Web Analytics Made Easy - Statcounter

شلوغی در مرکز شهر گرمسار بیداد می‌کند و جایی برای پارک خودروهای مردم وجود ندارد؛ مردم ناگزیر در محل تابلوهای توقف ممنوع نیز پارک می‌کنند و ترافیک‌های نیمه سنگینی در مرکز شهر ایجاد می‌شود به عقیده برخی از شهروندان مشکلات پارکینگ در گرمسار پایان ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، مرکز شهر گرمسار محلی تجاری برای اصناف و کسبه است که روزانه هزاران نفر از مردم گرمسار به بازارها و مجتمع‌های تجاری مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات بازار رکود این بخش از یک‌سو و از سوی دیگر مشکلات زیرساختی این شهرستان برای رونق بخشی به بازار فروش که اصناف و کسبه را درگیر می‌کند.

از مدت‌ها قبل مردم گرمسار از عدم راه‌اندازی یک پارکینگ عمومی برای سامان‌دهی مشکلات ترافیکی به خیابان اصلی این شهرستان گله‌مند بودند و اکنون با راه‌اندازی یک پارکینگ عمومی دردی از دردها که درمان نشد هیچ بر مشکلات ترافیکی این شهر افزوده شد.

پروژه پارکینگ طبقاتی شهید غلامی از سال 89 در گرمسار کلید خورد و با 12 هزار میلیون ریال هزینه در شهریورماه سال 92 به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

این پارکینگ در سه‌طبقه با مساحت 2000 مترمربع و ظرفیت 92 خودرو در خیابان شهید غلامی این شهرستان ساخته‌ شده است.

با توجه به رشد جمعیت در گرمسار و توسعه شهری در این شهرستان، پارکینگ عمومی به یکی از مهم‌ترین معضلات تبدیل‌شده و این مهم مسئولان گرمساری را دغدغه مند کرده است.

یک سالی از افتتاح پارکینگ شهید غلامی که یک پارکینگ عمومی و رایگان است که از سوی شهرداری گرمسار در اختیار مردم قرار گرفته می‌گذرد ولیکن استقبال مردم برای استفاده از این پارکینگ آن‌طور که انتظار می‌رود نیست!

درعین‌حال به مرکز شهر که می‌رویم مشکلات کمبود پارکینگ در مسیر اصلی این شهر که تراکم جمعیت زیادی دارد چشمگیر است.

در این میان خبرنگار تسنیم به مرکز شهر رفته و از برخی از مردم و مسئولان شهری گزارشی را تهیه کرد که باهم آن را می‌بینیم و می‌خوانیم...

مسیر بازار جایی برای پارک کسبه نیست / کمبود پارکینگ در رونق بازار تأثیر دارد

یکی از کسبه‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه مسیر بازار جایی برای پارک خودروی کسبه وجود ندارد اظهار داشت: پارکینگ شهید غلامی از محل بازار فاصله دارد و برای کسبه دشوار است که خودروهای خود را در این محل پارک کنند.

وی با تأکید پارکینگ برای این شهر یک معضل شده افزود: در بسیاری از موارد مشاهده‌ شده که مشتری به سبب عدم فضای کافی برای پارک خودرو به محلی دیگر برای خرید می‌رود و این مسئله در رونق بازار نیز مؤثر است.

این کسبه سامان‌دهی فضای پارکینگ در مرکز شهر را از مسئولان خواستار شد و اذعان کرد: با توجه به توسعه شهر زیرساخت‌های قدیمی شهری نیازمند تغییر است تا بتوانیم با تغییرات جدید به نوع سازگار زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: تعریض خیابان و توسعه مرکز شهر نیازمند سامان‌دهی و ایجاد فضایی مناسب برای پارک خودرو و غیره است.

تابلوهای پارک ممنوع در مرکز شهر بی‌معنا شده است

یک شهروند گرمساری که برای خرید به بازار آمده بود و از ازدحام و تجمع خودروها در مسیر بازار نالان بود اظهار داشت: تابلوهای پارک ممنوع در مرکز شهر بی‌معنا شده است و کسی به این موضوع توجه نمی‌کند.

وی افزود: حتی در بسیاری از موارد به‌ویژه در ساعات شلوغی و ازدحام جمعیت در مرکز شهر مردم برای خرید کردن ناگزیر به پارک دوبل در مقابل تابلوی پارک ممنوع نیز هستند.

این شهروند معترض بیان کرد: این مسئله همواره مشکلات ترافیکی شهر را افزایش می‌دهد و پارک‌های دوبل مانع از تردد صحیح خودروها در مرکز شهر شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های عمومی در حوالی مرکز شهر از سوی مسئولان سامان‌دهی شده است خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از این پارکینگ در بین مردم به‌خوبی نهادینه نشده است.

پارکینگ غلامی برای انجام خرید کوتاه مردم از مرکز شهر دور است

ابوالفضل کرم الدین یکی از شهروندان گرمساری در گفت و با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برخی از مردم برای انجام خرید کوتاه و چه‌بسا فوری مجبور هستند خودرو را در مسیری دورتر از محل موردنظر پارک کنند و یک مسیر طولانی‌تر را پیاده‌روی کنند تا به محل موردنظر برای خرید برسند.

وی با بیان اینکه مسئله حجم زیادی از وقت را تلف می‌کند افزود: پارکینگ شهید غلامی برای انجام خرید کوتاه مردم مناسب نیست و مردم ناچار هستند برای جلوگیری از اتلاف وقت در مسیر بازار پارک نامناسب و حتی پارک دوبل انجام دهند.

این شهروند گرمساری یادآور شد: بسیاری از بانک‌ها و برخی از ادارات در این محل تجمیع شدند که کارمندان نیز برای آسایش و راحتی خودروی خود را در تمام اوقات اداری در مسیر بازار مقابل محل کار پارک می‌کنند.

کرم الدین این مسئله را یک معضل دانست و گفت: کارمندان باید خودرو خود را در محل پارکینگ‌های عمومی مانند شهید غلامی پارک کنند تاکمی از حجم ترافیک در مرکز شهر کاسته شود.

کسبه و کارمندان بانک باید از پارکینگ شهید غلامی استفاده کنند/طرح پارکبان با توافق اعضای جدید شورای شهر در گرمسار اجرا می‌شود

یاسر عربی شهردار گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مشکلات پارکینگ در این شهرستان اظهار داشت: مشکلات پارکینگ گرمسار در دو بعد کارشناسی و دیدگاه عمومی بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر گرمسار از میدان امام تا میدان شهدا به سبب تجمیع بانک‌ها و قالب بازار به‌شدت درگیری مشکلات پارک و ترافیکی است.

عربی با تأکید بر اینکه مردم دید درستی نسبت به وضعیت پارکینگ شهید غلامی ندارند اذعان کرد: مردم متوقع هستند در هر محلی که اراده می‌کنند پارکینگ وجود داشته باشد و این از دیدگاه کارشناسی ممکن نیست.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی و سیستم مدیریتی که از گذشته این مشکلات را برجای گذاشته است خاطرنشان کرد: برخی از مجتمع‌های تجاری که موظف به ایجاد پارکینگ بودند از گذشته با دریافت مجوز از شهرداری بر حجم مشکلات پارکینگ افزودند.

شهردار گرمسار تأکید کرد: در مدیریت شهری فعلی هرگز به هیچ پیمانکاری که مجتمع خود را خلاف مقررات شهرداری و بدون پارکینگ می‌سازد پایان کار تعلق نمی‌گیرد حتی با پرداخت جریمه باید پارکینگ مناسب با فضای تجاری خود را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مردم باید سطح همکاری با شهرداری را افزایش دهند یادآور شد: کسبه و کارمندان بانکی که خودروی خود را به مدت طولانی و ثابت باید پارک کنند از پارکینگ شهید غلامی استفاده کنند تا فضای مناسب برای مردم که برای مدت کوتاه نیاز به پارک دارند وجود داشته باشد.

عربی با اشاره به وجود پارکینگ‌های متعدد در مرکز شهر بیان کرد: طرح پارکبان با توافق اعضای جدید شورای شهر در گرمسار اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در معابر اصلی و محل پارک در خیابان اصلی بازار اجرا می‌شود و با نصب پارکبان و کنترل مأموران شهرداری پارک در این محل نیازمند پرداخت هزینه می‌شود.

شهردار گرمسار با تأکید بر اینکه این طرح باید در شورای شهر تصویب شود اذعان کرد: با اجرای این طرح مردم برای پارک خودرو برای زمان‌های طولانی‌تر ناگزیر هستند به پارکینگ‌های عمومی که رایگان در اختیار آنان قرارگرفته روی‌آورند.

به‌هرروی معضل پارکینگ خودرو در مرکز شهر گرمسار یکی از مهم‌ترین مشکلات و مطالبات مردم این شهر است که تدابیر ویژه‌ای باید برای رفع آن اندیشیده شود.

این مسئله در رونق بازار، حجم ترافیک، آمار تصادفات درون‌شهری نیز اثرگذار است.

در محل پارک 15 خرداد، خیابان شهید غلامی، پارک شیلات و اطراف بازار فضاهای پارکینگ عمومی که تحت کنترل شهرداری گرمسار است تعبیه‌شده و استفاده از این محل‌ها باید ساماندهی شود.

به گزارش تسنیم، پارکینگ طبقاتی شهید غلامی بزرگ‌ترین پارکینگ این شهرستان است که هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

عکس و گزارش از: سمیه اصغری

انتهای پیام/

R41366/P1361/S6,64/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جلسه مشترک با مدیرکل و مسئولان امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری این دانشگاه را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۶ هزار دانشجو، ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و نزدیک به هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد از ابتدای مرحله مهدکودک تا دکتری را در خود دارد و بزرگ‌ترین عرصه یادگیری و تربیت در استان و بزرگ‌ترین حوزه جغرافیایی را ازلحاظ آموزش داراست.

وی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از معدود دانشگاهی بوده که مدارس دانش‌آموزی، دانشجویان پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی و رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را دارد و با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تعداد دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در کشور را ۶۰ هزار نفر از ۲۰ کشور دانست و عنوان کرد: در استان یزد ۲۰۰ نفر فقط از دو کشور افغانستان و عراق مشغول به تحصیل هستند.

دهقانی‌اشکذری از برگزاری جلسه با مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرداخت شهریه خبر داد و اضافه کرد: دغدغه مسئولان دانشگاه مشکلات دانشجویان غیر ایرانی در پرداخت شهریه ارزی است که در این زمینه با جلسات مستمری که داشتیم امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکار، رفع کننده دغدغه آنها باشیم.

وی بیان کرد: تشکیل شورایی متشکل از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های دولتی، آزاد و علوم پزشکی در زمینه حل مشکلات اتباع، کارساز بوده و تشکیل شورای مرکزی، اتصال‌دهنده نمایندگان دانشگاه‌ها در استان است که خودشان قادرند بسیاری از مشکلات را رفع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به امکانات این دانشگاه در برگزاری استارت‌آپ‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی ادامه داد: مرکز رشد و سرای نوآوری پوشاک از محل‌هایی است که ظرفیت  جذب دانشجویان خلاق خارجی را دارد.

نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین از نوع فرصت محور است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین را تغییر دیدگاه از تحلیل محور به فرصت محور دانست و گفت: سازمان ملی مهاجرت کشور در شرایط کنونی به دنبال فرصت‌هاست در عین حال که نباید از تهدید‌ها غفلت کرد.انتظار می‌رود با برپایی نمایشگاه و معرفی تیپ فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب(س) از این فرصت‌ها برای تغییر نگاه به اتباع کشور افغانستان استفاده شود.اتباع، تشکیل‌دهنده ۱۵ درصد جمعیت استان یزد و سومین استان ازلحاظ تناسب جمعیتی است و ۲۲ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ دانشجوی خارجی را در خود دارد.

علی محسنی‌راد یکی از مشکلات اتباع را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و مطرح کرد: در دانشگاه به دنبال طرح‌های علمی هستیم که موضوع آن در شورای تأمین مطرح شده و متد علمی برای ساماندهی اتباع مدنظر است.

وی از دیگر موارد کارکرد دانشگاه را در رسانه و تولید محتوا دانست و بیان کرد: افغان هراسی برای ایرانیان و ایران هراسی برای اتباع، جو غالب کشور بوده و جامعه متأثر از این فضاست که در صورت عدم تولید محتوای مناسب، تلاش‌ها برای رفع مشکلات آنان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، خدمات این سازمان را کمک‌های نقدی بلاعوض و معیشتی برشمرد و عنوان کرد: استفاده حداکثری از امکانات محدود است.

سیدعلی آقا میرجلیلی معاون آموزشی و مهارتی نیز از برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان خارجی و رئیس اداره پذیرش و ثبت‌نام و امور بین‌الملل از آمادگی برای بازدید دانش‌آموزان اتباع از دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌منظور آشنایی با امکانات دانشگاه تحت عنوان در‌های باز خبر دادد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد