Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه توسعه استان قربانی سیاست زدگی در همه حوزه ها می شود؛ گفت: از بعد از تقسیم استان ما شاهد این گونه مشکلات در استان بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: هدف از تشکیل استان‌های جدید به خاطر توجه و رسیدگی بیشتر به این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که تقسیمات کشوری تشکیل استان‌های دیگر مطرح بود دلیل آن دوری از مرکز و عدم توسعه کافی خیلی از شهرستان های محروم بود و باید به آنها برای توسعه رسیدگی شود و بر این اساس استان‌های جدید تشکیل شدند تا جلوی تمرکزگرایی را بگیرند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی به خاطر دوری از مرکز استان و تعداد شهرستان‌های خراسان نیاز به تقسیم شدن بود که هدف تمرکز زدایی و توسعه متوزان برای کشور بود.

فلاحتی بیان کرد: اگرچه بعد از تقسیم استان اقدامات خوبی صورت گرفت حداقل مردم از شهرستان های مختلفی که ناچار بودند که مسافت زیادی را تا مرکز استان طی کنند امروز خدمت رسانی راحت تر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قبل از استان شدن، اگر استانداری نمی توانست سالی یک بار به شهرستانی سفر کند؛ اکنون سفرهای متعدد استاندار و هیات‌های دولتها دولت انجام می شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: هم چنین یک استان مستقل، امکانات و تجهیزات بیشتری می تواند در اختیار داشته باشد که هر کدام شاخص‌های توسعه را رشد داده است.

فلاحنی بیان کرد: انتظاری که برای توسعه استان و یک شاخص توسعه را در ابعاد مختلف داریم؛ این بود که استان به شاخص های توسعه برسد و عقب نماند.

وی یادآورشد: براساس آمار خراسان جنوبی هنوز در بسیاری از شاخص های توسعه هنوز به نرم کشوری نرسیده و عقب مانده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این‌که اصل تقسیم استان برای رسیدن به نرم‌ها و شاخص‌های کشوری، توسعه متوازن بوده است، گفت: در برخی شاخص ها به توسعه رسیدیم که این قابل تقدیر است.

فلاحتی اضافه کرد: در جاهایی که به توسعه نرسیدیم باید دلایل عدم توسعه را بررسی کرده و توجه مسئولان کشوری را به این مشکلات و مسائل سوق بدهیم و از محرومیت رها شده و به توسعه برسیم که اگر در 10 سال گذشته بیشتر به آن توجه می شد امروز شاهد بیکاری و محرومیت نبودیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص‌های توسعه فراوانی در همه حوزه ها مانند معادن استان، اشتغال، دانشگاه، اقتصادی و زیرساختی داریم که کاملا مغفول مانده است.

فلاحتی خاطرنشان کرد: استان ما یک استان سرآمد در نیروی انسانی است که می توان این استان را دانشگاهی مطرح کرد چراکه دانشگاه، دانشجویان و اساتید نام آور و خوب دارد و زمینه خوبی برای بهره‌مندی از توانمندی ها است.

وی یادآورشد: منظور از رسیدن به توسعه تنها گرفتن همایش نیست، مشورت دادن هم بسیار خوب است اما راهکارهای قوی تری هم است که می توانیم شرایط علمی دانشگاهی با توجه به علوم نوین استان بخشی را متمرکز در استان داشته باشیم که جنبه ملی پیدا کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه های استان می توانند با ارتباط با دانشگاه ملی و خارج از کشور، در یک زمینه خاص دانشگاهی به سرآمد رسیده و جنبه ملی پیدا کنند که اصلا روی ان برنامه ریزی و کارنشده است و لازم است برای توسعه از آن بهره گیری شود.

فلاحتی اظهارکرد: علی رغم اینکه در طول چند سال به عنوان استان به خراسان جنوبی نگاه شده است؛ برخی ملاحظاتی که دولتها داشته اند و یا توزیع اعتباراتی که بوده است نتوانسته استان از اعتبارات ملی و استانی خودش استفاده کند.

وی بیان کرد: اعتبارات تملک استانی بیشترین اعتباری است که فرمانداران و مسئولان روی آن مانور می‌دهند هم در دسترس است و هم مسئولان برای آن برنامه ریزی کرده اند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اعتبار زمانی که اعتبار ملی می شود بسیاری از ادارات کل، استانداری و مسئولان از این اعتبارات اطلاعی ندارند تا جاده سازی و پروژه های سنگین در ذیل این اعتبارات قرار می گیرد که این یک ضعف بودجه ریزی است که باید استان به یک قابلیتی برسد که خودش برنامه ریز برای اعتبارات ملی باشد.

فلاحتی ادامه داد: طی رایزنی‌هایی که با برخی متخصصین در مجلس و مسئولان دولتی صورت گرفته است آقای نوبخت قول دادند که اصلاحی در ساختار بودجه ریزی صورت بگیرد که هر چه سریعتر این محقق شود، استان بهتر می تواند در زمینه شاخص های توسعه ای رشد پیدا کند.

وی گفت: درخیلی از موضوعات هنوز خراسان جنوبی از جمله مباحث بهره برداری از آبها، شبکه آبرسانی روستایی و شهری به لحاظ فرسودگی انشعابات، خیلی از نرم قانونی و کشوری عقب است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص سرمایه ای که به کارگاه های تولیدی تزریق می شود نرم خوبی نداریم؛ در بحث کشاورزی منحصر به فرد هستیم اما متاسفانه بازهم کار حداقل ملی در استان شاهد آن نبودیم؛ این استان محصولات استراتژیک بسیاری دارد؛ اما در آمد کشاورز همان درآمدی است که 10 سال پیش داشته است و هیچ گاه به سمت رشد درآمد خانوار نرفتیم.

فلاحتی اضافه کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی، برند سازی و انتشار آن به سایر کشورها از استان ها این کار را برای محصولات انجام بدهیم کمااینکه بسیاری از استان‌ها این اقدام را برای محصولات خودشان انجام داده اند.

وی افزود: هم چنین در بحث میراث فرهنگی به پای خیلی از استان ها نرسیده ایم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شاخص های توسعه چه در حوزه کشاورزی، نیروی انسانی، علمی، دانشگاهی مباحث زیرساختی، ریل و جاده به آن نرم مطلوبی که برای استان برخوردار است نرسیدیم و جزو استان های کم برخوردار هستیم.

فلاحتی ضمن تاکید بر اینکه با ظرفیت‌هایی که در استان داریم امکان جهش و توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر استان کرمان را به لحاظ شاخص های توسعه ای و زیرساختی با خراسان جنوبی مقایسه کنیم این استان به لحاظ منباع و موقعیت مانند خراسان جنوبی است اما نرم توسعه کرمان از استان ما خیلی بالاتر است و دلیل آن تمرکز و وفاق همه جناح ها برای توسعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه توسعه استان قربانی سیاست زدگی در همه حوزه ها می شود؛ گفت: از بعد از تقسیم استان ما شاهد این گونه مشکلات در استان بوده ایم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تصریح اینکه سیاست بر اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی و همه حوزه ها دراستان چربیده است، گفت: این ترمز جدی برای عدم توسعه استان شده است.

فلاحتی ادامه داد: عدم جذب سرمایه گذار نیز به همین شکل است؛ هنوز که هنوز است در استان علی رغم شعارهای برخی مسئولان و فرش های قرمزی که پهن شده مباحث شعاری و تبلیغاتی که انجام شد؛ نتیجه سرمایه گذاری ها آن قدر ملموس نیست که در اعتبارات استان و درآمدهای مردم شاهد آن باشیم.

وی تاکید کرد: کاش یک سرمایه گذار کلان جذب استان می شد بهتر از این بود که با گروه های متعددی فقط برای دوربین، تبلیغات، وجهه و چهره نمایی ورود پیدا می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: توزیع امکانات و اعتبارات عادلانه و به تناسب آمایش و همه توسعه متوازن همه شهرستان ها باشد قطعا به نفع همه استان است که نیاز به برنامه ریزی و آمایش دارد که یک سند توسعه ای در استان آماده شده است.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اگر واقعا بر مبنای شاخص ها حرکت کنند جای امیدواری است اما نیاز به حرکت و عزم عمومی دارد که ان شاءالله مسئولان استانی در شهرستان‌ها و استان با دیدگاه رفع محرومیت ها حرکت کنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم و نمایندگان نقدی را مطرح می کنند نقد فرد و دولت است در حالی که این گونه نیست اگر قبول نکنیم در استان این عقب ماندگی ها را داریم نمی توانیم برای آن برنامه داشته باشیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کرمان در همه دولت ها رشد توسعه ای را داشته است اما در خراسان جنوبی در هیچ دولتی که باید به نرم کشوری برسیم را نداشته ایم جز در برخی شاخص ها.

فلاحتی یادآورشد: باید به سمت و سویی برویم که نگاه توسعه اولویت باشد و مسئولان طبق آمار و عملکرد بیان کنند برای رفع محرومیت استان اقداماتی صورت گرفته است و ما براساس این شاخص ها به توسعه رسیده و یا در مسیر آن هستیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در همین حد ماندیم خراسان جنوبی جزو استان های پایین است و نخواهند توانست به توسعه و پیشرفت برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد