Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراجع عظام تقلید با اشاره به جایگاه وزارت ارشاد تصریح کردند: وزارت ارشاد در نظام اسلامی از حساس‌ترین وزارت خانه‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، وزارت ارشاد در دولت یازدهم روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، ارائه مجوزهای شبانه به روزنامه‌های زنجیره‌ای و توهین به مقدسات بخشی از کارنامه وزارت ارشاد در دولت اول روحانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روزهای بد این وزارتخانه با برگزاری کنسرت‌های پرحاشیه ادامه پیدا کرد تا جایی که در ساختمان اداره کل ارشاد قم کنسرتی برگزار شد که نه تنها دل مراجع عظام و بزرگان نظام را آزرد بلکه چهره‌ای زشت از وزارت ارشاد در دوره جنتی در ذهن‌ها باقی گذاشت.

این روزها هم در ابتدای دولت دوم روحانی وزیر ارشاد جدید در سفری به قم در حال دیدار با مراجع عظام تقلید است، حال این سؤال پیش می‌آید که آیا درب مراجع در 4 سال آینده همواره برای صالحی بازخواهد بود یا مشابه جنتی اقدامات وزیر ارشاد جدید مانع این کار خواهد شد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی: باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به وزیر ارشاد گفت: وزارت ارشاد در نظام اسلامی از حساس‌ترین وزارت خانه‌ها است و اینکه حکومت اسلامی مرکب از جمهوریت و اسلامیت است و هر دو نیز رکن مهم هستند

آیت‌الله مکارم شیرازی اسلامی اظهار داشت: آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً با این وزارتخانه آشنا هستند.

وی افزود: حوزه‌های هشت گانه وزارت ارشاد بسیار حساس و گسترده است ولی در میان این‌ها برخی حساس‌تر و آسیب پذیرتر از برخی دیگر هستند که آن‌ها را باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرارداد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مسئله کتاب از حوزه‌های بسیار حساس است، امروز کتاب‌های زیادی نوشته می‌شود و نظارت بر کتاب کار را مشکل کرده است، کسانی باید باشند که همه کتاب‌ها را مطالعه و نظر دهند، کتاب می‌تواند داروی شفابخش و یا سم مهلک باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی ممکن است به‌صورت کتاب، مطلبی بنویسند ولی در یک صفحه از کتاب سم خود را ریخته و باعث انحراف تعداد زیادی از مردم شوند، باید کنترل کتاب‌ها را جدی بگیریم و نباید عناوین کتاب‌ها و نویسندگان آن‌ها فریبنده باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به حوزه فیلم و سینما گفت: مطالب زیادی است که می‌تواند به‌وسیله سینما جامعه را تحریف و یا هدایت کند، آن‌ها هم به‌صورت غیر محسوس ممکن است لابه‌لای فیلم جاسازی‌شده باشد، در این زمینه هم باید خیلی دقت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: فضای مجازی از این نظر که در دسترس همه افراد است از حساسیت بالایی برخوردار است، فضای مجازی نیروی خوبی است ولی استفاده از آن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود و آنچه مردم از جهات مثبت از فضای مجازی به دست می‌آورند در آن شبکه باشد و مطالب زیان‌بار، مضر و منحرف‌کننده نباشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: وزارت ارشاد در تبیین معارف در کشور نقش بسزایی دارد

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در تبیین معارف در کشور داشته باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی شامگاه چهارشنبه هشتم شهریور در دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد یکی از وزارتخانه‌های مهم است اظهار داشت: متأسفانه برخی از مردم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌اهمیت هستند درحالی‌که این وزارتخانه می‌تواند در امر تبیین معارف کمک کند. وزارت ارشاد در صورت انجام اقدامات درست و صحیح می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. زمانی که وزارت ارشاد خدمات خوبی را ارائه کند مورد رضایت حضرت ولی‌عصر (عج) نیز قرار می‌گیرد، این وزارتخانه می‌تواند تحول بزرگی در ارشاد جامعه ایجاد کند.

آیت‌الله اعرافی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حوزه علمیه آمادگی همکاری در بخش‌های مختلف با وزارت ارشاد را دارد

آیت‌الله اعرافی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز چهارشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های بین حوزه و وزارت ارشاد اظهار داشت: حوزه و وزارت ارشاد در برخی زمینه‌ها ازجمله شورای فرهنگ عمومی دارای اشتراکاتی هستند که می‌تواند محلی برای همکاری باشد، اسناد مصوب شورای انقلاب فرهنگی محلی دیگر برای اتصال این دو بخش باهم است.

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون سیاسی‌کاری در بخش هنر می‌تواند در کشور نشاط اجتماعی را ایجاد کند، در اصل اگر هنر در قالب موازین اسلامی و خلاف عرف نباشد می‌تواند برای جوانان و عموم مردم نشاط اجتماعی ایجاد کند بدون آنکه از خط قرمز عبور شده باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هر مسئولیتی باید با نگاه خدمت به دین باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدارها اظهار داشت: ما باید به خون شهدا احترام بگذاریم و هر مسئولیتی با نگاه خدمت به دین باشد.

وی ادامه داد: از دوران ده‌سالگی وارد حوزه شدم و عملاً به‌صورت پیوسته در قم در حال رفت‌وآمد بودم و شاید این فرصتی باشد که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم به اهل‌بیت (ع) و فرهنگ اسلامی خدمت کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت در این سمت سنگین است، تأکید کرد: ما نیازمند دعا و راهنمایی‌های مراجع عظام هستیم.

صالحی یادآور شد: وزارت ارشاد در حوزه‌های اوقاف، حج و زیارت، قرآن و عترت، کانون فرهنگی هنری مساجد و بنیاد امام رضا (ع)، معاونت فرهنگی، سینمایی، مرکز رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صندوق هنر است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و در این جلسه تأکید شد که  کارها بدون حتی یک روز توقف تا اتمام پروژه پیش برود.

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار آنا در صورت توقف احتمالی پروژه گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود