Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:35:14 GMT

سه ليگ برتري در تيم زير 19 سال ايران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۹۰۹۴

خبرگزاري آريا - ليست تيم فوتبال زير 19 سال ايران توسط فرهاد پورغلامي در شرايطي اعلام شد که تنها نام سه بازيکن که سابقه ي حضور در ليگ برتر دارند، در اين فهرست به چشم مي خورد.
به گزارش "ورزش سه"، پس از انجام استعداديابي براي تشکيل تيم زير 19 سال فوتبال کشور و انجام تمرين‌هاي اين تيم زير نظر مربيان بدنساز، کميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال گزينه‌هاي متعددي را براي هدايت اين تيم زير نظر داشت، اما در نهايت و در فاصله دو ماه مانده تا شروع رقابت‌هاي مقدماتي قهرماني زير 19 سال، کميته فني فرهاد پورغلامي سرمربي سابق ملوان و دستيار فصل گذشته مجيد جلالي در تيم پيکان را به عنوان گزينه نهايي به هيات رييسه فدراسيون فوتبال معرفي کرد و اين مربي هدايت تيم جوانان را عهده دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تيم جوانان ايران در رقابت‌هاي مقدماتي قهرماني جوانان آسيا 2018 ميزبان فلسطين، اردن و سوريه است و بايد از 25 شهريور به مصاف اين حريفان برود. از همين رو اردوهاي آماده سازي تيم جوانان ايران از پنج شنبه‌ي هفته ي جاري آغاز مي شود و بازيکنان بايد خود را در آکادمي فوتبال به مربيان معرفي کنند. در ادامه دو اردوي تدارکاتي در کشورهاي عمان و سپس ارمنستان برگزار مي شود تا کم کم تيم زير 19 سال آماده حضور در رقابت هاي آسيايي شود.
فرهاد پورغلامي پس از اينکه به عنوان سرمربي تيم جوانان انتخاب شد، پس از بررسي هايي که به عمل آورده 28 بازيکن را به اردوي تيم جوانان فراخوانده و پس از اردوي عمان 5 بازيکن از ليست نهايي خط خواهند خورد.
اسامي دعوت شده به اردوي تيم جوانان به تفکيک استان به شرح زير است:
* ودود غفاري و محمدرضا آزادي از آذربايجان شرقي
* عليرضا رضايي از قزوين
* محمد باقري، محمد گروسي، امير جان ملکي، عرفان خاني، محمد جاني، رضا رحيمي، احمدرضا احمدوند،سجاد اقايي، محمد خدابنده لو،حميدرضا طاهرخاني از تهران
* علي تاري از البرز
* علي کيخسروي، محمدرضا شيخ حسيني، مهدي رحيمي، حسين غضنفريان از اصفهان
* حميدرضا نيا گنجي،سبحان پسنديده از مازندران
* فرزان دانا از فارس
* مهران حاجب از بوشهر
* محمد کريميان فرد، امير حسين معظمي از همدان
* بهزاد دودانگه، ميثم داودپور و علي شهررويي از خوزستان
* مهدي هاشم نژاد از گيلان
*نکته اي که در اين ليست به چشم مي خورد، اين است که تنها نام سه بازيکني که سابقه ي حضور در ليگ برتر را دارند به چشم مي خورد. محمدرضا آزادي که با گلزني مقابل سايپا در غياب فرزاد حاتمي به عنوان جواني آينده دار معرفي شده است؛ حميد طاهرخاني که دقايق اندکي براي پرسپولسي ها در ليگ برتر بازي کرده و آخرين نفر هم علي کي خسروي است که به شکلي عجيب در هفته ي سوم ليگ برتر تجربه ي حضور در بالاترين سطح مسابقات کشور را به دست آورد. کي خسروي پس از اخراج دروازه بان سوم سپاهان و در شرايطي که گلر اول و دوم طلايي پوشان مصدوم بودند، در 10 دقيقه پاياني فرصت حضور در زمين مسابقه را پيدا کرد و موفق به مهار پنالتي اميد سينک هم شد تا تاثير زيادي در نتيجه ي بازي داشته باشد.
فرزان دانا هم تنها بازيکني است که در تيم فجرسپاسي شيراز در ليگ يک عضويت دارد و مابقي بازيکنان در رده ي پايه ي تيم هاي استاني خود بازي مي کنند.
معمولا يکي از مشکلاتي که مربيان خارجي براي کار در رده ي پايه ي فوتبال با آن مواجه هستند، اين موضوع است که آنها روش هاي برگزار اردوي تيم هاي رده ي پايه در ايران را نمي پسندند؛ چرا که معمولا در رده ي پايه فوتبال ايران تلاش مي شود که بازيکنان ملي پوش در اردوهاي تيم ملي به فرم مناسب خود برسند، اما معمولا در کشورهاي پيشرفته، ليگ هاي رده ي پايه به طور موازي با تيم هاي رده ي بزرگسالان و با همان برنامه دنبال مي شود تا بازيکنان رده ي پايه در ليگ به فرم مناسب خود دست يابند و در صورت لزوم در اختيار تيم ملي هم قرار مي گيرند و اينطور نيست که اردوهاي تيم ملي محملي براي پرورش آنها باشد. اين در شرايطي اسا که در ايران مسابقات در رده هاي پايه به صورت پراکنده و جزيره اي دنبال مي شود و اين همان مشکلي است که مربيان خارجي به آن اشاره مي کنند.
در نهايت بايد ببينيم تيم ملي که باز هم با روش هاي گذشته دست به انتخاب سرمربي خود زده است، در مسابقات آسيايي به چه عنواني دست پيدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد