Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@04:12:55 GMT

سراب اتمام مسکن مهر پرند تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۳۷۴۰

سراب اتمام مسکن مهر پرند تا پایان سال

به گزارش بولتن نیوز، مدیرعامل شرکت عمران پرند در جدیدترین اظهاراتش از تلاش برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر این شهر تا پایان سال جاری خبر داده است. اما آیا می‌توان به تحقق این وعده تا 7 ماه آینده امیدوار بود؟ نگاهی به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پرند از ابتدا تاکنون خوشبین‌ترین افراد را هم به این هدف تخیلی نمی‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین مانع برای به نتیجه رسیدن اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پرند به پروژه‌های مشکل‌دار هسا باز می‌گردد.

پروژه‌ای که نه دولت قبل و نه دولت یازدهم نتوانستند راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات آن پیدا کنند. 10 هزار واحد مسکن مهر هسا سال‌هاست به دلایلی از جمله درخواست‌های مکرر برای افزایش قیمت و واگذاری به پیمانکاران دست دوم در شهر پرند درجا می‌زنند. تا اینجای کار نه شرکت سازنده از مواضع خود کوتاه آمده و نه این‌که شرکت عمران شهرهای جدید ایران توانسته حرف‌های صریح و برنامه‌های اعلامی را برای شرکت هسا پیاده کند.

در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی از "خلع ید" به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر سازندگان کم‌کار مسکن مهر استفاده کرده است. اما هیچکدام از اقدامات باعث نشده تا سازندگان و پیمانکاران تکانی به خود داده و عملیات تکمیل واحدهای مسکن مهر را تسریع کنند. عدم دریافت تضامین کافی از پیمانکاران در دولت نهم و دهم مانعی است که دست شرکت عمران شهرهای جدید ایران را برای خلع ید بسته است.

با این وجود مدیران شرکت عمران شهرهای جدید ایران هر از چندگاهی از خلع ید هسا خبر داده‌اند. در جدیدترین نمونه هفته گذشته محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی یک فرصت دو ماهه به هسا داد. مسئله‌ای که مدیرعامل شرکت عمران پرند نیز با تکان دادن سرش آنرا تایید کرد.

نریمان در این‌باره به خبرنگار تسنیم‌، گفت: «شرکت هسا با سایر پیمانکاران فرقی ندارد و طبق قانون برای حل مشکل آنها در پروژه‌های مسکن مهر به آنها فرصت دادیم. در این رابطه خیلی کمک کردیم تا 50 هزار واحد در دست ساخت این شرکت تکمیل شود. در بعضی جاها از جمله هشتگرد و پرند پروژه‌های مسکن مهر هسا دچار مشکل است. به هسا کمک می‌کنیم تا پروژه‌ها را تمام کند اما چنانچه این شرکت نتواند به تعهدات خود عمل کند به نفع متقاضیان وارد عمل می‌شویم و طبق قانون برخورد می‌کنیم. اولتیماتوم آخر را به هسا داده‌ایم که در صورت عدم پایبندی به تعهدات طبق قانون پروژه را با اعمال جریمه از آنها می‌گیریم و آن را تحویل پیمانکار دیگری می‌دهیم... مهم‌ترین مشکل هسا در این پروژه‌ها این است که آنها ساخت واحدها را به پیمانکارهای دست دوم واگذار کرده‌اند که تا 2 ماه آینده فرصت دارند مشکلات واحدهای مسکن مهر را برطرف کنند.»

به تازگی نیز طاهری مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان این‌که 25 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفته است: «تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر پرند را تا پایان سال 96 بسته و جشن اختتامیه آن را برگزار کنیم.»

به گزارش تسنیم، اوایل خردادماه امسال مدیرعامل پرند گفته بود:‌ هسا در حال کار برای تکمیل واحدهای مسکن مهر است و از آنها برنامه زمانبندی گرفته ایم. طاهری با تاکید بر این که هسا باید عملیات اجرایی را تسریع کرده و کارها را با سرعت انجام دهد، افزود: باید تا هفته آینده مشخص شود که هسا روند تکمیل واحدها را تسریع می کند یا خیر، در صورتیکه این شرکت با همین روند پیش برود فایده ای برای پروژه ها ندارد. در این صورت هسا را خلع ید کرده و از یک شرکت دیگر برای اتمام پروژه ها استفاده می کنیم.

وی با بیان این که هسا باید قول افزایش نیرو و ارائه برنامه مشخص زمانبندی افتتاح واحدها را ارائه دهد در غیراینصورت مجریان دیگر را جایگزین آن خواهیم کرد، گفت: قیمت واحدهای مسکن مهر افزایش نیافته و مجری جدید با همان شرایط هسا کار ساخت و تکمیل واحدهای مذکور را ادامه می دهد.

این در حالی بود که در موعد مقرر نه تنها هسا خلع ید نشد که اواخر تیرماه شرکت عمران پرند از تداوم حضور این شرکت در 10 هزار واحد مسکن مهر این شهر خبر داد؛ «شرکت هسا پذیرفته در قبال ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشد و در صورتی که این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام نرسد قرارداد این شرکت فسخ شده و اختیار ورود به محاکم قضایی را از خود سلب می‌کند.»

با توجه به آنچه طی سال‌های اخیر بر پروژه‌های مسکن مهر هسا گذشته، بسته شدن شدن پرونده مسکن مهر پرند تا 7 ماه دیگر شبیه سراب می‌مانند. به طور قطع با روند کنونی تا پایان سال جشن اختتامیه مسکن مهر پرند برگزار نمی‌شود، مگر آن‌که معجزه‌ای روی دهد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: زمین ۹۲ هزار واحد در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: ما در استان کردستان تعهد ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی داریم که از این تعداد تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و در مرحله اجرا هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و 600 واحد آپارتمان ساز در قالب مسکن حمایتی در سطح استان در حال اجراست که از این تعداد سه هزار و 600 واحد در شهر سنندج قرار دارد. به منظور بررسی چالش‌ها بازدیدی از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان با حضور استاندار کردستان به عمل آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در حال حاضر پروژه‌های آماده‌سازی در سطح 48 هکتار در حال انجام و تاکنون 2200 واحد قرعه‌کشی و در قالب نهضت ملی مسکن فاز 6 به متقاضیان تخصیص پروژه داده شده است. یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها مسئله آماده‌سازی آنهاست که با توجه به محدود بودن فصل عمرانی استان، باید روند آماده‌سازی پروژه‌ها تسریع یابد.

وی اذعان داشت: زمانی که به جای استفاده از زمین‌های کشاورزی کم‌شیب از زمین‌های تحت شیب استفاده می‌کنیم  با مشکلاتی همچون؛ احداث دیوار حائل 15 متری با هزینه سرسام‌آور مواجه می‌شویم و پیشرفت به کندی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه علاوه بر مشکل آماده‌سازی، تغییرات ساختار شکست ما با بانک متفاوت بوده و ما را با مشکلاتی مواجه کرده است، عنوان کرد:  اگر تسهیلات بانکی هرچه سریع‌تر به پروژه‌ها تزریق و آماده‌سازی پروژه‌ها تعیین تکلیف شود، قطعاً امسال جهش بیشتری در اجرای پروژه‌ها اعمال می‌شود.

وی به آورده متقاضی اشاره کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها آورده متقاضی صرف آماده‌سازی پروژه‌ها شده و پیشرفت کُند پروژه‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌‌شود. بنابراین باید مسئله آماده‌سازی را حل کرده تا از آورده شخص نیز استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اضافه کرد: وجود معارضان در بعضی از پروژه‌ها یکی دیگر از دلایل تأخیر در اجرای آ‌‌ن‌ها است که با همکاری دستگاه قضا مشکل بعضی از آن‌ها رفع شده و در صدد تثبیت مالکیت مابقی آن هستیم.

وی درباره نحوه تأمین زمین توضیح داد: برنامه دولت ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی در استان بوده که تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و مابقی نیز ( 10 هزار واحد) در شورای عالی شهرسازی معماری کارهایش انجام شده و منتظر تأیید هستیم. اما نسبت متقاضیان که 92 هزار واحد است در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده تمام متقاضیان ساماندهی می‌شوند، خاطر نشان کرد: فصل عمرانی محدود است و تلاش ما استفاده از این فرصت است و به منظور پیشبرد پروژه‌ها در سطح استان کارگروه‌ شورای مسکن فعال و به صورت مدون و هفتگی در شهرستان‌ها جلسات تشکیل می‌شود.

در ادامه شرط تأمین زمین 92 هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان را ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان