Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اخبار حوزه معارفی و قرآنی رسانه‌های مختلف کشور طی امروز چهارشنبه، هشتم شهریورماه بیشتر بر محور پوشش خبری نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف درباره چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نیز مصوبه قرآنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فارس
خبرگزاری فارس طی امروز، هشتم مردادماه و تا ساعت 14 همانند روز گذشته تعداد پنج خبر را بر روی خروجی صفحه فعالیت‌های قرآنی خود قرار داده است که دو خبر از این اخبار مربوط به تلاوت قرآن شامل تلاوت ترتیل صفحه 160 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم و نیز جدیدترین تلاوت محمود شحات انور، قاری مصری قرآن از سوره‌های مبارکه «لقمان، بلد، شمس، قریش و فاتحه» می‌باشد.
سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با عنوان « رقابت ۱۰۰۰ شرکت‌کننده در مسابقات سراسری قرآن»، خبر تصویب طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی تصویب در مجلس شورای اسلامی و روایات متفاوت از واقعه قربان از سخنان آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در تفسیر نمونه دیگر اخبار این صفحه از خبرگزاری فارس را تشکیل می‌دهد.
نکته جالب توجه در صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس این است که تیتر اصلی این صفحه تا این لحظه مربوط به روز گذشته بوده و هنوز به روز نشده است.
حضور یک هزار شرکت‌کننده در مسابقات سراسری قرآن، برگزاری 17 محفل قرآنی شاخص در کنار برخی دیگر محافل در ارومیه، انتخاب میزبان 4 سال آینده مسابقات سراسری قرآن و برگزاری مسابقات رشته ابتهال به صورت غیرحضوری خبرهای مهمی است که حجت‌الاسلام حسینی در نشست خبری امروز خود در رابطه با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارائه داده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم نیز مانند خبرگزاری فارس تاکنون تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که از این تعداد سه خبر مربوط به حوزه قرآنی و دو خبر دیگر به حوز‌ه‌های دیگر معارفی و دینی مربوط می‌شود.
همچنین، در این صفحه از خبرگزاری تسنیم نیز مانند صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، پوشش خبری نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان « تعیین تکلیف اعزام به خارج قاریان در صحن مسابقات کشوری» یکی از مهمترین اخباری است که مدنظر گروه خبری تسنیم قرار داشته است.
خبر برگزاری اجتماع بزرگ جامعه قرآنی در حرم مطهر امام (ره) به بهانه اختتامیه طرح 1451،‌ بازآفرینی «محتوای دینی در فضای مجازی» موضوع دومین همایش حوزه علمیه خواهران، عرفه؛ گفتگوی عارفانه با خداوند و پوشش سخنان محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن سیما در برنامه خانواده در رابطه با طرح «بشارت 1451» با عنوان « شرکت ۱۵ میلیون نفر در طرح «بشارت ۱۴۵۱» دیگر اخبار این صفحه خبرگزاری تسنیم هستند.
همچنین، از سه تیتر اصلی این صفحه تنها یک تیتر به حوزه قرآنی مربوط می‌شود که پوشش خبری نشست امروز حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه را شامل می‌شود.
نکته‌ای که می‌توان در این قسمت به آن اشاره کرد این است که طی روز گذشته خبری بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت مبنی بر اینکه از سال آینده حافظان دارای مدارک درجه 1 و 2 می‌توانند به صورت مستقیم به مسابقات کشوری راه پیدا کنند.
جالب توجه است که مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم پیگیری و تصویب این مسئله را از ناحیه خود می‌دانستند و خبرگزاری تسنیم نیز در این زمینه ادعا داشت که تلاش خبرنگاران این خبرگزاری منجر به این تصمیم از سوی ستاد عالی مسابقات قرآن شده است.
سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا جایگاه تلاش در راه قرآن و پیگیری و کوشش در زمینه فعالیت‌های قرآنی به ویژه خدمت به جامعه قرآنی، جایگاهی است که می‌توان در آن بر سر اینکه چه کسی و یا چه نهادی دستاوردی داشته است، به خودنمایی پرداخت؟!.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان طی امروز، تعداد 10 خبر ار از ساعت 00:29 تا 14:33 بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود قرار داده است که از این تعداد تنها دو خبر مربوط به حوزه قرآنی است.
پوشش خبری نشست امروز رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان «رقابت ۹۰۰ نخبه قرآنی در چهلمین دوره مسابقات قرآن» و خبر مصوبه مجلس با عنوان «دولت مجاز به ترویج کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی شد» دو خبر قرآنی این صفحه هستند.
در بخشی از خبر مصوبه قرآنی مجلس این صفحه آمده است: «کلیات طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۱۱۹ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۱۱رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
نمایندگان بعد از تصویب کلیات، ماده واحده این طرح را نیز با ۱۱۵ رای موافق ، ۲۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.
براساس ماده واحده این طرح، از تاریخ تصویب این قانون، دولت و دیگر نهادهای متولی مجازند در ترویج فرهنگ قرآنی برای چاپ و اهدای قرآن کریم از اعتبارات دولتی، کتاب‌های برجسته مفاخر ملی مانند مرحوم میرزا احمد نیریزی را مورد حمایت و ترویج قرار دهد.
طبق تبصره این طرح، دولت مجاز است در جهت اجرای این قانون هر ساله از یارانه‌های موجود برای چاپ و نشر قرآن مورد نظر، به ‌ غیردولتی اعتباری اختصاص دهد».
روایت حاج‌آقا از «سرسره ناصرالدین‌شاه» در کنار تئاتر شهر،‌ امام‌ حسین(ع) حجِ نمادین را رها کرد، پوشش زنده نماز عید سعید قربان در شبکه یک، سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آغاز شد،‌ فقهِ ما، با هیچ‌کدام از مذاهب دیگر قابل قیاس نیست، پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی، رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت الله شاه آبادی را تسلیت گفت و روحانیِ واقعی اهل سازش و تسلیم مقابل دشمن نیست عناوین دیگر خبرهای صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهند.
خبرگزاری ایسنا نیز امروز مانند اغلب خبرگزاری‌ها در صفحه معارفی خود به پوشش خبری نشست رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پرداخته است. همچنین، تیتر اصلی صفحه دین و اندیشه این خبرگزاری همانند روز گذشته قرآنی نبوده و مربوط به حوزه عترت است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا این لحظه تعداد دو خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که خبر مصوبه قرآنی مجلس شورای اسلامی با عنوان دولت از کتابت‌های قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی حمایت می‌کند، تک خبر قرآنی این صفحه است.
همچنین، سخنرانی امروز آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 97 -96 حوزه‌ها با عنوان «جهان تشنه دریافت معارف اهل بیت(ع) است» دیگر خبر صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
تعداد اخبار این صفحه از خبرگزاری ایرنا نسبت به روز گذشته با کاهش پنجاه درصدی مواجه بوده است البته برخلاف روز گذشته که هیچ کدام از اخبار این صفحه، قرآنی نبود، یکی از خبرهای امروز صفحه مربوط به حوزه قرآن است.
مهر
خبرگزاری مهر همانند روز گذشته تاکنون هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خود منتشر نکرده است.
جای تعجب است که خبرگزاری مهر با اینکه یکی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و ... است، فعالیت بسیار ناچیزی در حوزه معارفی و قرآن و عترت دارد که انتظار می‌رود تا مسئولان این خبرگزاری نسبت به پوشش بیشتر اخبار این حوزه‌ها اهتمام ورزند.
میزان
انتشار خبری با عنوان «دعای عرفه صرفا یک دعا نیست بلکه مجموعه‌ای علمی است» در گفت‌و‌گو با محمد باقریان، کارشناس ارشد علوم قرآنی تنها خبر امروز خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه است.
این خبرگزاری نیز با توجه به اینکه زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد، ولی در حوزه‌‌های معارفی، قرآن و عترت کم‌خبر است و جا دارد که مسئولان این خبرگزاری در این راستا بیشتر همت گمارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان طی امروز و تاکنون تعداد 10 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تنها دو خبر از این اخبار مربوط به حوزه قرآنی است.
نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف با عنوان « مسابقات قرآنی در قالب المپیاد برگزار می‌شود» و «اجتماع بزرگ جامعه قرآنی در حرم مطهر امام (ره) برگزار می‌شود» دو خبر قرآنی این صفحه را شامل می‌شود.
همچنین، بهترین راه مبارزه با فقر در کلام امام علی (ع)، فعالیت در زمینه وقف، به یک جریان سیاسی و فرهنگی اختصاص ندارد، دعای عرفه را کجا بخوانیم، بسته شعری شهادت حضرت مسلم(ع)، صحرای عرفات کجاست، هشتم ذی‌الحجه؛ قیام مسلم در کوفه، پاداش شکرگزاری از خداوند در دنیا چیست؟، زندگینامه شهید ذاکری، پخش زنده مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی از شبکه قرآن»، اعمال شب و روز عرفه، دیگر اخبار این خبرگزاری در صفحه قرآن و عترت را تشکیل می‌دهند.
همچنین، اخبار این خبرگزاری در صفحه قرآن و عترت نسبت به روز گذشته با افزایش نسبتا خوبی رو به رو بوده است که البته هنوز تعداد اخبار حوزه قرآنی این صفحه مانند روزهای گذشته نسبت به اخبار دیگر حوزه‌های معارفی کمتر است.
ایبنا
خبرگزاری ایبنا که خبرگزاری تخصصی در حوزه کتاب است، طی امروز و تاکنون دو خبر را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود قرار داده است که یکی از این اخبار مربوط به حوزه قرآنی و در رابطه با خبر نشست رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف با عنوان «هزینه برگزاری مسابقه‌های سراسری قرآن بیش از دویست میلیارد‌ تومان است» می‌باشد.
همچنین، «کتاب‌‌های دینی راه یافته به مرحله دوم داوری کتاب سال دانشجویی» نیز خبر دیگری است که امروز در این صفحه از خبرگزاری ایبنا انتشار یافته است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۱۸+صوت
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • گزارش تصویری | بازدید ۱۰۰ میلیونی تلاوت قاری نوجوان برنامه محفل در شبکه‌های اجتماعی
  • «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صد میلیونی!
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار زنجانی از طرح «زندگی با آیه‌ها»