Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت:امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی اختصاص یافته که تاکنون ۵۵۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش گفت: امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به استان مرکزی اختصاص یافته که تاکنون ۵۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگاری اظهار کرد: ۵۵ میلیارد تومان محقق شده برای دیون پیمانکاران و اسناد خزانه یک‌ساله است؛ در حقیقت دولت می‌خواهد مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ۳ درصدی نفت و گاز به استان مرکزی، افزود: این نوع اعتبارات مخصوص مناطق کمتر توسعه یافته است که در این بخشامسال ۴۸ میلیارد تومان به استان مرکزی اختصاص یافت، و تاکنون ۴۳ درصد این اعتبارتخصیص یافته است.

تحقق ۴۳ درصد اعتبارات ۳ درصدی نفت و گاز به استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: این ۴۳ درصد اعتباری تخصیص یافته شامل۱۹ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه که تا پایان امسال اعتبار دارد و همچنین۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به صورت نقدی اختصاص یافته است.

یادگاری بیان کرد: این اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته نظیر خمین، خنداب، کمیجان، و دهستان رودبار تفرش، بخش‌های سربند، خرقان و نوبران در قالب اعتبارات طرح‌ها اختصاص یافته‌ است.

اختصاص ۴۶۰ میلیارد ریالبرای ارتقای شاخصه‌های اقتصادی استان مرکزی

وی با اشاره به اینکه۴۶ میلیارد تومان برای ارتقای شاخصه‌های اقتصادی استان مرکزی و در جهت رونق تولید در نظر گرفته شده است، گفت: ۲۳ میلیارد تومان آن برای کمک‌های فنی و اعتباری و مابقی به منظور ایجاد زیرساختهای تولید در نظر گرفته شده است تا افرادی که توانایی استفاده از تسهیلات ۱۸ درصدی را برای فعالیت اقتصادی خود ندارند بتوانند از این تسهیلات بهره بگیرند.در این طرح، اعتبارات به صورت یارانه سود کارمزد اختصاص می‌یابد و حدود ۶۰ درصد از کامزد بانکی توسط دولت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر به منظور تخصیص اعتبارات شاخصه‌های اقتصادی، طرح‌ها در استان مرکزی در حال جمع‌آوری هستند تا پس از بررسی و تصویب در شورای برنامه استان مرکزی و تائید طرح‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، اعتبارات تخصیص یابد.

تحقق بخشی از اعتبارات طرح ملی آب هفتیان تفرش

وی درخصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش طرح ملی آب هفتیان تفرش خاطرنشان کرد: حدود ۲۲ میلیارد تومان آن در سال گذشته به صورت اوراق مشارکت و اسناد خزانه اختصاص یافت واعتبارات امسال آن نیز ابلاغ اعتبار شده ولی تاکنون درصد کمی از آن به شکلاسناد خزانه تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر

آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی زلفی گل شنبه شب در همایش تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر یاسوج به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی افزود: گام‌های موثری گذشتگان برای این دانشگاه برداشتند و جسارت به خرج دادند، دوره‌های دکتری به راحتی در این دانشگاه تأسیس نشده است.

زلفی گل تصریح کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم، جهت اطلاع من همین شیوه را در وزارت علوم رعایت کرده ام، هر دانشگاهی که رئیس دانشگاه جایگزین می‌شد، از رئیس دانشگاه می‌خواستم که همه روسای پیشین دانشگاه دعوت شوند و از آنان با دسته گلی تقدیر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنان افتخار کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان هستیم.

زلفی گل تاکید کرد: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در سال‌های قبل، توسعه دانشگاه‌ها لازم بوده، به دلیل اینکه چهار و نیم میلیون دانشجو داشتیم، اما اکنون سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم، بنابراین توسعه کمی دانشگاه‌ها در زمان فعلی صورتی ندارد و باید به فکر توسعه کیفی و هدفمند باشیم.

وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملا نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم.

زلفی گل افزود: وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه تکمیل شود.

۲ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ ساختمان نیمه تمام در دانشگاه یاسوج وجود دارد، در سفر اول دولت ۸۰۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، و وزیر علوم با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تماس گرفت که تخصیص اعتبارات سریعتر انجام بگیرد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: بررسی مشکلات دانشجویان برای سرویس دانشگاه، بررسی مشکلات کارکنان دانشگاه با حضور وزیر علوم انجام گرفت.

وی گفت: ۱۷ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۹ دستگاه از این تعداد در اختیار دانشگاه یاسوج است، امروز مطالبه ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام گرفت که وزیر علوم موافقت کردند.

احمدزاده اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم مطالبه گری کرد و ۲ هزار میلیارد ریال با تلاش آقای دکتر زلفی گل مصوب شد که از وی تشکر می‌کنم.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های زیاد آب و منابع طبیعی، نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد، نیاز است دانشگاهی مرتبط با این پتانسیل‌ها در این استان احداث شود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز و زیرساخت‌های نفتی از سرآمدان هستیم، اما در رشته‌های مرتبط با این رشته‌ها نیازمند ارتقا هستیم.

سفر وزیر علوم به استان برکات زیادی خواهد داشت

رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: برکات سفر امروز وزیر علوم به استان را در چند روز آینده خواهیم دید.

بهادر کرمی اضافه کرد: وزیر علوم در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه قول قطعی احداث و برای مجتمع جهانگردی قول قطعی برای واگذاری به دانشگاه یاسوج داده اند.

وی افزود: تخصیص‌های خوبی در مصوبات سفر خواهیم داشت.

کرمی تاکید کرد: ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.

در همایش بزرگداشت روز معلم، علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، ۲۴ نفر از پژوهشگرانی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شدند و جایزه ویژه ۵۰ میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد