Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@14:15:50 GMT

اظهارنظر درباره گرداندن اراذل و اوباش در ملاعام

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۵۴۲۰

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: گرداندن اراذل در ملاعام موجب از بین رفتن قباحت ناهنجاری‌ها، طغیان تخلفات و حرمت‌شکنی شخصیتی افراد و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بهمن طاهرخانی در خصوص سیاست‌های پلیس در بسترسازی امنیت محله‌محور، گفت: فرهنگ جامعه ما به وابستگی خانوادگی و طایفه‌ای منوط است از این رو طرح پلیس برای جمع‌آوری و گرداندن اراذل و اوباش و حتی برخی از مجرمان در ملاعام با شعار امنیت محله محور در بلند مدت تاثیرگذار و بازدارنده نیست کما اینکه نهاده های خانوادگی را به هم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه ابزارهایی کامل و مجهز برای کنترل اراذل و اوباش یا گروه‌های مختلف مجرمان در جامعه به دلیل نقص در ساختارها وجود ندارد، طرح امنیت محله محوری پلیس تنها در کوتاه مدت تاثیرگذار است اما پاسخگو نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تدابیر اساسی برای رفع تخلفات اراذل و اوباش و مجرمان در جامعه باید اندیشیده شود، افزود: علل گرایش افراد به ناهنجاری‌ها باید بررسی شود، متاسفانه علی رغم فرهنگ غنی و نقش بالا و ارزشمند نهاد خانواده، برخی افراد به برخی ناهنجاری‌ها روی می‌آورند.

طاهرخانی معتقد است: عواملی چون فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، بیکاری و غیره به افزایش ناهنجاری‌ها دامن می‌زند لذا با اصلاح این معضلات باید نهادهای ساختاری اصلاح شود، لذا با فرهنگ‌سازی و اشتغال‌زایی به جای بسترسازی امنیت محله‌محوری باید نسبت به رفع ناهنجاری‌ها گام برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متخلفان و مجرمانی که در ملاعام به مردم نشان داده می‌شوند به دلیل حرمت‌شکنی صورت گرفته، مورد سرزنش خانواده نیز قرار گرفته لذا ناهنجاری‌های درونی و بیرونی آنها طغیان خواهد کرد، اما اگر جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متخلفان در جامعه باز و هویدا شود، آنها به سمت و سوی معضلات و آسیب‌های اجتماعی نخواهند رفت.

وی یادآور شد: اقدامات امنیت محله‌محور تنها سبب از بین رفتن قباحت ناهنجاری و تخلفات اجتماعی می‌شود، لذا وقتی با این کارها شخصیت متخلفان برای همه شکسته شود، دیگر به هیچ چیز پایبند نخواهد بود، در واقع این اقدام پلیس تنها مُسکنی است که به طور مقطعی تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تداوم طرح امنیت محله‌محوری قطعا اثرات منفی به جا می‌گذارد، لذا پلیس به همراه سایر دستگاه‌ها باید به دنبال اصلاح ساختارهای اصلی باشد، اشتغال‌زایی، ایجاد مراکز ارتقا درک و فهم ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی و نهادینه سازی اصول اخلاقی باید جایگزین این اقدامات موقتی شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از خبر روز شنبه خبرگزاری پلیس، سرهنگ" نورمحمدی" با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گل‌ها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می‌شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می‌شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

شهرستان ملادر در غرب استان تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • اراذل و اوباش قمه به دست در تبریز زمین‌گیر شدند
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد