Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@21:34:44 GMT

سیل مرگبار در هند،بنگلادش و نپال

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۳۴۳۶

سیل مرگبار در هند،بنگلادش و نپال


سیل و رانش زمین در مناطقی بین شمال هند، نپال و بنگلادش تا کنون جان بیش از ۱۲۰۰ نفر را گرفته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته‌است. سازمان ملل متحد برآورد کرده‌است که دست‌کم ۴۱ میلیون نفر از سیل و خرابی‌های آن آسیب دیده‌اند.سیل و رانش زمین در جنوب آسیا با آغاز باران‌های موسمی آغاز، و طی روزهای گذشته به گسترده‌ترین و بدترین سیل سال‌های اخیر در این مناطق تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی‌که بارش‌ها همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها از کشته‌شدن بیش از ۱۲۰۰ نفر حکایت دارند.سازمان ملل می‌گوید، ۳۲ میلیون نفر در هند، هفت میلیون نفر در بنگلادش و ۱.۷ میلیون نفر در نپال آسیب دیده‌اند که در این میان میلیون‌ها نفر محل زندگی خود را از دست داده‌اند. سازمان صلیب سرخ اما آمار بدتری از خرابی‌ها و آوارگان در بنگلادش منتشر کرده‌است.

سازمان خیریه «سیو د چیلدرن» از خرابی دست‌کم ۱۸ هزار مدرسه خبر داده‌است. با این حساب نزدیک به دو میلیون کودک در آغاز سال تحصیلی بدون کلاس‌های درس مانده‌اند. «سیو د چیلدرن» که مقر آن در بریتانیا است، هشدار داده در صورت اولیت ندادن به بازسازی مدارس، صدها هزار کودک در این مناطق احتمالا به‌طور کامل از سیستم آموزشی کنار گذاشته می‌شوند.

همزمان مشکلات دیگری نیز برای کمک به آسیب‌دیدگان وجود دارد و دولت‌های سه کشور با کمک امدادگران در تلاش برای رساندن آب آشامیدنی، عذا، سرپناه و لوازم پزشکی و دارو به مناطق و مردم آسیب‌دیده هستند.

گفته می‌شود بخش عمده‌ای از جاده‌ها، پل‌ها، مسیر راه‌آهن و نیز فرودگاه‌ها در مناطق سیل‌زده خراب شده یا آسیب دیده‌اند و کمک‌رسانی را با مشکلات بیشتری روبه‌رو کرده‌است.گسترده سیل و خرابی‌های ناشی از آن در بنگلادش مشهودتر است؛ سیل یک‌سوم آن کشور را در بر گرفته. ایالت بـِهار هند در شمال‌شرقی آن کشور، منطقه‌ای عمدتا روستانشین در مرز بنگلادش و نپال، نیز شدیدا آسیب دیده‌است.

سیل به پایتخت مالی هند، شهر بمبئی (ممبئی) نیز رسیده‌ و چندین نفر، از جمله دو نوزاد، طی دو روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند. سیل در سال ۲۰۰۵ در این شهر جان ۵۰۰ نفر را گرفت. عمده قربانیان مردمان فقیر ساکن حاشیه‌های شهر بودند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند