Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@19:44:36 GMT

کاهش ۸ درصد صادرات سیمان سپاهان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۰۱۳۱

کاهش ۸ درصد صادرات سیمان سپاهان

اصفهان- مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان از کاهش ۸ درصدی صادرات این شرکت خبر داد و گفت: متأسفانه دلیل عمده کاهش صادرات این است که دیپلماسی صادراتی و اقتصادی به معنای واقعی نداریم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسعدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شرکت سیمان سپاهان بزرگترین تولید کننده سیمان های سرباره ای کشور و سومین کارخانه بزرگ ایران به لحاظ ظرفیت است که با داشتن ۳ خط تولید با تکنولوژی نوین از کشور آلمان و ظرفیت هر خط ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز، با دارابودن ۶ آسیاب سیمان، ۱۴ سیلوی سیمان، ۱۲ خط بارگیری کیسه ای و ۱۰ خط بارگیری فله ای، توان تولید ۱۰ نوع محصول را به طور همزمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیمان سپاهان با توجه به رسالت اجتماعی و زیست محیطی خود در سالهای قبل با هزینه ای بالغ بر۸۰ میلیارد ریال اقدام به جایگزینی فیلترهای هیبریدی پیشرفته به جای الکتروفیلترها کرده است، به طوری که خروجی دودکش های این فیلترها کمتر از ۴۰ میلی گرم بر مترمکعب می باشد، این در حالی است که استاندار ملی ایران ۱۰۰ میلی گرم بر مترمکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان تاکید کرد: به منظورحضور فعال در بازارهای جهانی و عرضه محصولات سیمانی با کیفیت ممتاز، نیاز است که شرکت های سیمانی به خصوص در دوران پسابرجام با شرکت های بزرگ و معتبر جهانی به ویژه شرکت ها و مؤسساتی که کارهای تحقیقاتی و معرفی محصولات جدید را بر عهده دارند، ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط شرکت سیمان سپاهان با چندین شرکت معتبر و صاحب نام اروپایی مذاکراتی را انجام داده است.

اسعدی یکی از راه های نجات صنعت سیمان از رکود و توقف بعضی از کارخانجات را انجام صادرات برنامه ریزی شده محصولات سیمانی دانست و گفت: در حال حاضر قیمت های جهانی نسبتاً پایین و در بسیاری از نقاط دنیا مازاد سیمان و کلینکر و البته در برخی مناطق نیز تقاضای سیمان و کلینکر وجود دارد.

وی اظهارکرد: در این ارتباط باید اتحادیه صادرکنندگان در داخل تشکیل شود تا هماهنگی های لازم را بین کارخانجات صادر کننده و افزایش و تثبیت قیمت ها انجام دهد.

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه قیمت های حمل و نقل ریلی و هزینه های بندری در بنادر باید کاهش یابد و تسهیلات در بنادر ایجاد شده تا سرعت عملیات بندری و بارگیری افزایش یابد، افزود: باید دولت مشوق ها و وام های ویژه ای برای صادرکنندگان تخصیص دهد و از همه مهمتر مسایل LC نیز باید حل گردد تا مسأله نقل و انتقال پول با سرعت و اطمینان انجام شود.

وی از کاهش ۸ درصدی صادرات این شرکت خبر داد و گفت: متأسفانه دلیل عمده کاهش صادرات این است که دیپلماسی صادراتی و اقتصادی به معنای واقعی نداریم.

اسعدی با اشاره به اینکه سیستم بنادر امکانات محدودی دارند، تصریح کرد: کشتیرانی ایران از شرکت های قدیمی است اما سال های اخیر به لحاظ تحریم ها با مشکلات ناوگان وقیمت مواجه شده است.

وی عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در صنعت سیمان که ناشی از شرایط اقتصادی و کاهش مصرف سیمان در داخل کشور است و همچنین بالا بودن نرخ تسهیلات دریافتی از بانک ها را از دیگر چالش های موجود در صنعت سیمان برشمرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی