Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس از تهيه طرح دو فوريتي با عنوان «ادغام موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان شرکت فولاد» در «صندوق بانشستگي کشوري» خبر داد.
حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان از تهيه طرح دو فوريتي با عنوان «ادغام موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان شرکت فولاد» در «صندوق بانشستگي کشوري» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کميسيون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: اين طرح در حال حاضر به امضاي 27 نماينده مجلس رسيده است.
در تارنماي «موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد» آمد است: شرکت ملي فولاد ايران در سال 1374 به دليل مشکلات ناشي از تامين وجوه مستمري و عدم سنخيت امور اجرائي بازنشستگي با فعاليت‌هاي اقتصادي و سرمايه گذاري تصميم گرفت فعاليت‌هاي امور بازنشستگي را به دو بخش صندوق بازنشستگي و امور بازنشستگي تفکيک نمايد تا بتواند با مرزبندي روشن وظايف و تخصصي کردن آن، امور مربوط به مستمري بگيران را ساماندهي نمايد. اين روند تا سال 1376 ادامه پيدا کرد تا اينکه بر اساس مصوبه مورخ 18 خرداد 1376 هيئت مديره شرکت ملي فولاد ايران، موسسه صندوق حمايت و بازنشستگي کارکنان فولاد به صورت يک موسسه غير دولتي و از نظر اداري و مالي مستقل، برمبناي اساسنامه مصوب هيئت مديره شرکت ملي فولاد ايران با هدف ارائه خدمت به بازنشستگان، مستمري بگيران و بخشي از شاغلين معادن و صنايع معدني و نيز فولادي‏‌هاي کشور تاسيس و تحت شماره 9511 مورخ 18 خرداد 1376 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غيرتجاري تهران به ثبت رسيد.
در تارنماي صندوق بازنشستگي کشوري نيز آمده است: به استناد اساسنامه صندوق بازنشستگي کشوري، اين سازمان موسسه‌اي بيمه اي، داراي شخصيت حقوقي مستقل و وابسته به وزارت رفاه وتامين اجتماعي است که مسئوليت اداره امورصندوق بازنشستگي مستخدمان مشمول مقررات بازنشستگي کشوري را با رعايت مقررات استخدامي مربوط عهده دار است.
عمده مشمولين مقررات بازنشستگي کشوري عبارتند از::
1 - مستخدمين رسمي مشمول قانون مديريت خدمات کشوري.
2 – مستخدمين رسمي مشمول آئين نامه استخدامي اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي.
3 – قضات قوه قضائيه و دادگستري مشمول مقررات استخدامي قضات.
4 – مستخدمين رسمي (کادر سياسي) وزارت امورخارجه مشمول مقررات استخدامي وزارت امورخارجه.
5 – مستخدمين ثابت شهرداري‌هاي سراسر کشور به استثناء شهرداري تهران.
6 – مستخدمين پيماني دستگاه‌هاي اجرائي (متقاضي استفاده از مقررات بازنشستگي و وظيفه صندوق بازنشستگي کشوري).
7 – خويش فرمايان (مستخدمين بازخريدي وزارت راه وترابري و ماده 147 قانون برنامه چهارم توسعه).
پس از تصويب قانون استخدام کشوري در تاريخ 31 خرداد 1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگي با کليه دارائي و موجودي صندوق بازنشستگي و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائي منتزع و تابع سازمان اموراداري واستخدامي کشور گرديد و براساس اصلاحيه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگي کشوري به صورت موسسه‌اي مستقل وابسته به سازمان اموراداري و استخدامي کشور تشکيل گرديد. با ادغام سازمان‌هاي اموراداري و استخدامي کشور و برنامه وبودجه در تاريخ 11 اسفند 1378 و تشکيل سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، صندوق بازنشستگي کشوري نيز يکي از موسسات تابعه اين سازمان شد، با تصويب قانون نظام جامع رفاه وتامين اجتماعي در تاريخ 21 اسفند 1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 اين قانون، صندوق بازنشستگي کشوري از سازمان مديريت وبرنامه ريزي کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامين اجتماعي گرديد و توسط صندوق بازنشستگي کشوري اداره مي‌گردد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این همایش گفت: آمار‌های غیر رسمی در کشور نشان می‌دهد سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در کشور انجام می‌شود که بسیار نگران کننده است و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

ذاکریان افزود: سال ۱۴۰۰ با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین موسسه نفس از مشهد شروع به فعالیت کرد و تا الان بیش از ۳۰۰۰ مورد جلوگیری از سقط عمد جنین در کشور توسط این موسسه انجام شده است.

وی بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه