Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:20:28 GMT

ويژگي‌هاي فوق‌العاده گوشي «اسنشال فون»

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۸۶۲۰

خبرگزاري آريا - وب سايت جي اس ام: چند ماهي از معرفي رسمي اسنشال فون، اولين گوشي خالق اندرويد، مي‌گذرد و عرضه عمومي آن هم به‌زودي آغاز مي‌شود. اين گوشي در حال حاضر در وب‌سايت‌هاي آمازون و اسنشال پيش‌فروش مي‌شود و به‌ جرات مي‌توان ادعا کرد از آن دسته پرچم‌دارهايي است که بسياري از کاربران در انتظار ورودش به بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمونه‌هايي از گوشي مذکور از سوي سازنده براي خبرنگاران حوزه تکنولوژي ارسال شده و همين حالا هم بررسي‌هاي مختلفي از آن در فضاي وب منتشر شده است. در اين مطلب قصد داريم 5 ويژگي برتر اسنشال فون اندي رابين را به شما معرفي کنيم.
طراحي ساخت:

اولين ويژگي برجسته اسنشال فون، طراحي و ساخت منحصربه‌فرد آن است. اسنشال فوني که در تصوير مشاهده مي‌کنيد، نسخه Moonblack است که بدنه آن از تيتانيوم طراحي شده و پنل پشتي‌اش هم از جنس سراميک است. البته اثرانگشت شما به‌آساني روي بدنه سراميکي به جا مي‌ماند اما طراحي آن و ترکيب زيباي تيتانيوم و سراميک به‌قدري جذاب است که احتمالا مشکل مذکور را به‌کلي ناديده مي‌گيريد. بسياري از کارشناسان گزارش کرده‌اند که اسنشال فون بارها از دستشان ليز خورده و به زمين افتاده است اما به لطف بدنه تيتانيومي مقاومش، آسيب نديده و تنها چند خش جزئي در برخي موارد روي آن ديده شده است.

طراحي ظاهري اسنشال فون ما را به ياد شيائومي Mi Mix، يکي از خاص‌ترين گوشي‌هاي سال 2016، مي‌اندازد و معتقديم که اسنشال فون مانند طراحي تکامل‌يافته آن گوشي هوشمند است. بسياري از کارشناسان در مورد شيائومي Mi Mix معتقدند که اگر کمي کوچک‌تر طراحي مي‌شد، بسيار زيباتر و بهينه‌تر به نظر مي‌رسد.
اسنشال فون هم مانند يک نسخه کوچک شده از Mi Mix ديده مي‌شود و به همين خاطر مي‌گوييم که بهتر از آن است. کناره‌هاي اين گوشي کاملا مسطح طراحي شده است و شکل جعبه گونه‌اش باعث شده تا دست گرفتنش هم آسان‌تر شود؛ هرچند به خاطر ليز بودن سطح سراميکي پشتش، هميشه احتمال ليز خوردن و افتادنش از دست وجود دارد. همچنين ممکن است اگر قاب محافظ نداشته باشد و آن را روي سطح ناصاف بگذاريد، بيفتد.
صفحه نمايش:

همان‌طور که گفتيم، گوشي شيائومي Mi Mix گوشي فوق‌العاده‌ايست اما مشکل اصلي طراحي آن، موقعيت دوربين سلفي در حاشيه پايين صفحه است. خوشبختانه کمپاني اسنشال در روند طراحي اسنشال فون، رويکرد کاملا متفاوتي در پيش گرفت که نتيجه‌اش هم طراحي بسيار بهتري است. صفحه‌نمايش IPS اين گوشي احتمالا تصاوير را با وضوح کواد اچ‌دي و نسبت 19:10 نشان مي‌دهد.
به‌جز حاشيه باريک پايين، تقريبا تمام سطح پنل جلو در اسنشال فون، صفحه‌نمايش است. اندي رابين هفته گذشته در يک برنامه پرسش و پاسخ اعلام کرد که بيشترين درصد نمايش در گوشي‌هاي هوشمند امروزي 85% است و حاشيه‌هاي فوق‌العاده باريک کناره‌ها و بالاي پنل نشان مي‌دهند که اسنشال تلاش کرده است حداکثر ممکن را دراين‌باره استفاده کند.
يکي از ويژگي‌هاي ديگر طراحي صفحه که در همان نگاه اول توجه همه را جلب مي‌کند، قسمت دايره‌اي بالاست که حسگر دوربين سلفي در آن تعبيه شده است. اسنشال فون از اين نظر با همه گوشي‌هاي هوشمند ديگر متفاوت است. اين موضوع همچنين نشان مي‌دهد که الزام تعبيه دوربين سلفي هرگز دليل موجهي براي حاشيه‌ بالاي صفحه نيست. اين قسمت دقيقا در کنار نوار نوتيفيکيشن‌ها قرار گرفته است و در هنگام روشن بودن صفحه، کاملا با آن‌ها هماهنگ مي‌شود. اسنشال فون با اين طراحي توانسته است تمام پيکسل‌هاي ممکن در صفحه‌نمايش را مورداستفاده قرار دهد.
دوربين:

در کنار طراحي جالب دوربين سلفي، دوربين اصلي اسنشال فون هم ويژگي‌هاي يک گوشي هوشمند پرچم‌دار را با خود به همراه دارد. ماژول دوربين اصلي اين گوشي مانند اغلب گوشي‌هاي هوآوي و ساير سازندگان امروزي، دو لنز RGB و مونوکروم دارد و دوربين را قادر مي‌سازد تا تصاوير را با جزئيات بيشتري ثبت کند.

تصاوير مونوکروم (سياه‌وسفيد) اين دوربين با جزئيات دقيق ثبت مي‌شوند و تمام حدومرزهاي آن مشخص هستند. اسنشال فون قادر است تصاوير سياه‌وسفيد باکيفيتي را به لطف اين لنز 13 مگا پيکسلي مونوکروم ثبت کند. از طرفي گوشي‌هاي OnePlus 5 و Galaxy S8 به لنز مجزاي مونوکروم مجهز نيستند و تنها از فيلتر آن استفاده مي‌کنند. تصاوير سياه‌وسفيد اين گوشي‌ها، هرگز به‌وضوح و کيفيت تصاوير در لنز مونوکروم مجزا نخواهد بود.
لنز RGB اين گوشي هم 13 مگا پيکسلي است و تصاوير را در کنار جزئيات دقيقشان، باکيفيت و واضح ثبت مي‌کند. اپليکيشن اين دوربين کاملا ساده طراحي شده است و آماتورترين کاربران هم مي‌توانند به‌راحتي از آن بهره ببرند. البته جاي ويژگي تنظيم دستي و چند قابليت شخصي‌سازي ديگر در آن خاليست.
امکان استفاده از لوازم جانبي منحصربه‌فرد
امکان استفاده از لوازم جانبي منحصربه‌فرد

شما هميشه مي‌توانيد از انواع اپليکيشن‌هاي جانبي دوربين مخصوصا براي ماژول جانبي آن استفاده کنيد اما احتمال استفاده از اپليکيشن پيش‌فرض، بيشتر است. اين ماژول دوربين بي‌سيم است و توسط دو پين کنار دوربين اصلي، به اسنشال فون متصل مي‌شود.
ماژول بي‌سيم دوربين اسنشال، 360 Camera نام دارد و سازنده آن ادعا مي‌کند که با استفاده از آن قادر خواهيد بود تصاوير 360 درجه ثبت کنيد. کانکتورهاي اين دوربين از انتقال داده پشتيباني مي‌کنند و مستقيما به گوشي وصل مي‌شوند. درنتيجه اين اتصال شما مي‌توانيد تمام مراحل تجربه کاربري‌تان را هم کنترل و تنظيم کنيد. دوربين 360 جانبي اسنشال فون، کوچک‌ترين دوربين 360 درجه 4K بازار است که به‌راحتي در جيبتان جا مي‌شود. اين دوربين به‌محض اتصال به گوشي، اپليکيشن دوربين را باز مي‌کند و منوي مخصوص 360 درجه را به نمايش مي‌گذارد.
اين دوربين جانبي به باتري مجزا مجهز نشده است و انرژي لازم را تنها در صورت اتصال به گوشي و از سوي باتري آن تأمين مي‌کند. قابليت اين ماژول کاملا مشخص است. شما مي‌توانيد با استفاده از آن، تصاوير و ويديوهاي 360 درجه ثبت کنيد يا مستقيما روي دوربين گوشي‌تان ويديوي زنده 360 درجه استريم کنيد. اسنشال فون قادر است ويديوهاي 360 4K را با سرعت 600Mbps و شبکه ارتباطي LTE+ انتقال دهد.

ماژول دوربين 360 ممکن است در تصاوير بزرگ به نظر برسد اما کوچک طراحي شده است و براي ارتباط با گوشي و همچنين پردازش تصاوير و ويديوهاي ثبت‌شده روي آن، از ISP مخصوص خودش استفاده مي‌کند. ماژول دوربين اسنشال فون قادر است تصاوير باکيفيت و طبيعي ثبت کند که اغلب دوربين‌هاي نظيرش در ثبت آن‌ها ناتوان‌اند.
مزاياي کانکتور اسنشال فون تنها به دوربين 360 محدود نمي‌شود. اين کمپاني قصد دارد در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده هم لوازم جانبي ديگري را ازجمله داک شارژ بي‌سيم براي اسنشال فون معرفي کند. اسنشال همچنين وعده داده است که نسل‌هاي آينده گوشي‌هاي هوشمندش هم از همين کانکتور استفاده مي‌کنند تا همه کاربرانش بتوانند از ماژول‌هايي يکسان بهره ببرند.
اندي رابين همچنين در جلسه پرسش و پاسخ درباره انتخاب کانکتور بي‌سيم به‌جاي اتصال فيزيکي (مانند طراحي موتو مادها) صحبت کرد و گفت که اصلي‌ترين دليل انتخاب آن‌ها، عدم محدوديت در اين نوع اتصال است. اتصال فيزيکي، شما را در عوامل متعددي محدود مي‌کند و هميشه بايد امکان سازگاري backward را در توليد محصولات تازه هم در نظر بگيريد؛ اما امکانات موجود در اتصال بي‌سيم، بي‌نهايت هستند. حتي اگر طراحي نسل‌هاي بعدي گوشي‌ها هم متفاوت باشد، شما قادر هستيد از همان ماژول‌هاي جانبي قديمي استفاده کنيد.
نرم افزار:

همان‌طور که مي‌دانيد، اندي رابين خالق اندرويد است و دانش او در صنعت گوشي هوشمند در کنار تجربه‌اش در کمپاني گوگل قطعا تأثير وسيعي در ساخت اسنشال فون دارد. تجربه نرم‌افزاري هم احتمالا مهم‌ترين زمينه‌اي است که منتظريم امضاي مخصوص اندي رابين را در آن ببينيم.
رابين مي‌گويد که اسنشال بدين منظور طراحي شده است تا به کاربرانش حق انتخاب دهد و هر کس بايد به‌محض خريد آن، مالک منحصربه‌فردش شود. احتمالا به همين خاطر است که نشانه‌اي از لوگو و برند روي اين گوشي ديده نمي‌شود چراکه اصلا قرار نيست تمرکز اصلي روي سازنده گوشي باشد. همچنين تجربه نرم‌افزاري و سخت‌افزاري اين گوشي هم مانند ساير پرچم‌داران 2017 است.
سيستم‌عامل نصب شده روي اسنشال فون، نسخه‌اي از اندرويد است که با توجه به سليقه و نياز کاربران طراحي شده و ظاهرا اسنشال تلاش کرده است تا تغييرات آن را به حداقل برساند. چند نرم‌افزار مختلف به‌صورت پيش‌فرض روي اين گوشي نصب شده‌اند تا در صورت نياز به کار آيند.

نتيجه اين طراحي نرم‌افزاري، تجربه کاربري فوق‌العاده ايست که اغلب دوستداران گوشي‌هاي پيکسل احتمال با آن آشنا هستند و اگر شما هم مايليد گوشي پرچم‌داري تهيه کنيد که نرم‌افزاري شبيه به پيکسل داشته باشد، اسنشال فون بهترين انتخاب است.
درواقع اسنشال فون تجربه کاربري خوبي از اندرويد ناب و بدون تغيير ارائه مي‌کند و نرم‌افزار ساير گوشي‌هاي نکسوس و پيکسل را به چالش مي‌کشد. اين ويژگي را بايد يکي از نقاط قوت اسنشال فون بدانيم چراکه ممکن است بسياري از کاربران به همين خاطر تصميم بگيرند آن را تهيه کنند.
اسنشال فون گوشي بسيار جالبيست؛ نه‌تنها به اين خاطر که از منظر يک پرچم‌دار تازه به آن مي‌نگريم بلکه براي ارائه و تعريف دوباره همه ويژگي‌هاي «ضروري» که اکثر کاربران گوشي‌هاي هوشمند امروزي، به آن نياز دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)

 برند لباس Bodega اخیرا در جریان برگزاری هفتۀ طراحی میلان، از گوشی جدید خود به نام «تلفن خسته‌کننده» (Boring Phone) رونمایی کرد. این گوشی که اصطلاحا «صامت» نامیده شده، برای نسل زد و نسل هزاره (متولدین دهه‌های 80، 90 و 2000) طراحی شده تا جلوی اسکرول کردن بی‌هدف آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند را بگیرد.

به گزارش فرادید، این گوشی با همکاری کمپانی فنلاندی HMD که سازنده‌ی گوشی‌های نوکیاست، تولید شده است. Boring Phone از تمام ویژگی‌های حواس‌پرت‌کن گوشی‌های هوشمند امروزی مثل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محروم است و تنها برای برقراری تماس و فرستادن پیامک کاربرد دارد.

طراحی این گوشی با الهام از گوشی‌های اوایل دهه‌ی 2000 میلادی، حس نوستالژی را القا می‌کند. بارزترین ویژگی آن نبود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که باعث می‌شود جوانان به جای خیره شدن به گوشی، ارتباطات اجتماعی واقعی را تجربه کنند.

این گوشی تاشو، بدنه‌ی شفافی دارد که کاربران می‌توانند آن را با برچسب‌های هولوگرافیک تزئین کنند. همچنین یک صفحه‌ی نمایش سیاه و سفید بر روی آن وجود دارد که باز هم یادآور نسل‌های قبلی گوشی‌های همراه است.

باتری این گوشی با طراحی قدیمی‌اش، یک هفته در حالت استندبای دوام می‌آورد. همچنین این گوشی دارای یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی، رادیو و بازی «مار» است.

یکی از بنیان‌گذاران برند Bodega می‌گوید: «گوشی‌های هوشمند می‌توانند بیش از اندازه سرگرم‌کننده باشند، پس ما می‌خواستیم یک گوشی خسته‌کننده طراحی کنیم.»

با محدود کردن امکانات این گوشی، تولید کنندگان امیدوارند که جوانان را به برقراری ارتباطات اجتماعی باکیفیت‌تر و بدون حواس‌پرتی ناشی از شبکه‌های اجتماعی تشویق کنند.

تحقیقات انجام شده در مورد استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین نسل زد و هزاره در انگلستان و آمریکا، زمینه‌ساز شکل‌گیری این گوشی مفهومی شده است.

طبق گفته‌ی این برند، 90 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق اذعان کرده‌اند که در موقعیت‌های اجتماعی به طور مداوم در حال اسکرول کردن بی‌هدف هستند و به طور میانگین در طول یک مهمانی، هفت بار گوشی خود را چک می‌کنند.

اما تولیدکنندگان ادعا می‌کند که دیدگاه‌ها نسبت به استفاده از گوشی‌های هوشمند در حال تغییر است. تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که 37 درصد از نسل زد و هزاره فکر می‌کنند در موقعیت‌های اجتماعی بیش از حد گوشی خود را چک می‌کنند و 32 درصد ترجیح می‌دهند در مهمانی‌ها بتوانند گوشی خود را خاموش کنند.

در حالی که HMD تنها 5000 عدد از این گوشی تولید کرده و هنوز امکان خرید آن‌ها وجود ندارد، قرار است در ماه ژوئن یک اپلیکیشن راه‌اندازی شود که با بی‌استفاده کردن برخی امکانات، گوشی‌های هوشمند را نیز «خسته‌کننده» کند و به افراد در جدا شدن از تکنولوژی کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها