Web Analytics Made Easy - Statcounter

حافظ کل قرآن کریم گفت: بنیان اعتقادی بسیج از قرآن گرفته شده است، به همین دلیل قرآن و بسیج دو مقوله جدانشدنی از هم و لازمه هم هستند یعنی برای بسیجی بودن باید یک فرد به قرآن آگاه باشد و برای پیاده‌سازی دستورات قرآن باید بسیجی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم عیدی متولد 1363، فوق‌دیپلم، دارای دو فرزند و حافظ کل قرآن کریم و بسیجی سرایانی در گفتگو باسرایان بیدار،گفت: با توجه به مذهبی بودن خانواده و ارتباط مستمر با مسجد، طبیعی است ما نیز از کودکی در مسجد پرورش یافته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درسنین ۱۴تا ۱۵ سالگی بود که با بسیج آشنا شدم و فعالیت بالای من در بسیج دانشجویی شکل گرفت و بعد از اتمام دانشگاه درحال حاضر در بسیج محلات مشغول به فعالیت هستم.

حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: در همان سنین نوجوانی در جلسات قرآنی محله شرکت می‌کردیم تا این‌که برای حفظ قرآن کریم از سال ۸۷ با جامعه‌القرآن کلاس‌های روان خوانی و تجوید و حفظ را شروع کردم و بعد از ۵ سال به عنوان مربی قرآن و مسئول ناظر آموزش فعالیت خود را ادامه دادم به طوری‌که اکنون برخی از رشته‌های قرآنی مانند قرائت، تجوید و حفظ قرآن را به خانم‌ها آموزش می‌دهم.

عیدی خاطرنشان کرد: الگو و مشوق من برای تلاش، پدر و مادر و همسرم بودند که بسیار برایم وقت گذاشتند.

وی اضافه کرد: من علاقه زیادی به حفظ قرآن کریم داشتم و همین علاقه باعث شد تا با اساتید قرآن صحبت کنم و زیرنظر اساتید قرانی مانند خانم خاکساریان و خانم فولادشکن حفظ قران را شروع کردم کنم و از آنان به دلیل کمک‌هایشان سپاسگزارم.

بسیجی حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: همان‌طور که رهبر عزیزمان فرموده‌اند یادگیری و تلاوت قرآن در جوانی باعث این شده است که قرآن، علوم و مفاهیم قرآنی با گوشت و خون جوانان عجین شود، با قرآن مسیر حرکتی در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌شود.

عیدی گفت: نور قرآن باعث روشنی دل و فکر می‌شود و آشنایی و ارتباط با قرآن و اثرات آن در زندگی مسئله‌ای نیست که با بیان حقیر قابل گفتن و طرح باشد چراکه این اثرات که در زندگی افراد به وجود می‌آید، همان نور قرآن است که خواه‌ناخواه در زندگی تأثیرات خود را می‌گذارد.

وی بابیان‌این‌که تأثیرات قرآن در زندگی بنده به وضوح قابل مشاهده است افزود: می‌بینید که قرآن با توجه به آن جنبه الهی که دارد توانسته ما را حفظ کند و در مسیر درست بندگی و زندگی قرار دهد و ما را در مسیر الی‌الله و مسیر مراحل الهی نگه دارد.

حافظ کل قرآن کریم تأکید کرد: حملات ضدفرهنگی دشمنان اسلام، خیلی کم‌تر می‌تواند به کسانی که در مسیر قرآن و آشنا با قرآن هستند، نسبت به دیگران که با این وحی الهی بیگانه هستند، اثر بگذارد.

عیدی اظهار کرد: حضور در بسیج نیز در واقع مهر تأییدی بر آموخته‌های قرآنی یک جوان است و ادامه مسیر را برایش روشن‌تر می‌سازد.

وی گفت: بسیج به عنوان یکی از ارزشی‌ترین و مکتبی‌ترین نیرو‌ها بر سه پایه ایمان، اسلام و ولایت بنا شده و در این سه مسیر در حال حرکت است.

بسیجی حافظ کل قرآن کریم افزود: بنیان اعتقادی و ایدئولوژی این شجره طیبه از قرآن و احکام قرآنی و الهی گرفته شده است به همین دلیل قرآن و بسیج دو مقوله جدانشدنی از هم و لازمه هم هستند یعنی برای بسیجی بودن باید یک فرد به قرآن و علوم قرآنی آگاه و مشرف باشد و برای قرآنی بودن و پیاده‌سازی دستورات قرآن باید بسیجی بود و بسیجی‌وار عمل کرد.

عیدی گفت: با هجمه‌های ضدفرهنگی دشمنان اسلام که مقام معظم رهبری بار‌ها توجه همگان را به آن معطوف داشته‌اند، مسئولان ذی‌ربط باید اهتمام خاص به این امر بورزند.

وی اضافه کرد: به هر حال برادران، بسیج را با هر راهی که ممکن است و مورد استقبال قرار می‌گیرد با علوم قرآنی آشنا کنند، اما متأسفانه به نظر حقیر آن‌طور که باید و شاید و با جدیت مسئله آموزش در پایگاه‌های مقاومت صورت نمی‌گیرد و باید یک ترتیب و زمینه‌هایی فراهم شود که حداکثر استفاده و بازدهی در این امر ممکن گردد.

حافظ کل قرآن کریم گفت: جوانان همواره دنبال تنوع و مسائل جذاب هستند و این اتفاق باید بیفتد که جوانان را جذب کنیم، اما این بحث کمی تخصصی است و باید متخصصان امر به همراه کارشناس و کار کارشناسی شده به این موضوع بپردازند و نتیجه را به صورت پروژه عملیاتی هرچه زودتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسانند البته این یک برنامه‌ریزی جامع می‌خواهد که باید مسئولان و کارشناسان امر به آن بپردازند.

عیدی اظهار کرد: بنده مربی حفظ قرآن و ناظر آموزش هستم و غیر از مربی حفظ در مسجد محله با کودکان روان‌خوانی کار می‌کنم تا به مرحله حفظ برسند؛ همچنین روز‌های زوج، درِ منزل را برای هر همسایه یا فردی که دوست دارد در راه آموزش قران قدم بگذارد باز می‌گذارم وبه صورت رایگان و در راه رضای خدا فعالیت می‌کنم.

وی اضافه کرد: همچنین دغدغه من در بسیج این است که مسئولان با من همکاری کنند، چون آمادگی فعالیت جدی در زمینه قرآنی را برای بسیجیان در هر نقطه شهر به صورت رایگان دارم.

حافظ کل قرآن کریم گفت: به نظر من قرآن باید در متن و نه در حاشیه زندگی باشد؛ قرآن دستورالعمل یک زندگی سعادتمندانه و در یک کلام قرآن کتاب زندگی است.

عیدی افزود: اگر در جامعه به طور گسترده به فرامین قرآنی عمل شود بدون شک خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی یک نامه از دوست صمیمی داشته باشیم به طور مثال وصیت‌نامه شهید حججی را داریم، آن‌قدر می‌خوانیم تا حفظ شویم، چون علاقه‌ای هست و همین برای قرآن زمانی که کتاب خدا از بهترین دوست انسان‌ها است را بخوانیم و حفظ شویم، با همین مسئله را‌ه‌های درک و فهم انسان باز می‌شود و همین آیات تاثیر بسزایی در زندگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره از آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در قم در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: خوشبختانه امسال در استان قم با حضور ۷۱۷ حافظ نسبت به جمعیت استان، رتبه نخست را در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم کشور کسب کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در استان قم از ۷۱۷ نفر شرکت کننده در آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، ۴۷۶ نفر خانم و ۲۴۱ شرکت کننده آقا بوده‌اند که از این آمار ۱۸۳ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۹۶ نفر در رشته ۲۰ جز و ۴۳۸ نفر در رشته حفظ کل شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سنین شرکت کنندگان در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قم بین ۸ تا ۵۸ سال بوده است که کوچک‌ترین فرد شرکت کننده در بین بانوان، دختری ۸ ساله در رشته حفظ ۱۰ جز، و در بین مردان پسری ۱۲ ساله در رشته حفظ کل قرآن کریم است؛ همچنین بزرگ‌ترین فرد شرکت کننده در این دوره از آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم، مردی ۵۸ ساله در رشته حفظ کل قرآن کریم بوده است.

شعبان زاده در پایان ابراز کرد: نتایج آزمون کتبی در تیرماه اعلام می‌شود و بعد از آن در مردادماه آزمون شفاهی برگزار خواهد شد؛ همچنین افرادی که در آزمون شفاهی موفق به کسب امتیاز مورد قبول نشوند، مجدد در آبان‌ماه امسال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد خبر 6096041

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش