Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه دامپزشکی بیماری های مشترک بین دام و انسان است در عید قربان اکیپ های ثابت و سیار در شهرستان سراوان مستقر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شستون حمید درازهی رئیس شبکه دام پزشکی شهرستان سراوان با بیان اینکه شهروندان سراوانی نباید نگران کمبود دام قربانی باشند، گفت: دام سبک از استان های کرمان، خراسان جنوبی و فارس وارد این شهرستان شده است و بخشی از دام وارداتی سنگین را به این امر اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه دامپزشکی بیماری های مشترک بین دام و انسان است در عید قربان اکیپ های ثابت و سیار در شهرستان سراوان مستقر هستند.
رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان با بیان اینکه اکیپ های سیار در بخش های مختلف سراوان مستقر هستند و کار نظارت بر کشتار دام در عید قربان را انجام می دهند، اظهار داشت: کارشناسان ما آمادگی لازم برای معاینه قبل و بعد کشتار دام را دارند.
وی در ادامه میدان قدیمی دام، منطقه عشایری و اطراف فلکه کوزه را از جمله محل های مجاز و مدنظر دامپزشکی برای خرید دام سالم عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه ها مستقر هستند شهروندان دام خود را به آنجا هدایت کنند.
درازهی با بیان اینکه مسائل دامپزشکی در خصوص دام های وارداتی باید رعایت شود، تصریح کرد: از کشتن دام در کوچه و خیابان پرهیز کرده و از رها کرد آلایش دام جدا خود داری کنید.
وی احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را بیشتر از سایر بیماری های مشترک بین انسان و دام دانست و خاطر نشان کرد: با مشاهده هر گونه علایم مشکوک با شماره 1512 دامپزشکی تماس حاصل کنید و کارشناسان ما برای پاسخگویی آماده هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت اجباری افراد از اماکن آسیب پذیر در سیلاب احتمالی ۵ استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسن نامی در ارتباط با بخش خبری ۱۴ گفت: ستاد‌های مدیریت بحران در ۵ استان لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که بارندگی در آنجا بیشتر خواهد بود، به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش قرار دارند.

­

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی مرخصی‌های مسئولان دستگاه‌های خدمت رسان لغو شده است، افزود: ستاد‌های مدیریت بحران در ۲۴ استان دیگر هم که هشدار نارنجی دارند آماده خدمت رسانی هستند.

­

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: علاوه بر این پنج استان که هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است، در شمال استان فارس به ویژه در منطقه مَمَسَنی و نورآباد هم امکان بارش زیادی وجود دارد و به همین علت ستاد مدیریت بحران در این منطقه هم به حالت آماده باش درآمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­

نامی افزود: با ماموران پلیس راهور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در مواقعی که میزان بارندگی افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر اعمال محدودیت تردد در جاده ها، جاده‌های فرعی و زیر پل‌ها هم مسدود شوند.

­

این مقام مسئول گفت: قرار است مدیران آب منطقه‌ای و آبفا در صورت نیاز کسانی را که در بستر رودخانه‌ها یا حریم رودخانه ساکن هستند، تخلیه کنند و در اماکنی که به عنوان اردوگاه‌های اضطراری پیش بینی شده است، مستقر کنند.

­

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: عشایری که در پایین رودخانه‌ها مستقر هستند باید حتما از این مناطق تخلیه شده و به اماکن امن منتقل شوند.

­

وی گفت: وزارت نیرو از چهارشنبه گذشته مدیریت سد‌هایی که در این ۵ استان احتمال پرشدگی شان وجود دارد، در دستور کار خود قرار داده است.

­

نامی با اشاره به اینکه این ۵ استان در این دو روز در معرض خطر قرار دارند، افزود: از مردم می‌خواهیم در روز‌های دوشنبه (۲۸ اسفند) و سه شنبه (۲۹ اسفند) سفرشان را به این استان‌ها مدیریت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز لرستان
  • هدایت افراد از اماکن آسیب‌پذیر در سیل احتمالی ۵ استان
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • هدایت اجباری افراد از اماکن آسیب پذیر در سیلاب احتمالی ۵ استان
  • ضبط یک راس لاشه گاوی مشکوک به بیماری در قائمشهر
  • افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در محلات
  • پایش ۳ هزار و ۴۰۰ رأس دام سنگین در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۴۷۰۰ تن گوشت سفید در مه ولات
  • فعال بودن ۱۰ واحد کشتارگاه دام در لرستان