Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@13:14:21 GMT

درخواست برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در میانمار

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۵۸۴۵

درخواست برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در میانمار

به گزارشخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراكان، نورالاسلام عمر حمزه، از دولت میانمار خواست که توصیه‌های گزارشسازمان ملل در خصوص خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت آراکان را اجرایی کند.

وی ضمن استقبال از گزارش نهایی کمیته حقیقت‌یاب در خصوص اقدامات حشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهنیگیا که «کوفی عنان»، دبیرکل اسبق سازمان ملل متحدچندی پیش آن را به دولت میانمار تحویل داده بود، گفت: این گزارش، رهبران بودایی و نمایندگان حزب ملی آراکان که از همان ابتدا با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به ریاست «کوفی عنان» مخالف بودند را تحریک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تظاهراتی که در 22 مردادماه امسال با هدایت رهبران بودایی در 15 شهر منطقه آراکان برگزار شد، گفت: تظاهرکنندگان، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد را به جانبداری از مسلمانان روهینگیا متهم و خروج آن‌ها از این منطقه را خواستار شدند.

نورالاسلام افزود: تعدادی از روستاهایی که مسلمانان روهینگیایی در آن‌ها زندگی می‌کنند، محاصره شده و مسلمانان در معرض حملاتبی‌رحمانه و بازداشت‌های خودسرانه قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان ملی آراکان روهینگیا (ARNO) تصریح کرد: نیروهای امنیتی میانمار اواخر هفته گذشته همه مردان روستای «اوک نان» واقع در ایالت آراکان را بازداشت کردند و در این روستا تنها سالخوردگان، زنان و کودکان باقی ماندند. شبه نظامیان بودایی همچنین، باحمایت از ارتش، این روستا را محاصره کردند.

وی گفت: ارتش، تجاوزات و حملات علیه مسلمانان روهینگیا را در تعدادی از روستاها ادامه می دهد.

نورالاسلام تصریح کرد: «کوفی عنان»، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رئیس کمیته مشورتی، چهارشنبه گذشتهگزارش نهایی کمیته حقیقت‌یاب در مورد اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت آراکان را به دولتمیانمار تحویل داد.

«ایلی لوئون»، عضو کمیته در این باره گفت: گزارش نهایی مشتمل بر توصیه‌هایی برای حل و فصل اختلافات و درگیری‌ها است. در مستندات سازمان ملل متحد، گزارش‌هایی در خصوص تجاوز گروهی، کشتار دسته‌جمعی از کودکان و اقدامات خشونت‌بار ضد مسلمانان روهینگیا در میانمار آمده است. نمایندگان روهینگیا می‌گویند حدود 400 نفر در این عملیات کشته شده‌اند.

حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی پس از آنکه حق شهروندی آنان به موجب قانون سال 1982 لغو شد، در ارودگاه‌های آراکان زندگی می‌‌کنند و با بسیاری از کشتارها و موج اخراج‌ها مواجه شده‌اند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا را مهاجران غیرقانونی بنگلادش می‌داند، این در حالی است سازمان ملل متحد آنان را مظلوم‌ترین اقلیت دینی در جهان» می‌نامد.

با گسترش اقدامات خشونت‌آمیز ضد روهینگیا در ژوئن 2012، ده‌ها هزار نفر ار روهینگیایی‌ها به کشورهای مجاور مهاجرت کرده و در چنگال قاچاقچیان انسان قرار گرفتند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست استقلال خوزستان از سازمان لیگ/ داور با سپاهان را عوض کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سپاهان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر باید روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با قضاوت حسن اکرمی رو در روی هم قرار گیرند.

در همین رابطه باشگاه استقلال خوزستان با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواستار تغییر داور این بازی شد.

کد خبر 6097065

دیگر خبرها

  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • درخواست استقلال خوزستان از سازمان لیگ/ داور با سپاهان را عوض کنید
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام