر علمی هجدهمین کنگره‌ بین‌المللی پزشکی تولید مثل عنوان کرد: پزشکی مبتنی بر فرد در برخی از مراکز دنیا برای بیماران سرطانی‌ انجام می‌شود ولی بیشتر این درمان به صورت مقاله ها تحقیقاتی است البته‌ تا حدی‌ پزشکی مبتنی بر فرد برای بیماران PCOS نیز انجام می‌شود ولی با تعریف دقیق‌ پزشکی مبتنی بر فرد‌ که آزمایش ژنتیکی است، فاصله دارد. در ایران پزشکی مبتنی بر فرد برای وارفارین‌ انجام می‌شود در پژوهشگاه رویان پنج سال است، کار تحقیقاتی‌ در این زمینه شروع شده و امیدواریم که سال آینده بتوانیم‌ در مورد بیماران PCOS (سندروم تخمدان پرکیستی‌ ) در زمینه تحریک تخمک‌گذاری‌ نتایج این تحقیقات را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟

به گزارش خبرآنلاین، دبیر سی ونهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران از ارایه جدیدترین دستاوردهای در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی در کنگره امسال این انجمن که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه امسال و با حضور جمعی از متخصصان داخل و خارج کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر لیلا آقا قزوینی، متخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ارایه خدمات پزشکی در بیماران مراجعه کننده به اورژانس ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته های مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محورهای مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات ها و چت جی پی تی(Chat GPT ) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکارها در این حوزه ارایه خواهد شد.

دکتر آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویر برداری برای دریافت گزارش های اصولی و کاربردی تصویربرداری یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوط در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته ها قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها ،دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد. همزمان با سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، نمایشگاه های تجهیزات پزشکی در چهار سالن مجزا در محل هتل المپیک تهران به ارایه آخرین دستاوردهای تجهیزات رشته تصویربرداری خواهند پرداخت.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901391

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد