Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس جمهور با بیان اینکه اگر خون‌ها شهدا و ایثار مردم نبود، نه از نظام چیزی باقی مانده بود و نه از انقلاب و نه از کشور، گفت: فرزندان مردم عادی این سرزمین، نمایندگان، وزرا و ائمه جمعه خون هایشان در کنار هم در جبهه‌ها ریخته شد و این عظمت نظام ما است.حجت‌الاسلام حسن روحانی در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی با تبریک ایام پربرکت روز عرفه،عید سعید قربان و عید سعید غدیر، یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهیدانی که در نظام در جمهوری اسلامی مسئولیت های سنگینی بر عهده داشتند و جان خود را در راه اسلام و نظام فدا کردند، گرامی‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهور سال ۱۳۶۰ را سال بسیار سختی برای ملت توصیف کرد و گفت: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ نیز مردم ما در برابر سختی‌ها و توطئه‌ها ایستادگی و مقاومت کردند و نظام جمهوری اسلامی را استقرار بخشیدند اما در سال ۶۰ خون شهیدان ما در سایه تجاوز بعثی‌ها و شهیدان ما در سایه ددمنشی تروریست‌ها در مرکز شهرهای ما و از جمله تهران به هم آمیخته شد. اگر این خون‌ها و ایثارها نبود، نه از نظام چیزی باقی مانده بود و نه از انقلاب و نه از کشور.

او به تقدیر از خانواده شهید تندگویان در مراسم امروز اشاره کرد و گفت:‌در دوران دفاع مقدس کمتر سابقه داشتیم که فردی در سطح وزیر به جبهه و خط مقدم برود. شهید تندگویان برای اینکه پالایشگاه‌ها و مراکز نفتی که برخی تخریب و برخی محاصره شده بود به منطقه رفت. این نشان می‌دهد مردم و مسئولان ما همیشه در کنار هم بودند. فرزندان مردم عادی این سرزمین، نمایندگان، وزرا و ائمه جمعه خون هایشان در کنار هم در جبهه‌ها ریخته شد و این عظمت نظام ما است.

روحانی به حضور خود در جبهه‌های جنگ در سال ۶۲ اشاره کرد و افزود: در دو روز پیاپی که در جبهه‌های جنوب حضور داشتم فرزندان روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه را در جبهه‌ها به عنوان بسیجی و رزمنده دیدم و بخاطر این مساله سجد شکر بجا آوردم. علت اینکه نظام ما در برابر همه توطئه ها ایستاد این بود که ملت یکپارچه در کنار هم قرار گرفتند و از همه چیز خود در راه اسلام، نظام و انقلاب گذاشتند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از چهره‌های ممتاز نظام بودند به بیان برخی از ویژگی‌های آنها چه در قبل و چه در بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اکنون که هر یک از خاطرات آن زمان را از ذهن می‌گذارنم یا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌افتم که در جلسات مهم چه قبل و چه بعد از انقلاب در کنار بزرگانی همچون مقام معظم رهبری و بسیاری از شدا حضور داشتند.

ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد: ۱- علیرضا سلیمی، ۲- غلامحسین رضوانی، ۳- محمد سراج، ۴- زهره سادات لاجوردی، ۵- زهره طبیب‌زاده، ۶- فاطمه قاسم پور، ۷- مجتبی زارعی، ۸- حسین صمصامی، ۹- حسین نجابت، ۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، ۱۱- علی اصغر پورمحمدی، ۱۲- حسن خجسته باقرزاده، ۱۳- مهدی شریفیان، ۱۴- مهدی عسگری، ۱۵- عبدالحسین روح الامینی و ۱۶- سعید آجرلو

کد خبر 6095163

دیگر خبرها

  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات