Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی در کشور سرپرستی و کمک به معیشت ۲۰۰ هزار کودک بی سرپرست را پذیرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقاری در مراسم تجلیل از حامیان سادات استان قزوین که عصر چهارشنبه با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سالهای گذشته کمیته امداد در کنار توجه به معیشت مددجویان به فکر افتاد تا برای ایتام نیز برنامه ریزی کند و با مشارکت خیرین گامهای موثری برای رفع نیازهای آنها برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری بیان کرد: با پیوستند خیرین ونیکوکاران توانستیم زمینه حمایت از ایتام را در این نهاد عملیاتی کنیم و در حال حاضر ۲۰۰ هزار یتیم از سوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی تحت پوشش قرار گرفته و زندگیشان اداره می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: حمایت از ایتام واقعا ارزشهای معنوی و ثواب اخروی و دستاوردهای دنیایی فراوانی دارد و موجب برکت در زندگی می شود و انتظار داریم این فرهنگ در جامعه و خانواده ها نهادینه شود.

وی اظهارداشت: باید بپذیریم شاید خود حامیان هم به این کار خیرخواهانه بیشتر نیاز دارند و با مشاهده آثار معنوی آن در زندگی راغب می شوند این حرکت دینی و اخلاقی را ادامه دهند.

ذوالفقاری اضافه کرد: طرح اکرام تسکین دهنده زندگی حامیان است و امروز به طور متوسط هر یتیم ۵ حامی دارد و ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

وی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار حامی به تعداد افراد حامی کشور اضافه می شود و این آمار نشان می دهد فرهنگ کمک به دیگران در کشور روبه رشد است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: امسال در ماه رمضان ۳۲۰ هزار حامی جدید به طرح محسنین پیوستند که این رضایت از این حرکت خیرخواهانه جای تشکر دارد.

وی اظهارداشت: نگاه کمیته امداد به حامیان فقط نیازمندی و توجه به منابع مالی افراد به عنوان یک صندوق نیست بلکه ایجاد یک حس مشترک برای انجام کاری خداپسندانه است تا در رفع نیازها و رسیدگی به معیشت افراد کم درآمد، ایتام و معلولان بدون منت و در مشارکتی همگانی محقق شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: ایتام ما به تحصیل، درمان، مسکن، اشتغال، معیشت نیاز دارند و باید با کمک حامیان خیر برای تامین این نیازها اقدام کرد و ما نیز بلافاصله پس از واریز کمک های نقدی در کمتر از یک روز و گاهی تا ۴۸ ساعت آن را به حساب ایتام واریز می کنیم.

نذورات خود را هدفدار کنیم

وی گفت: باید نذورات ما هدفدار خرج شود و اگر این ساماندهی صورت گیرد قادریم افراد نیازمند بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور اظهارداشت: باید کاری کنیم تا نذورات درست هدایت شود و به جای خرید تاج گل های پرهزینه در مراسم رحلت، ضیافت در بازگشت حجاج وزائران اگر این هزینه ها را برای تامین معیشت ایتام و نیازمندان هزینه کنیم افراد زیادی را در کار خیر مشارکت داده ایم.

وی اضافه کرد: نشر فرهنگ اخلاق در جامعه باید جدی گرفته شود و امروز برخی خانواده ها با تشکیل خوشه های خیرین در میان خود این فرهنگ را جا انداخته اند و همه وارد مشارکت در کار خیر شده اند.

سن خیرین در کشور بالاست/ کودکان را وارد کارهای خیرخواهانه کنیم

ذوالققاری گفت: در کشور ما سن خیرین بالاست و باید کاری کنیم تا کودکان از بدو تولد در کار خیر سهیم شوند لذا طرح ایتام را از زایشگاهها توسعه داده ایم تا همه افراد از نوزاد تا کهنسال در طرح ایتام و محسنین شرکت کنند.

وی اظهارداشت: باید در هر محله، مدرسه، خانواده، مسجد، دانشگاه، اداره، حوزه بتوانیم گروههای خیرین را راه اندازی کنیم و طرح ایتام را وارد بدنه جامعه کنیم و افراد متمول در هر کوی و برزن بتوانند براحتی در کار خیر شرکت کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: امروز ۱۰ میلیون نفر در کار خیر مشارکت می کنند اما بیش از ۲۰ میلیون نفر شرایط پیوستن به این طرح را دارند که باید بتوانیم آنها را جذب کنیم.

وی یادآورشد: باید شرایط کمک به ایتام و مشارکت در کارهای خیر را راحت و قابل دسترس کنیم تا همه افراد براحتی بتوانند اگر تصمیم به کار خیر گرفتند این کار بسرعت انجام شود.

ذوالفقاری اظهارداشت: با روشهای جدید باید از طریق اینترنت، تلفن همراه، دستگاه ای تی ام، همه بتوانند در کارهای خیرخواهانه، طرح ایتام، محسنین، جشن نیکوکاری و سایر موارد شرکت کنند و به کمک دولت بیایند.

در این مراسم از حامیان سادات طرح ایتام تجلیل شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

یکی از مهم ترین راهکارها برای تحقق مشارکت مردم در توسعه ابرپروژه های کشور، به کارگیری سرمایه های مردم در جهت تامین مالی منابع موردنیاز جهت توسعه این پیشران های اقتصادی است که باید به صورت خرد و از طریق مطمئن به افراد اختصاص یابد. هر پروژه تولیدی نیز باید حداقل به میزان بهره بانکی، سودده باشد؛ بنابراین در مدل مذکور برای بسترسازی جهت تامین مالی توسعه پیشران های اقتصادی کشور، باید بهره مندی از حداقل سود بانکی و تضمین این موضوع باشد؛ همچنین باید به شکل انتقال سهام پروژه در بازار سرمایه انجام شود زیرا انتشار اوراق با سودی بالاتر از بهره بانکی، برای بسترسازی مطمئن جهت سرمایه گذاری خرد مردمی، راهکار قابل قبولی نیست و مردم نیز در شرایط تورمی کشور، خرید دارایی را ترجیح می دهند

راهکار اصلی تحقق بسترسازی برای جذب سرمایه های خرد مردمی به سمت پیشران های اقتصادی، اعطای سهام پروژه به همراه تضمین سود حداقل بانکی است که این مفهوم ذیل مدل تامین مالی شرکت سهام عام پروژه قرار دارد. مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه، محدودیت‌های سنتی را می‌کاهند و با توانمندسازی سرمایه‌گذاران خرد، زمینه‌ساز جهش در تولید و رسیدن به توسعه پایدار می‌شوند. این رویکرد، با بهره‌گیری از سهام ممتاز سودی که کف سود بانکی را تضمین می‌کند، اعتماد لازم برای جلب مشارکت‌های عمومی را فراهم می‌آورد و به سرمایه‌گذاران خرد امکان می‌دهد با ریسک پایین‌تر در پروژه‌های سودآور بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.

این مدل تضمین درآمد را در کنار توزیع عادلانه‌تر ثروت و تقویت مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی می‌آورد. در این مسیر، نقش دولت بسیار حیاتی است، زیرا حمایت و ترویج دولت می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای در موفقیت این مدل‌ها تأثیرگذار باشد. استفاده از این مدل‌ها راهکارهایی نوآورانه برای دعوت سرمایه‌گذاران خرد به عرصه‌های مهم اقتصادی، از جمله صنعت نفت، است و دولت‌ نقش کلیدی در تسهیل و ترویج این مدل‌ها دارد.

مشارکت عمومی در توسعه پیشران های اقتصادی کشور به‌واسطه‌ی پتانسیل بالای سودآوری و اهمیت استراتژیک این صنعت در اقتصاد ملی، فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه پایدار و کاهش وابستگی به سرمایه‌گذاری‌های دولتی ارائه می‌دهد استفاده از مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه و سهام ممتاز سودی، نه تنها امنیت سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند بلکه زمینه‌ساز مشارکت‌های وسیع‌تری می‌شود که به دموکراتیزه کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه‌تر ثروت کمک می‌کند.

رویکرد جدید بسترسازی در توسعه  نه تنها به تضمین درآمدها کمک می‌کند، بلکه با افزایش مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، پایه‌های یک اقتصاد پویا و مردم‌سالار را مستحکم‌تر می‌سازد. با تحقق این مشارکت‌ها و توسعه پیشران های اقتصادی کشور، نه تنها منافع ملی حفظ می‌شوند بلکه مسیر توسعه اقتصادی کشور با استفاده بهینه از منابع داخلی و خارجی به شکلی پایدار و مؤثر ترسیم می‌شود. این تغییرات، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد و مردم کشور است، جایی که هر فردی می‌تواند به طور مستقیم در رشد و شکوفایی ملی سهیم باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • معاون وزیر کشور: همه قوا در «طرح نور» حامی فراجا هستند
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد