Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته پیش نیز کره جنوبی حداقل سه تست موشکی بر روی موشک های کوتاه برد بالستیک خود انجام داد که برخی از آن ها برای اولین بار در سال جاری استفاده شده است. البته تست موشک هیونمو به طور رسمی اعلام نشده است و کره جنوبی صرفا بین روزهای 24 و 26 ماه جاری منطقه ای ورود ممنوع در جایگاه پرتاب موشک اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس بین الملل فردا:کره شمالی حداقل سه موشک از ساحل شرقی خود به دریای ژاپن شلیک کرده است، در حالی که آخرین پرتاب موشک بین قاره ای از سوی این کشور در 28 جولای باعث شد چندین هفته تنش های سنگینی میان کره شمالی و آمریکا ایجاد شود تا جایی که کره شمالی تهدید کرد که گوام را با موشک خواهد زد.

همان طور که در پرتاب موشکی شنبه کره شمالی این اتفاق افتاد، این کشور معمولا پرتاب موشک های بالستیک خود را زمانی انجام می دهد که آمریکا و کره جنوبی مانور نظامی مشترک دارند. برای مثال در ماه مارس زمانی که دو کشور کره جنوبی و آمریکا قصد شروع مانوری مشترک را داشتند، کیم جونگ اون بر شلیک چهار موشک اسکاد دو شخصا نظارت کرد و سال گذشته نیز کره شمالی هم زمان با مانور، موشک بالستیک زیردریایی را تست کرد.در واقع می توان گفت نگاه کره شمالی به مانورهای مشترک نظامی با کره جنوبی به دید آمادگی برای جنگ پیش دستانه است و به همین خاطر هر بار جواب مخصوص به خود را به این دو کشور می دهد. در حالی که همه مطمئن اند کره شمالی روز شنبه پرتاب داشته است، با این حال دقیقا مشخص نیست این کشور چه نوع موشکی را آزمایش نموده است. بلافاصله پس از پرتاب ارزیابی هایی از نوع موشک توسط آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اعلام شد که برای مثال کره جنوبی موشک پرتاب شده را از نوع کوتاه برد و با فاصله 250 کیلومتری دانسته بود. پس از آن این کشور ارزیابی خود را به چند موشک شناسایی نشده اصلاح کرد.
البته پس از آن دفتر ریاست جمهوری این کشور پس از جلسه اضطراری بدون این که درباره اظهارات متناقض ستاد نیروهای نظامی این کشور اظهار نظر کند اعلام کرد که راکت های شلیک شده از سیستم پرتاب راکت KN09 پرتاب شده اند.
در حالی که کره جنوبی مشغول اصلاح ارزیابی های خود بود فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد که کره شمالی سه موشک کوتاه برد با فاصله ده دقیقه از هم شلیک کرده است و دومین موشک پرتاب شده مدت کوتاهی پس از شلیک منفجر شده و موشک اول وسوم نیز در آسمان از کار افتاده اند. با این حال اندکی پس از این فرماندهی آمریکا اصلاحیه ای منتشر و گفته است که اولین و سومین موشک در 250 کیلومتری جایگاه پرتاب به زمین اصابت کرده اند.
همزمان با این، ژاپن نیز در ارزیابی خود از این اتفاق اعلام کرد که آنچه تست شده است احتمالا یا توپ، موشک کوتاه برد و یا موشک های MRLS بوده است. این کشور اعلام کرده بود که این موشک ها از نوعی نبوده اند که بتوانند در سرزمین های ژاپن و یا منطقه اقتصادی انحصاری فرود بیایند. با این حال فرماندهی آمریکا در پاسخ به دیپلمات می گوید که احتمالا برد موشک ها بین 300 تا 100 کیلومتر بوده است.به نظر می رسد برآوردها بر سر برد و نوع موشک های شلیک شده توسط کره شمالی نشان می دهد که سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هم چنان مشکلی جدی در تشخیص تحرکات موشکی دشمن شان دارند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا