Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:18:18 GMT

موفقیت نخستین کنفرانس ویدئویی کمیته آشتی ملی سوریه

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۹۶۳۱

موفقیت نخستین کنفرانس ویدئویی کمیته آشتی ملی سوریه

فرمانده نیروهای نظامی روسیه در سوریه بر همکاری کامل طرف روسی با کمیته‌های آشتی ملی در مناطق کاهش تنش برای رفع هرچه سریعتر مشکلات تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرهنگ «سرگئی سوراویکین» فرمانده نیروهای نظامی روسیه در سوریه اعلام کرد که کلیه مسائل مربوط به آتش بس و تامین زندگی مسالمت آمیز در مناطق کاهش تنش و ابتکارعمل‌های کمیته آشتی ملی برای حل و فصل مشکلات، سریعا و با حداکثر تاثیرگذاری از سوی طرف روسی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در نخستین کنفرانس ویدئویی مشترک نمایندگان کمیته های آشتی ملی فعال در مناطق کاهش تنش در حمص، شرق گوتا و استان‌های جنوب غربی سوریه شرکت داشتند و این نشست از طریق ویدئو با مراکز استانهای داریا، دمشق، حمص و لاذقیه بطور مستقیم ارتباط داشت و طی آن مسائل مربوط به تامین امنیت و فراهم سازی شرایط برای بازگشت مردم به زندگی عادی در این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ سوراویکین در جریان این نشست گفت: «این نخستین کنفرانس ویدئویی ما به این شکل، یعنی زمانی که کمیته آشتی ملی مشغول به کار است، می باشد. ما از همه طرفینی که در این اقدام مشترک شرکت کرده اند، تشکر می کنیم. ما از طرف خود تاکید می کنیم که فعالانه در تمامی تصمیم گیری‌ها و رفع مشکلات مهمی که مردم غیرنظامی ساکن مناطق کاهش تنش با آنها مواجه هستند، مشارکت خواهیم داشت. و مسلما اقدامات این کمیته در جهت تثبیت امنیت و ثبات هر چه بیشتر در سوریه است.»

تمامی شرکت کنندگان در این کنفرانس ویدئویی در پایان بر نقش مثبت برقراری چنین ارتباط مستقیمی به منظور بررسی مسائل مربوط به اقدامات کمیته های آشتی ملی تاکید کردند.

در ترکیب کمیته‌های آشتی ملی که تامین کننده زندگی مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات نظامی در مناطق ایجاد شده کاهش تنش در سوریه هستند، نمایندگان ارگانهای محلی استانها، گروههای مسلح مخالف و مرکز روسی آشتی طرفین مناقشه در سوریه، مشارکت دارند.

این مقام نظامی روس همچنین یادآور شد که طی چند ما گذشته اقدامات نیروهای نظامی روسیه امکان تثبیت اوضاع در مناطق مرکزی و جنوبی خاک سوریه را فراهم کرده است. وی افزود: «در سایه تلاش‌های طرف روسی، طی سه ماه گذشته بیش از 600 مورد توافقنامه توقف درگیریهای نظامی امضاء شده است. تعداد کلی مناطق مسکونی که در آنها آتش بس رعایت می شود به 2214 نقطه رسیده است. بیش از 300 عملیات انسان دوستانه اجرا شده که در جریان آنها بیش از 280 تن مواد غذایی، دارویی و مواد مورد نیاز اولیه بین مردم غیرنظامی در مناطق کاهش تنش در سوریه توزیع شده است.»

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی این اداره کل در زیستگاه‌های استان خبر داد.

علی سالاروند امروز (دهم اردیبهشت ماه) گفت‌: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌ وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اولین حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت‌شده استان در سال ۱۴۰۳ تایید شد.

وی ادامه داد: وجود پلنگ به‌عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان‌دهنده پویایی آن زیست‌بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ است.

وی با تقدیر از خدمات محیط‌بان‌ها، بیان کرد: دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌ بان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده و استفاده از فناوری‌های نوین است که نتیجه آن، ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده استان در دو سال گذشته بوده است.

سالاروند توضیح داد: در ایران ۱۰ گونه گربه‌سانان وجود داشته که با انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران، این تعداد به هشت گونه کاهش یافته و از هشت گونه گربه‌سانان کشور تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده که نشان‌دهنده غنای تنوع زیستی استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: پارسال سه قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری