Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند کاری پروژه قطار شهری اهواز به دلیل اعتصاب کارگران شرکت کیسون نسبت به عدم دریافت حقوق مدتی است که بسیار کند شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،استان خوزستان گرچه استراتژیک‌ترین استان کشور به شمار می‌رود و از دیرباز به عنوان استانی زرخیز معرفی شده ولی این روزها کارگران این استاناز وضعیت بد معیشتی و نبود امنیت شغلی رنج می‌برند به گونه‌ای که این قشر ضعیف و زحمت‌کششرکت‌های خصوصی، شهرداری و یا حتی دولتی به دلیل برخی مشکلات دست به تجمع و اعتراض می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حدود یک سال است که شرکت کیسون حقوق بیش از 300 کارگر این شرکت را پرداخت نکرده و از این رو معیشت خانواده‌هایمان به خطر افتاده است. در این مدت چیزی جز وعده نشنیده‌ایم و دیگر تحمل اشک‌های کودکانمان را نداریم» این جملات گزیده‌ای از سخنان یکی از کارگران شرکت کیسون بود که چندی پیش در مقابل استانداری خوزستان برای چندمین بار متوالی تجمع کرده بود.

کیسون باید حقوق کارگران را بدهد

نبی‌الله خون میرزائیچندی پیش در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم متذکر شده بود که شرکت کیسون مکلف به پرداخت این حقوق است چرا که کارگران برای این شرکت کار کرده‌اند، گفت:کیسون باید حقوق این کارگران را بدهد تا شرکت فعال‌تر شود، ما درخواست این کارگران را به مدیران استانی و شورای اشتغال انتقال داده‌ایم. کارگران نامه‌ای بنویسند تا بنده هم موضوع را پیگیری کنم.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: بنده و استاندار در حال پیگیری مشکلات این کارگران هستیم و معاون وزیرکشور نیز بر فعال شدن پروژه تأکید کردهو امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

با وجود اینکه شرکت کیسون موظف به پرداخت حقوق کارگران بوده ولیشهرام شاهین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به روند کاری پروژه قطار شهری اهواز اکنون خبر می‌دهد که روند کاری این پروژه به دلیل اعتصاب کارگران شرکت کیسون مدتی است که بسیار کند شده است.

وی افزود: کارگران مدتی حتی اجازه ورود به کارگاه را نمی‌دادند و با وجود اینکه 2ماه از حقوق آنان پرداخت شده هنوز از اجرای روند عادی پروژه ممانعت می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در پاسخ بهاین پرسش که آیا نبود شهردار خللی در کار وارد کرده بیان کرد: کارهای اداری و نرم‌افزاری پروژه در حال اجرا است که به محض انتخاب سرپرست و یا شهردار اسناد و مدارک مربوطه در اختیار وی قرار داده شود تا کار با سرعت و قوت ادامه پیدا کند.

کارگران رسما شکایت کنند

وی با اشاره به اینکه از حدود یک ماه پیش که اعتراضات شروع شد روند اجرا خیلی کند شده و رو به توقف رفته است و ما نیز اکنون این مشکل را داریم، گفت: اقدام خاصی که می‌توانستیم در این زمینه انجام دهیم پیگیری و فشار آوردن بهکیسون بود که حداقل بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شود که این کار انجام شد.

شاهین‌زاده با بیان اینکه کارگران به اداره کار هنوز شکایتی را اعلام نکرده‌اند، عنوان کرد: عده‌ای از کارگران هنوز معترض هستند اما راضی به شکایتنمی‌شوند؛ اگر چه ترس از اخراج دارند ولی باید بدانند که قانون وجود دارد و اخراج شدن به این سادگی نیست و ما نیز اجازه نمی‌دهیم پیمانکار هرطوریکه می‌خواهد رفتار کند چرا که پیمانکار باید دلایل مستند برای اخراج داشته باشد.

وی ادامه داد: در جلسه شورای کارگری نیز که با حضور دادستان و معاون استاندار برگزار شد نیز دادستان به نمایندگان کارگران توصیه کرد کهشکایت کنند تا بتوان روال حقوقی مربوطه پیگیری شود ولی کارگران تمکین نمی‌کنند و می‌گویند که شکایت ما همین تجمع است. من نیز بدون حکم مراجع ذی‌صلاح قانونی اجازه دست بردن در حساب‌های کیسون را ندارم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در پاسخ به این پرسش که مدیران کیسون در رابطه با مشکلات کارگران پاسخگو نیستند، تصریح کرد: آنها بر بندی از قرار داد مبنی بر اینکه بدون اجازه کارفرما حق مصاحبه نداریم، استناد می‌کنند که بنده همین‌جا به عنوان کارفرما رسما اعلام می‌کنم که در این خصوص هر توضیحی که لازم است مدیران کیسون ارائه دهند.

پیمانکاری که مانع اجرای پروژه می‌شود

به گزارش تسنیم، پروژه متروی اهواز در حالی ماه‌های پایانی یازدهمین سال از عمر خویش را می‌گذراند که تاکنون فقط 1.2 کیلومتر ریل در طول خط این پروژهریسه شده است.

چندی پیش شریعتی استاندار خوزستان در بازدید از این پروژه خبر از بهره‌برداری فاز نخست مترورا تا پایان سال 96 داده بودولی با صحبت‌های جدید شاهین‌زاده و نیز خبر از روند کند پروژه به دلیل اعتراض و کارنکردن کارگران کیسون این احتمال نیز با اما و اگرهایی روبه‌رو خواهد شد.

شرکت کیسون که با اهرم فاینانس برنده مناقصه قطار شهری اهواز شده بود نه تنها فاینانس را به ارمغان نیاورد بلکه با عدم پرداخت حقوق کارگران مانع بزرگی براجرای روند پروژه شده است.

اگرچه اعضای دور چهارم شورای شهر اهواز با عدم نظارت قوی ونیز شهردار انتخابی آنها به دلیل اهمال‌کاری و البته وجود زوایای پشت پرده توانایی به سرانجام رساندن این پروژه مهم را برای کلانشهر اهواز نداشتند اما باید دید که آیا شهردار جدید و منتخبان دور پنجم شورای شهر اهواز می‌توانند این کلاف سردرگم اهواز را به نقطه عطفی برسانند و رضایت مردم را پس از تقریبا 11 سال کسب کنند.

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است