Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‎الله مکارم شیرازی در جمع طلاب بسیجی استان یزد، با اشاره به اهمیت مساله سلامت بیان کرد: مساله سلامت به حدی مهم است که امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت سلامت در دعای روز پنجشنبه بیان می‌کنند که پنج چیز از تو تقاضا می‌کنم که نخستین آن، سلامتی است که با آن قدرت طاعت داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید افزود: عوامل مختلفی دست به دست هم داده است که بیماری‎ها در زمان ما از گذشته بیشتر باشد؛ ارتباط بیشتر بین‎المللی و گردشگری بیشتر، حمل بیماری‎ها، آلودگی‎های غذایی از سوی سودجویان و... از جمله عوامل بیشتر شدن بیماری‎ها است.

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: نکته مهم آن است که وسایل این دوره نیز از گذشته است که این افزایش وسایل به همراه پیشرفت پزشکی نیز رخ داده است که باید به آن اشاره و توجه داشت.

وی با ذکر اینکه درمان همیشه هزینه‌های سنگینی برای مردم داشته است تصریح کرد: بخشی از این سنگینی هزینه طبیعی است ولی بخش دیگری از آن به خاطر سودجویی‌ها است.

این مرجع تقلید گفت: این مساله باری بر دوش طبقات ضعیف است؛ باید به این طبقات ضعیف کمک کرد تا بتوانند هزینه‌های درمان را به راحتی بپردازند که این کار یک عبادت مقبول عندالله محسوب می‎شود.

وی یادآور شد: کمک‎های آموزشی و بهداشتی از دیگر خدمات مهمی است که در این زمینه می‎توان به مردم داشت زیرا پیشگیری بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از درمان است.

این مرجع تقلید بیان کرد: دولت با طرح سلامت، کمک خوبی به این کار کرده است ولی این مساله به تنهایی پاسخگو نیست و فعالان این عرصه باید به هر نحو به افراد ضعیف و ناتوان کمک کنند.

آیت‎الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر پزشکان، متدین و با ایمان باشند بسیار بهتر از دیگران می‎توانند کمک کنند عنوان کرد: انسان اگر قیامت و جدایی ناپذیر بودن پیوند خدا با انسان را باور کند همیشه در راه خدمت به مردم گام بر می‎دارد.

وی اظهار کرد: قرآن کریم بیان می‎کند که افراد با ایمان را کمک خواهد کرد و کسانی که در راه خدا در هر شاخه و رشته‎ای گام بر می‎دارند مورد عنایت خداوند واقع خواهند گرفت.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟

هانیه شهرابی فراهانی، روانشناس بالینی با اشاره به شرم ناشی از اضافه وزن در زندگی گفت: هر چند که اضافه وزن به خودی خود، مشکلات سلامتی زیادی به همراه دارد؛ اما مسائل روانشناختی ناشی از چاقی و اضافه وزن بیشترین آسیب را به زندگی اجتماعی یک نفر وارد می‌کنند. افرادی که اضافه وزن دارند، به خصوص کسانی که از کودکی دچار این مشکل شده اند، به جز بیماری‌های جسمی مثل دیابت و فشار خون بالا، متاسفانه در معرض مشکلات روانشناختی مثل مشکلات عزت نفس، احساس نقص و شرم، احساس بی کفایتی و بی ارزشی هم قرار می گیرند. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود همه آسیب‌هایی که اضافه وزن برای افراد دارد، خیلی‌ها در کاهش وزن موفق نیستند، بیان کرد: بررسی‌های زیادی نشان می‌دهند افرادی که دچار اضافه وزن هستند، به شکل متفاوتی فکر می‌کنند و وقتی مدل ذهنی و روش فکر کردن این افراد تغییر می‌کند، می‌توانند به شکل با ثباتی وزنشان را کم کنند.

شهرابی افزود: این افراد معمولاً از دوران کودکی یا اوایل نوجوانی خودشان را خیلی چاق تصور می‌کرده اند و تصویری که از خودشان دارند تقریبا تناسبی با واقعیت ندارد. خیلی از افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از خوردن به عنوان روش اصلی تنظیم هیجان استفاده می‌کنند. مثلاً وقتی مضطرب هستند بیشتر غذا می خورند یا وقتی خسته هستند سعی می کنند با غذا خوردن خستگی را از تن به در کنند. 

او گفت: خیلی‌ها، شب‌ها بیشتر سراغ خوردن می‌روند. تفاوت خوردنِ هیجانی با خوردن از سر گرسنگی این است که در خوردن هیجانی موضوع برطرف شدن میلِ گرسنگی نیست. خیلی وقت‌ها حتی فرد از غذا خوردن لذت نمی‌برد؛ بلکه صرفا غذا یا خوراکی می خورد تا هیجانش را تنظیم کند. انگار غم، خشم و اضطرابش با خوردن برطرف می‌شود. نه تنها خوردن کمکی به تنظیم هیجان نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود فرد احساس گناه زیادی نسبت به رفتارش و خشم زیادی از خودش که پرخوری کرده تجربه کند.

شهرابی اظهار کرد: از بین تمام هیجان ها، شرم هم به دفعات بیشتر و هم با شدت بیشتری در افراد مبتلا به چاقی تجربه می‌شود. فردی که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کند ناخواسته بیشتر اتفاقات بد و خنثی در زندگی را به چاقی ربط می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت