Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به هجمه‌های تبلیغاتی اخیر آمریکا برای بازرسی از سایت‌های نظامی ایران گفته‌اند ضرورتی برای این بازرسی‌ها وجود ندارد.

در شرایطی که ایالات متحده آمریکا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای بازررسی از سایت‌های نظامی ایران تحت فشار قرار داده است، مقام‌های این نهاد بین‌المللی گفته‌اند فعلاً ضرورتی برای چنین بازرسی‌هایی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازدید کرد. گفته می‌شود سفر این دیپلمات آمریکایی به وین بخشی از بررسی‌های درون‌سازمانی دولت ترامپ برای تعیین سیاست واشنگتن در خصوص ایران و برجام است.

هیلی بعد از سفر به وین در جمع خبرنگاران گفت: «سایت‌های اعلام‌نشده متعددی وجود دارند که از آنها بازرسی به عمل نیامده است. این مشکل‌ساز است.»

آژانس در صورت ارائه شواهد معتبر و موثق از انجام فعالیت‌های هسته‌ای غیرمجاز در سایت‌های ایران می‌تواند درخواست بازرسی از چنین سایت‌هایی را مطرح کند.

اما دو مقام آژانس در گفت‌وگو با رویترز گفته‌اند که واشنگتن برای توجیه فشارهای خود بر آژانس، تا کنون چنین شواهدی ارائه نکرده است.

یک مقام آژانس گفت: «قصد نداریم فقط برای ارسال یک پیام سیاسی از یک سایت نظامی مانند پارچین بازدید کنیم.»

«یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به عنوان یک توافق فنی و نه سیاسی توصیف کرده است.

مقام‌هایی که در دیدارهای هیلی و مقام‌های آژانس حضور داشته‌اند گفته‌اند دیپلمات آمریکایی بر خلاف اظهاراتی که در جمع خبرنگاران مطرح کرد، از آژانس درخواستی برای بازدید از سایت خاصی مطرح نکرد و اطلاعات جدیدی نیز در خصوص هیچ سایتی ارائه نکرد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا، این موضوع را در گفت‌وگو با رویترز تأیید کرد.

یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای، آژانس از هیچ یک از سایت‌های نظامی ایران بازدید نکرده، زیرا «دلیلی برای طرح چنین درخواستی» ندارد.

مقام دیگر آژانس، درباره فشارهای آمریکا گفته‌ است: «اگر آنها بخواهند توافق را باطل کنند، این کار را انجام می‌دهند. ما نمی‌خواهیم به آنها بهانه‌ای برای این کار بدهیم.»

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران است، یادآور شد که رافائل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.   به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.   وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوئیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.   رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.   وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.   اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.   وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد