Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:34:40 GMT

ارتباط صحیح کودکان با غریبه‌ها!

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۹۵۳۶

ارتباط صحیح کودکان با غریبه‌ها!

در دنیــای ناامــن امروز، جلــب توجــه کــودکان توسط غریبه‌ها به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است و داشتن ترس و اضطــراب بــرای امنیت کــودکان، واقعیتــی تاسفبار میباشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ماهنامه کودک، هرچند والدین سعی می‌کنند که با تدابیر و اطلاعاتی که در اختیــار کودک قرار می دهند او را در برابر این مســئله آگاه کنند، اما نباید فراموش کنیم کــه از جانب کــودک، هر کس که شکلاتی یا اســباب بازی ای در دســت دارد فردی شایسته تلقی میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی هم کودک در برابر این مطلب که ابراز لطف و محبت پسندیده اســت ولی همین لطف و محبت ظاهری غریبه‌ها میتواند آسیب رسان باشد، دچار تضاد و سردرگمی میشود. برای از بین بردن این تضاد حتما باید توازن و تعادل را در نظر بگیرید. در عین حــال آگاه کردن او برای محافظت خودش در برابر غریبه‌ها، نباید مهربانی و رفاقت را ناخوشایند و بدجلوه دهیم.

عادی و معمولی جلوه دادن این حقیقت یعنی دوری از غریبه‌ها، همچون سایر حقایق مانند دست نزدن به پریز برق می‌تواند دستیابی به هدف را آسان کند.

کارهایی که در این راه باید انجام دهید:

-روشن و واضح بودن آموزش‌ها.

-تهیه فهرســتی از نکات و تمریــن آنها با کودک. میتوانید ایــن تمرینها را از راههای لذتبخشــی همچون بازی، سرود و ... انجام دهید.

- از خردســالی، نشانی، شــماره تماس، نام کامل خانوادگی و شماره مرکز حمایت از کودکان را به او یاد دهید.

-آگاهی داشــتن از ایــن موضوع کــه فرزندتان کجاست.

-تشویق جسارت تا حد اعتدال در وجود فرزندتان برای حفظ موضع خود در برابر غریبه‌ها.

در ضمن بــرای آگاهــی یافتن از تاثیــر تمرینات، میتوانید در بازی با کودک خــود از این نکته آگاه شوید. در سن 2 تا 4 ســال به او بگویید که هرگز بدون اجازه شما با هیچ غریبه‌ای همراه نشود. در سن 4 تا 6 سال به او بگویید که در صورت گم شدن به نزدیکترین مغازه برو و بگو گم شده‌ای. در ســن 6 تا 8 ســال به او بگویید کــه نباید با غریبه‌ها صحبت کند و در صورت گم شدن به دنبال پلیس برود، یا از خانمی تقاضای کمک کند. در سن 8 تا 11 ســال به او بگویید که بعضی‌ها- به خصوص مردها- دوست دارند به کودکان آسیب برسانند. حتی اگر غریبه‌ای برای تو ایجاد مزاحمت کرد با فریاد زدن سایرین را مطلع کن. در انتها این نکته را در نظر داشته باشید که هیچگاه اجازه ندهید نگرانی‌های شــما، وارد دنیای کودک شود و آن را دســتخوش تغییر کند، در این صورت فرزند شما کودکی است با نگرانیهای بزرگسالان.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد موحدی آزاد در جمع معاونان دادستان کل، قضات و دادیاران دادسرای دیوان عالی کشور تصریح کرد: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی امروز در حوزه عفاف و حجاب در سطح جامعه، آثار همان قانون غلط کشف حجاب رضاخانی است که دشمن به دنبالش بود، چنانچه انگلیس نیز برای تغییر فرهنگ هند، در ابتدا به سراغ تغییر زبان مردم آن منطقه رفت و اثر شوم خود را در طول سال‌های بعد گذاشت.
وی با بیان اینکه کلیات طرح نور فراجا مورد تأیید است و از اقدامات قانونی آنان حمایت می‌کنیم، گفت: برای اجرای صحیح این طرح، دستورالعملی از سوی دادستانی کل تهیه شده است و به زودی به فراجا ابلاغ می‌شود.
دادستان کل کشور تصریح کرد: لازم است در اجرای طرح نور؛ نکاتی مانند تقویت نقاط ایجابی و سطح‌بندی درباره بدحجابی در نظر گرفته شود و تمرکز بر برخورد با جرایم سازمان یافته است و درباره شل حجابی توصیه و تأکید دادستانی اقدامات ارشادی با رویکرد متنبه شدن افراد است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد با بیان اینکه کنترل فضای مجازی و برخورد با شبکه‌های سازمان یافته به ویژه در حوزه تولید و عرضه لباس‌های ناهنجار هم باید از سوی متولیان امر در دستور کار قرار گیرد، تأکید کرد: مجریان طرح نور باید به صورت هوشمند در برخی از مکان‌های خاص که مروج پوشش های ناهنجار در جامعه هستند ، حضور جدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شور و هیجان بی نظیر تماشاگران حاضر در ورزشگاه هنگام صحیح اعلام شدن گل دوم خوسلو
  • مشکلات رفتاری کودکان ۳ تا ۵ ساله را چگونه بر طرف کنیم؟
  • دلیل اصلی پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • انتقاد تند یک کاندیدای انتخابات از ذوالنور/ حواست هست که خودت را زیر سوال می‌بری؟/ قالیباف شانس اول ریاست مجلس است
  • تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور
  • رویان، مهیار عیار و چند سریال دیگر
  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه