Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهور، با انتقاد از اينکه برخي کارکنان، اينگونه عنوان مي‌کنند که حقوق‌شان به نسبت کاري که انجام مي‌دهند، کافي نيست، گفت: اگر از کار خود رضايت نداريد، چرا آن را انتخاب کرديد و اگر کسي راضي نيست مي‌تواند برود.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني عصر چهارشنبه در سيزدهمين جشنواره شهيد رجايي که با شعار توسعه و پيشرفت ايران اسلامي با تقويت وحدت و عزت ملي در سايه آزادي، امنيت و آرامش برگزار شد، گفت: رجايي و باهنر و بهشتي و مطهري شدن، آسان نيست؛ بايد براي ادامه راهشان از خدا مدد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهور با گراميداشت روز نيايش و اعياد قربان و غدير اظهار اميدواري کرد تا ملت ايران از اين ايام پربرکت، بتوانند به خوبي بهره‌مند شوند.
روحاني با اشاره به اينکه سال 1360 بر ملت ايران بسيار سخت گذشت، گفت: البته ملت ايران در سال‌هاي 58 و 59 نيز در برابر سختي و توطئه‌ها، ايستادگي و مقاومت کردند و نظام جمهوري اسلامي ايران را استقرار بخشيدند، اما در سال 60 خون شهيدان ما در سايه تجاوز بعثي‌ها و ددمنشي تروريست‌ها در مرکز شهرها و از جمله تهران به هم آميخته شد.
رييس جمهور تأکيد کرد: اگر خون شهيدان و ايثار آنها نبود، امروز از نظام، انقلاب و کشور چيزي باقي نمي‌ماند.
روحاني با گراميداشت ياد شهيد تندگويان و ديگر شهداي دولت‌، گفت: اين گراميداشت براي اين است که در دوران دفاع مقدس، کمتر سابقه دارد که وزيري شخصاً براي رسيدگي به امور پالايشگاه‌هايي که دچار آسيب شده بودند به خط مقدم جبهه برود و اين نشان مي‌دهد که مردم و مسئولان ما همه جا کنار هم بودند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه در دوران دفاع مقدس، خون‌هاي مردم در کنار نمايندگان، وزرا و ائمه جمعه همه در کنار هم در جبهه ها ريخته شد، خاطر نشان کرد: اين نشان‌دهنده عظمت کشور و ملت ما هستند.
روحاني خاطرنشان کرد: در سال 62 در جبهه‌ها، طي دو روز پياپي بنده فرزندان روساي سه قوه را ديدم و به خاطر اين مسأله سجده شکر بجا آوردم.
رييس جمهور اظهار داشت: دليل اينکه نظام ما در برابر همه توطئه‌ها ايستاد اين بود که ملت يکپارچه در کنار هم ايستادند و از همه چيز خود در راه کشور، اسلام و ملت عبور کردند.
روحاني شهيدان رجايي و باهنر را از چهره‌هاي ممتاز اين نظام دانست و با اشاره به اينکه اخلاق، رفتار و منش آنها نمونه بود، گفت: شهيد رجايي در سال‌هاي قبل و بعد از انقلاب در تصميمات مهم و جلسات با اهميت همراه با ديگر بزرگان از جمله مقام معظم رهبري و شهيد بهشتي حضور فعال داشتند و اينجا بايد از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ياد کنيم، چرا که هر خاطره‌اي از ذهن من از آن دوران مي‌گذرد، مي‌بينم که ايشان در جلسات و تصميمات اصلي کشور در کنار بزرگان و همه آنهايي که پيرو راه و خط امام راحل بودند، حضور داشتند.
رييس جمهور با بيان اينکه نامگذاري هفته دولت به نام شهيدان رجايي و باهنر بخاطر آن است که ما به وظيفه خود بيشتر آگاه شويم، گفت: رجايي شدن، باهنر شدن، بهشتي‌ شدن و مطهري شدن، کار آساني نيست و ما در اين هفته بايد با اراده و از قلب خود از خداوند استمداد کنيم که بتوانيم راه آن شهيدان را ادامه دهيم.
روحاني افزود: مردم ما با چهره شهيدان رجايي و باهنر احساس امنيت، آرامش، عدالت و معنويت مي‌کردند، چرا که پاکي، صداقت، ايثار، فداکاري و پرکاري آنها نمونه بود.
رييس جمهور ضمن بيان خاطره‌اي از تلاش و پرکاري شهيد رجايي در اوايل انقلاب، گفت: شهيد رجايي به ما آموخت که جهادي کار کردن به معناي آن است که تا کار هست بايد در محل خدمت بود و اين بسيار ارزشمند است و نشان مي‌دهد ما نبايد براي خدمت به مردم روز، شب و ساعت بشناسيم.
روحاني افزود: اگر مي‌گوييم مي‌خواهيم جهادي و انقلابي کار کنيم معناي آن اين است که تنها خود را موظف به اين ندانيم که ساعت 8 صبح به سر کار آمده و تا 4 بعد از ظهر در اداره بمانيم، بلکه بايد تا کار هست در کنار ميز کارمان بمانيم و تلاش کنيم.
رييس جمهور افزود: کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي بايد به گونه‌اي باشند که هر روز که سر کار مي‌آيند جداي از وظيفه و کار معمول خود چند کار را براي آخرت خود انجام دهند.
روحاني با انتقاد از اينکه برخي کارکنان، اينگونه عنوان مي‌کنند که حقوق‌شان به نسبت کاري که انجام مي‌دهند، کافي نيست، گفت: اگر از کار خود رضايت نداريد، چرا آن را انتخاب کرديد و اگر کسي راضي نيست مي‌تواند برود و اين حرف کاملاً غلط است که بگويد، حقوق من نسبت به کاري که انجام مي‌دهم کم است.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: ما براي انجام خدمت در ساعت اداري موظف خود حقوق دريافت مي‌کنيم و اگر يک ثانيه هم کم‌کاري کنيم در پيشگاه خداوند مسئوليم و بايد جوابگو باشيم و اين نه پاسخ‌دهي به رييس جمهور يا وزير يا يک مدير است بلکه پاسخ فرزندان يتيم اين سرزمين و فقيران اين کشور است؛ چرا که همه از بيت‌المال استفاده مي‌کنيم.
روحاني با اشاره به اينکه آنهايي که مؤمن به خدا هستند، يک قدرت کنترلي به نام تقوا دارند و نياز به ساختمان و ابزار کنترلي نخواهند داشت، گفت: آنها با خداي خود هستند و مي‌دانند همه اعمال آنها از سوي خداي متعال ثبت و ضبط مي‌شود و خداوند شاهد عمل و رفتار آنهاست. اين نظارت دو معنا دارد اول اينکه انسان تخلف نکند و ديگر اينکه انسان احساس قدرت کرده و بداند که تنها نيست.
رييس جمهور با اشاره به اينکه در عين حال از لحاظ سيستم اداري موظف به نظارت و تقويت نظارت‌ها هستيم، گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس اصل 26 قانون اساسي امور برنامه، امور بودجه، امور اداري و امور استخدامي کل کشور مستقيماً بر عهده رييس جمهور است و اينکه هر دستگاهي بخواهد براي خود اعلام کند که فلان ميزان استخدام مي‌کنيم و يا فلان قدر افزايش حقوق مي‌دهيم بدون نظر رييس جمهور اشتباه خواهد بود. در حقيقت هر که مي‌خواهد از بيت‌المال پولي دريافت کند، تمامي اجازه آن برعهده رييس جمهور است و اين از مسئوليت‌هاي سخت و دشواري است که قانون برعهده رييس جمهور گذاشته است.
روحاني با اشاره به اينکه براساس اصل 113 قانون اساسي مسئوليت اجراي تمام اصول قانون اساسي نيز برعهده رييس جمهور است که اين نيز مسئوليت بسيار سنگيني بشمار مي‌رود، گفت: رياست کل اجرا در کشور به استثناء مواردي که قانون برعهده رهبري گذاشته ،بار سنگيني بر دوش رييس جمهور است.
رييس جمهور با بيان اينکه کشور متعلق به مردم بوده و ملت بزرگ ايران صاحبان اصلي کشور هستند، گفت: ملت با رأي مستقيم و يا غيرمستقيم خود ما را در سمت‌هاي مختلف، مي‌گمارند به گونه‌اي که رهبري، رييس جمهور، نمايندگان مجلس و خبرگان ،نمايندگان شوراها و حتي وزرا، تماماً با رأي مردم انتخاب مي‌شوند.
روحاني با تأکيد بر اينکه آراء مردم مشروعيت قانوني و شرعي است، گفت: خداوند اختيار امور را به خود مردم واگذار کرده و اين مردم هستند که اين امور را به ديگران واگذار مي‌کنند.
رييس جمهور افزود: اگر ما خادم مردم نباشيم و به آنها خدمت نکنيم، حتماً کار ما نامشروع است چرا که مشروعيت تمام امور کشور بر مبناي خدمت به مردم است.
روحاني اظهار داشت: اگر کارمندي بخواهد در اجراي امور و خدمت به مردم سستي، کاهلي و تنبلي کرده و فکر کند، بالاتر از مردم است، يقيناً دچار اشتباه، تخلف و خسران شده چرا که ملت ايران طبق قانون شرع و قانون اساسي اختياردار ما هستند و همه ادارات، دستگاه‌هاي اجرايي و ساير دستگاه‌ها، مشروعيت‌شان در اين است که به مردم و کشور خدمت کند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه سازمان امور اداري و استخدامي و سازمان برنامه و بودجه کشور، براساس قانون وظايف سنگيني را برعهده دارند، گفت: اگر سيستم اداري کار خود را به درستي انجام نداده و پول و سرمايه‌هاي کشور به درستي هزينه نشود، اين دو سازمان مسئول هستند.
روحاني با اشاره به ضرورت وضع مقررات و قوانين صحيح در دستگاه‌هاي اجرايي براي خدمت بيشتر به مردم، گفت: مردم نبايد براي انجام امور اداري خود تحقير شده و در ادارات به آنها توهين شود. اگر يک ثانيه از وقت مردم تلف شود همه ما در پيشگاه خداوند مسئول هستيم.
رييس جمهور ادامه داد: ما بايد بدانيم نيروي عظيم انساني در دستگاه‌هاي اجرايي چگونه و به چه شکل وظايف خود را به انجام مي‌رساند.
روحاني ضمن بيان خاطره‌اي از سفر رسمي خود در سال 60 به کشور ژاپن و بازديد از سيستم اداري اين کشور، گفت: اگر ساختمان اداري ما به درستي بنا نشود و درب‌ اتاق‌ها قفل باشد و مسئول آن سازمان نتواند به درستي بر رفتار کارکنان خود نظارت کند، مردم نمي‌توانند به ما دسترسي داشته و مسئولان نيز به کار سازمان خود رسيدگي کنند.
رييس جمهور با تأکيد بر ضرورت ساماندهي دولت الکترونيک به طور جامع در کشور، گفت: دولت الکترونيک به گونه‌اي است که همه امور، توسط آن قابل بررسي و رسيدگي و تا زماني که دولت الکترونيک در کشور سامان پيدا نکند و شفافيت نباشد، ما دچار مشکل خواهيم بود.
روحاني پديد آمدن حقوق‌هاي غيرمتعارف را بخاطر عدم شفافيت در سيستم اداري کشور عنوان کرد و گفت: سيستم ما بايد به گونه‌اي باشد که تمام امور، مزايده‌ها، مناقصه‌ها و برنامه‌ها در پيشگاه مردم باشد و آنها به وضوح آن را بدانند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه نبايد در کشور امضاء طلايي وجود داشته باشد، افزود: نبايد مردم به انجام امور خود معطل بمانند.
روحاني با اشاره به اينکه امروز ايجاد شغل پايدار براي جوانان کشور نياز به سرمايه‌گذاري دارد، اظهار داشت: متأسفانه سيستم اداري ما به گونه‌اي است که اگر يک نفر بخواهد در کشور سرمايه‌گذاري کند، با وجود سپري شدن زمان طولاني براي صدور مجوز و معطل شدن در دستگاه‌هاي مختلف اين کار بسيار طولاني مدت خواهد بود در صورتي که ما بايد موانع کار و فعاليت مردم را برطرف کرده تا در پايان دولت دوازدهم در پيشگاه مردم و خدا شرمنده نباشيم.
رييس جمهور با بيان اينکه امروز در برخي کشورها، مجوز کار و فعاليت اقتصادي، ظرف مدت 48 ساعت صادر مي‌شود، خاطر نشان کرد: ما نمي‌خواهيم در کشور ما مجوز سرمايه‌گذاري 48 ساعته صادر شود، اما بايد تلاش کنيم تا حداقل ظرف 48 روز اين کار به انجام برسد.
روحاني با اشاره به ضرورت رفع نواقص از سيستم اداري و اجراي حقوق شهروندي در دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: اساس حقوق شهروندي بر عدالت، احترام به مردم و يکسان ديدن همه مردم در برابر قانون است و سيستم اداري و دستگاه اجرايي ما بايد حقوق شهروندي را به درستي و به طور کامل اجرا کند.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه تدوين حقوق شهروندي هرگز براي دوران و تبليغات انتخاباتي نبوده است، اظهار داشت: حقوق شهروندي براي اين است که به قوانين و مقررات احترام بگذاريم و مردم به واسطه آن احساس آزادي و آرامش کرده و عدالت به طور يکسان ميان همه مردم اجرا شود.
روحاني با بيان اينکه بايد سيستم نظارتي دقيقي را از طريق دولت الکترونيک طراحي کنيم، گفت: اين اقدام بايد از اولويت‌هاي مهم ما در دستگاه اجرايي باشد.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر اينکه بايد در مديريت کشور، جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف حضور داشته باشند، گفت: نمي‌شود که بگوييم مديران ارشد کشور، تنها از يک مذهب باشند و بقيه را کنار بگذاريم، چرا که همه جزو ملت ايران هستند و اگر بناست آنها به تکاليف‌شان مانند رفتن به سربازي و پرداخت ماليات مانند ساير مردم عمل کنند، بايد از امتيازات يکسان نيز برخوردار باشند و نبايد تنها در دوران انتخابات از آنها استفاده کرده و آنها را پاي صندوق‌ بياوريم ما يک ملت به نام ملت ايران هستيم.
روحاني تأکيد کرد: اگر در کشور خواستار وحدت، انسجام و يکپارچگي هستيم، بايد مبناي ما در مديريت شايسته‌سالاري باشد نه وابستگي به اين حزب يا آن جناح و مذهب خاص. اگر قرار است همه اختيارات و مسئوليت‌ها در اختيار گروهي که حاکم است، باشد، پس بقيه گروه‌ها و جناح‌ها در اين مدت به مرخصي بروند.
رييس جمهور با بيان اينکه گروه حاکم بايد براي کل ملت ايران تلاش کنند، گفت: متأسفانه در کشور ما چرخش مديريت به کندي انجام مي‌شود و در اين راستا در جريان انتخاب وزراي دولت دوازدهم در مشورت‌ها و پيشنهاداتي که به بنده مي‌شد، همه افراد با سنين بالا بودند.
روحاني با انتقاد از اينکه گردش مديران و حضور نخبگان و جوانان در سمت‌هاي مختلف، انجام نمي‌شود، گفت: به همين خاطر به همه وزراي دولت دوازدهم دستور دادم که هر وزير بايد دو جوان را در سمت‌هاي بالاي مديريتي و حتي معاون وزير بکار بگيرد، چرا که معتقدم که بايد در اين سال‌ها جوانان را بالا آورده و به آنها تجربه و آموزش لازم را بدهيم. اين جوانان شور، نشاط و سلامتي بهتري دارند و مي‌توانند امور را بهتر مديريت کنند.
رييس جمهور ادامه داد: زنان ما از لحاظ قدرت، دانش، تدبير و مديريت چيزي کم از مردان ندارند و بخاطر اينکه در اين سال‌ها زنان را از لحاظ مديريت بالا نياورديم، امروز دچار مشکل هستيم.
روحاني انحصار را بزرگترين بلا براي بخش‌هاي مختلف کشور، برشمرد و گفت: بايد انحصار را شکسته و خدمات را رقابتي کرده و در اختيار مردم بگذاريم، چرا که مردم بهتر، باکيفيت‌تر و ارزان‌تر کار کرده و امور را به انجام مي‌رساند.
رييس جمهور خاطر نشان کرد: بايد خدمات را به مردم واگذار کنيم و در کشور، رقابت آزاد ايجاد نماييم چرا که بخش مردمي قطعاً دلسوزانه‌تر، تلاش و فعاليت مي‌کند.
روحاني با اشاره به اينکه امروز سيستم دولتي به طور ذاتي کهنه و فرسوده شده و قادر به انجام امور با کيفيت مناسب نيست، گفت: بخش خصوصي موفق است و ما بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنيم که کارها به مردم واگذار شود.
رييس جمهور تأکيد کرد: در جشنواره شهيد رجايي بايد در راستاي تحول سيستم اداري و انتخاب کارمندان و مديران بهتر در کشور و بکار گيري سيستم‌هاي دقيق‌تر و بروز برنامه‌ريزي کنيم، تا از آنهايي که کار بهتري انجام مي‌دهند، بيشتر تقدير شود.
پيش از سخنان رييس جمهور، «جمشيد انصاري» معاون رييس جمهور و رييس سازمان اداري و استخدامي کشور گزارشي از روند اجراي سيزدهمين جشنواره شهيد رجايي و برنامه‌ها و اقدامات سازمان اداري و استخدامي کشور در راستاي تقويت و کارآمدسازي دستگاه‌هاي اجرايي و اصلاح نظام اداري ارايه کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی مردم هستند که در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در ۲ سال اخیر شایسته قدردانی است، ابراز کرد: برخی افراد متاسفانه زباله‌ها و نخاله‌ها را در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها رها می‌کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش‌های شدید در سطح کشور می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کسانی که اقدام به رهاسازی نخاله در حاشیه شهر‌ها می‌کنند در واقع مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه‌ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

نامی با بیان اینکه کار مردمی در حوزه مدیریت بحران بسیار ضروری است و به کاهش مخاطرات در حوادث غیرمترقبه کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ بر استفاده صنایع از پساب تاکید شده است، گفت: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

نامی با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است، گفت: احداث سد‌های زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند است که فصلی مفید و پرفایده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه‌های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل‌ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رییس جمهور وارد تهران شد