Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@15:56:44 GMT

دعای عرفه امام حسین دانشگاه بزرگ انسان سازی است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۳۵۱۹

دعای عرفه امام حسین دانشگاه بزرگ انسان سازی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: دعای عرفه امام حسین(ع) دانشگاه بزرگ انسان سازی است که اوج بندگی انسان را به نمایش گذاشته و معارف توحیدی و خداشناسی آفاقی و انفسی و خودسازی آگاهانه را در این دعای انسان ساز برای جویندگان راه رشد و کمال به ودیعه نهاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منبری ها، سیده زهرا موسوی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان صبح امروز در جمع طلاب این مدرسه ضمن بیان اعمال وارده این روز به دعای پر از مضامین عرفه امام حسین(ع) بیان داشت: این دعا سرشار از معرفت الهی است که تبلوری از معرفت حق و عمل و تهذیب و خودسازی نفس بوده و از زبان کسی جاری شده که مصداق بارز بنده کامل الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: مطلع و آغازین این دعای شریف ابتدا با توحید و شناخت خداوند متعال شروع می شود، شناختی که نتیجه آن سرپیچی نکردن از فرمان الهی بوده و استواری وجود همه چیز با حکمت الهی است.

وی گفت: مرحله دوم دعا مربوط به معرفت نفس است که از قطره ی آب به وجود آورنده انسان در میان تاریکی های سه گانه و شناخت اعضاء و جوارح و اینکه هیچ یک از ادوار خلقت را به خود انسان واگذار نشده است، سخن به میان می آید، سخنی که جان کلام سالک الی الله می شود.

موسوی به مرحله شناخت آیات آفاقی و عصاره توبه و بازگشت به سوی حق در دعای عرفه اشاره کرد و ابراز داشت: در پایان دعا به شناخت جهان و آخرت و غایت آفرینش یعنی رسیدن به کمال می رسیم که چگونه خداوند باری تعالی در مقدرات انسان کنار گذاشته است و عاقبت توبه و بازگشت به پروردگار را مسالت می دارد، بازگشتی که شرط آن دوری کردن از صفات نکوهیده و پشیمانی از گناه است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان اظهار داشت: دعای عرفه امام حسین(ع) دانشگاه بزرگ انسان سازی است که اوج بندگی انسان را به نمایش گذاشته و معارف توحیدی و خداشناسی آفاقی و انفسی و خودسازی آگاهانه را در این دعای انسان ساز برای جویندگان راه رشد و کمال به ودیعه نهاده است./ انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته سلامت مراسم اهدای ویلچر در مدرسه سمای سبز لاهیجان با حضور سید شمس‌الدین نورحسینی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان، مهدی هاتف مدیرکل امور مدارس سمای لاهیجان، کمیل کریمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، رحمت‌اللهی مدیر مرکز سالمندان، مدیر، کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان برگزار شد.

فاطمه توشه‌جو مدیر مدرسه سمای سبز لاهیجان در مراسم اهدای این ویلچر که با فروش درب‌های بطری‌های جمع‌آوری شده توسط دانش‌آموزان تهیه شد، اظهار کرد: پویش جمع‌آوری درب بطری موضوع غریبی برای دانش‌آموزان مدرسه سبز نیست؛ بلکه آنچه ما در ابتدا انجام دادیم تشکیل گروه‌های کوچک محیط زیستی توسط مراقب سلامت مدرسه در کلاس‌ها بود که از این طریق توانستیم نگاه بسیاری از اولیا را به پویش جلب کنیم و با همکاری اولیای علاقه‌مند و همراهی موسسه خیریه گیلبام و همت دانش‌آموزان این مدرسه به منظور نهادینه کردن مسئولیت شهروندی، توجه به محیط زیست و پاک‌سازی آن و همچنین کمک به همنوعان درب‌های پلاستیکی بطری‌ها را به ویلچر تبدیل می‌کنیم تا هم افراد نیازمند خوشحال شوند و هم طبیعت دچار آسیب کمتری شود.

نورحسینی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان نیز ضمن تقدیر از این حرکت خداپسندانه بیان کرد: بسیاری از سالمندان و توانخواهان به ویلچر نیازمند هستند که توانایی خرید آن را ندارند.

وی این اقدام را نشانه مسئولیت‌پذیری و حس همدردی و کمک به اطرافیان توسط دانش‌آموزان و مجموعه دبستان سما سبز دانست و ادامه داد: دانش‌آموزان با آموزش‌پذیری صحیح و حس انسان دوستانه چنین اقدام شایسته‌ای را انجام می‌دهند که این حرکت خود می‌تواند نشانی از فرهنگسازی و رفتار نوع دوستانه باشد.

در پایان این مراسم مقرر شد این ویلچر با حضور رئیس آموزش و پرورش، مدیرکل مدارس سمای لاهیجان و سیاهکل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر دبستان به مدیر مرکز سالمندان شهرستان لاهیجان اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند