Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:02:58 GMT

مقاوم‎‎سازی 50 درصد واحدهای روستایی یزد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۳۵۹۷

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به مطالعه طرح هادی روستایی در 350 روستای بالای 20 خانوار استان، از اجرای این طرح در 105 روستای استان در سال جاری در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علیرضا قربانیان» امروز در جمع خبرنگاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را اولین نهاد سازندگی کشور خواند و تصریح کرد: در دوران دولت یازدهم از مجموع 39 هزار روستای با جمعیت بالای 20 خانوار کشور نزدیک به 16 هزار روستا از طرح هادی روستایی بهره‎‎مند شده‎‎اند که سهم استان یزد از این تعداد مطالعه طرح در 350 روستا و اجرای فاز اول طرح هادی در 230 روستای استان از محل اعتبارات دولتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استان یزد از استان‎‎های برتر کشور از این لحاظ است، خاطرنشان کرد: تنها در یکسال اخیر با وجود محدودیت اعتبارات، طرح هادی در 53 روستای استان در قالب فعالیت‎‎های 10 گانه با اعتبار 1.3 میلیارد تومان صورت گرفته و برای امسال نیز اجرای طرح هادی در 103 روستای دیگر استان در صورت تخصیص اعتبار در دستور کار است.

قربانیان با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید به توسعه عمرانی روستاها، از اختصاص بالغ بر هفت هزار تن قیر رایگان از سوی دولت برای عمران روستاهای استان طی سالهای 94 و 95 خبر داد و گفت: این برنامه در سال جاری نیز از سوی دولت دیده شده که در طرح‎‎های عمران روستایی و دهیاری‎‎ها مصرف خواهد شد.

وی در رابطه با واگذاری زمین‎‎های روستایی نیز اعلام کرد: بنیاد مسکن استان در طول دوران دولت یازدهم 4900 قطعه زمین در روستاهای استان به متقاضیان واگذار کرده که از این تعداد 1400 قطعه زمین مربوط به بیش از 60 روستا در یک سال اخیر واگذار شده است.

وی از صدور 1500 جلد سند مالکیت به واحدهای مسکونی روستایی و نیز بالغ بر 600 جلد سند به واحدهای مسکونی شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال جاری نیز تاکنون 400 جلد سند مالکیت برای واحدهای روستایی استان صادر شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به صدور 7200 جلد سند روستایی و بیش از 3600 جلد سند شهری در استان طی دولت تدبیر و امید، این اقدام را در جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهرها و نیز به عنوان پشتوانه املاک روستایی حائز اهمیت خواند.

وی از تملک 130 هکتار زمین در روستاهای استان تاکنون براساس نیاز طرح‎‎های هادی روستایی خبر داد و گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن استان به 230 واحد تسهیلات قرض الحسنه تعمیر حمام روستایی، 800 واحد روستایی تسهیلات بهسازی و نوسازی، 130 واحد تسهیلات ساخت و 420 واحد تسهیلات تعمیری و نیز 490 واحد تسهیلات لوازم خانگی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه در استان پرداخت کرده است.

قربانیان در ادامه به ساخت 800 واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان در طول دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز بالغ بر 220 واحد مسکونی در دست ساخت است که بیشترین این تعداد مربوط به شهرستان تفت با 142 واحد است.

وی با بیان این که در برخی شهرهای دیگر استان نیز واحدهای آماده بهره‌برداری فراهم شده است، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‎‎توانند با کمترین آورده و استفاده از تسهیلات فراهم شده در این رابطه و با قیمتی 20 تا 25 درصد کمتر از نرخ بازار صاحب خانه شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه به موضوع مقاوم‎‎سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در برابر حوادث اشاره کرد و گفت: تاکنون از مجموع 43 هزار واحد مسکونی روستایی استان تعداد بیش از 20 هزار واحد با نظارت نظام مهندسی روستایی مقاوم‎‎سازی و نوسازی شده‎‎اند.

وی میزان تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن در این رابطه را 18 میلیون تومان با بازه زمانی سه سال ساخت و 12 سال مدت بازپرداخت اقساط با کارمزد پنج درصد اعلام کرد.

قربانیان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اشتغالزایی در روستاها در حوزه بوم‎‎گردی اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه بنیاد مسکن و میرات فرهنگی، از نیمه دوم سال جاری به متقاضیان این بخش 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه در جهت مرمت و احیای بناهای روستایی به منظور توسعه بوم‎‎گردی اعطا خواهد شد.

وی از مهم‌ترین اهداف این طرح را فعال سازی ظرفیت‎‎های گردشگری روستاها، معرفی تولیدات بومی و سوغات محلی به گردشگران، معرفی جاذبه‎‎ها و اماکن دیدنی روستاها به گردشگران و فراهم کردن مقدمات شوراهای بوم گردی در روستاهای مستعد بیان کرد.

قربانیان در پایان نیز به تفاهم نامه بنیاد با بهزیستی برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با اولویت تامین مسکن معلولان 353 خانوار یک و دو معلولیتی در استان شناسایی شده است و تعدادی از این واحدها نیز اخیراً تحویل معلولان شده است.

*عکس تزیینی است. انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی