Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل توکلی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر اصفهان اظهار داشت: فرمان تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در سال 87 از سوی فرماندهی معظم کل قوا حکیمانه و به علت تغییر در وضعیت صحنه رزم، تغییر در مؤلفه‌های قدرت به ویژه قدرت نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه حساس این قرارگاه دفاع و حراست از قلمرو هوافضای کشور است و در این راستا به غیر از توان تجهیزاتی خود از ظرفیت‌های موجود کشوری و لشگری اعم از بسیج، سپاه پاسداران و دیگر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بهره می‌گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در این دیدار گفت: در این 10 سال، توان رزمی این قرارگاه رو به افزایش بوده است و این قرارگاه در قالب 9 منطقه در سطح کشور به انجام وظیفه می‌پردازد که یکی از مناطق مهم، حساس و حیاتی، منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی است که دفاع از قلمرو هوایی سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را به عهده دارد.

وی ادامه داد: اهمیت این منطقه به دلیل وجود تأسیسات مهم و حیاتی در استان‌های تحت پوشش خود است و کلیه مأموریت‌های کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور انجام می‌شود.

توکلی، تأمین امنیت هواپیماهای عبوری از فراز کشور را یکی از مأموریت‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) قلمداد کرد و بیان داشت: پس از اینکه سازمان ایکائو، آسمان ایران را به عنوان امن‌ترین آسمان غرب آسیا اعلام کرد حجم پروازهای عبوری از سطح کشور افزایش یافت و در این میان استان اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی پذیرای بیش از 80 درصد این پروازهاست که حساسیت این منطقه را دوچندان کرده است.

وی در بیان افتخارات قرارگاه پدافند هوایی در سال‌های اخیر به نشاندن هواپیمای ایساف اشاره و خاطرنشان کرد: این هواپیمای آمریکایی که خود را یک هواپیمای مسافربری معرفی کرده بود به موقع توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی شناسایی و وادار به فرود اضطراری شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تأکید کرد: هواپیمای جاسوسی هرمس هم که با پنهان شدن در کنار یک هواپیمای مسافربری قصد جاسوسی از تأسیسات هسته‌ای نطنز را داشت به موقع شناسایی و توسط قرارگاه پدافند هوایی منهدم شد.

این مسؤول متذکر شد: آمریکا قصد داشت با به پرواز در آوردن هواپیماهای F18 اقدام به آزادی ملوانان خود کند که با اخطار قاطع و قدرتمندانه قرارگاه پدافند هوایی ناکام ماند و با دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس توسط تکاوران غیور نیروی دریایی مجبور شد از طریق دیپلماسی و با عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران ملوانان خود را آزاد کند.

توکلی در پایان توان رزمی این قرارگاه را حاصل تلاش متخصصان ایرانی قلمداد کرد و گفت: این قرارگاه در انجام تمام مأموریت‌های عملیاتی خود وابسته به هیچ کشوری نیست و با اتکا به نیروی متخصص داخلی به انجام وظایف خود می‌پردازد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان، پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با تلاش گروه‌های تفحص از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.
 
خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

پیکر مطهر این شهید والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد