Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:26:57 GMT

نتایج آزمایش دی ان ای نظامیان ربوده شده لبنانی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۶۴۵۴

آزمایش‌های دی ان ای نشان داده است که اجساد متعلق به چهار تن از هشت نظامی لبنانی است که توسط داعش در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند. تحقیقات برای مشخص شدن هویت سایر جسدها ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: نتایج آزمایشات دی ان ای نشان داد که اجساد پیدا شده توسط ارتش لبنان متعلق به چهار تن از هشت نظامی لبنانی است که توسط داعش در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش النشره، آزمایش‌های دی ان ای نشان داده است که اجساد متعلق به چهار تن از هشت نظامی لبنانی است که توسط داعش در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند. تحقیقات برای مشخص شدن هویت سایر جسدها ادامه دارد.

در جریان نبرد اخیر آزادی بلندی‌های لبنان در شرق این کشور در مرز با سوریه، پس از اطلاعاتی که برخی از نیروهای داعش در پی تسلیم شدن ارائه دادند، نیروهای امنیتی لبنان جسدهای این هشت نظامی را از میان ۹ نظامی ربوده شده پیدا کردند.

این ۹ نظامی از میان ۳۰ نیروی ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی بودند که از سوی داعش و النصره به اسارت گرفته شدند. این دو گروه تروریستی این نیروها را در جریان حمله‌ای شدیدی به منطقه عرسال در اوت ۲۰۱۴ به اسارت درآوردند.

در جریان سال ۲۰۱۵ مذاکرات میان دولت لبنان و جبهه النصره برای توافق تبادل اسرا موفقیت آمیز بود که شامل نظامیان ربوده شده توسط این گروه می‌شد اما سرنوشت آن نیروهایی که توسط داعش به اسارت درآمده بودند، مشخص نبود چراکه داعش هیچ اطلاعاتی را درخصوص آنها ارائه نمی‌داد و قاطعانه مخالف مذاکره در مورد آنها بود تا اینکه افراد مسلح داعش در قلمون غربی در مرزهای مشترک لبنان و سوریه از هم فروپاشیدند و داعش مجبور شد تا سرنوشت آنها را برملا کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش

رسانه‌های عبری با اشاره به وضعیت نابسامان نظامیان زن در ارتش این رژیم اعلام کردند که آنها بعد از امتناع از حضور در جنگ، در معرض رفتارهای خشن و وحشیانه فرماندهان قرار دارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و دچار وحشت و اختلالات روانی و جسمی شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که از ابتدای جنگ غزه ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود نیرو مواجه بود و علی رغم اینکه صدها هزار نفر از نیروهای ذخیره را برای شرکت در جنگ غزه فراخوانده و بار بزرگی به اقتصاد این رژیم وارد کرد این مشکل همچنان ادامه دارد و این در شرایطی است که بسیاری از نظامیان ارتش اسرائیل به ویژه نظامیان زن حاضر به ورود به ارتش و مشارکت در جنگ غزه نیستند و بر همین اساس مورد انواع رفتارهای خشونت آمیز قرار گرفته‌اند.

در همین راستا وب سایت عبری والا به وضعیت وخیم نظامیان زن ارتش صهیونیستی در جریان جنگ غزه اشاره و اعلام کرد که نظامیان زن ارتش اسرائیل به دلیل بدرفتاری‌ها و اقدامات خشونت آمیزی که بعد از خودداری از حضور در ارتش به دنبال عملیات 7 اکتبر با آن مواجه شده‌اند وحشت زده هستند و از مشکلات روانی زیادی رنج می‌برند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها نظامی زن اسرائیلی که مجبور هستند در جریان جنگ حضور داشته باشند هفته‌ها پیش به دلیل نگرانی شدید از اینکه ممکن است کشته یا اسیر شوند از فرماندهان خواستند که ماموریتشان را تغییر دهند.

وب سایت عبری والا به نقل از خانواده‌های این نظامیان زن ارتش صهیونیستی نوشت که دختران آنها برای ساعات طولانی در پایگاه «تل هشومیر» زیر آفتاب سوزان قرار دارند و فرماندهان بر سر آنها فریاد می‌زنند و آنها را مورد تهدید و ضرب و شتم قرار می‌دهند و به آنها لگد می‌زنند. آنها همچنین مجبور بودند در یک مکان پر سر و صدا بخوابند و این اتفاقات برای آنها قبل از انتقال به پایگاه «سیاریم» برای گذراندن یک دوره ویژه رخ داد که موجب شد در معرض غش و حملات پانیک مداوم قرار بگیرند.

5 چالش و موانع اصلی نیروی ذخیره ارتش اسرائیل در جنگ غزهواکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

خانواده‌های این نظامیان زن گفتند که دخترانشان بعد از آزار و اذیت‌های وحشیانه‌ای که علیه آنها اعمال شده حاضر نیستند دیگر در ارتش بمانند.

وب سایت عبری وای نت نیز در همین زمینه فاش کرد که ده‌ها نظامی زن از اعزام به پایگاه آموزشی اولیه نیروهای گارد مرزی در پایگاه سیاریم در وادی عربه در مرز با اردن خودداری کردند.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد که امتناع نیروهای زن استخدام شده از اعزام به این پایگاه در شرایطی است که آنها نگرانند اتفاقی که در 7 اکتبر برای شماری از نظامیان و افسران رخ داد برای آنها نیز بیفتد.

بر اساس گزارش این رسانه عبری، ده‌ها نظامی زن اسرائیلی انتقال به پایگاه مذکور را رد کرده و شماری از آنها بازداشت شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی