Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با سفر به قم جداگانه با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله نوری همدانی هم در دیدار امروز واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بر لزوم توجه دولت به مشکلات معیشتی مردم و پرهیز مسئولان از ارائه آمارهای واهی و غیرواقعی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به مشکلات معیشتی مردم از ارائه برخی آمارهای غیر واقعی از سوی برخی سازمانها و نهادها انتقاد کرد و گفت: این آمارها تاثیری در رفع مشکلات معیشتی مردم ندارد بنابراین یکی از اقدامات مهم و موثر دولت کنترل و نظارت قیمت کالا و خدمات است که نسبت به این موضوع کار اساسی باید صورت گیرد.

این مرجع تقلید ابرازامیدواری کرد: دولت با تقویت و تحکیم ارتباط با حوزه های علمیه و استفاده از نظر بزرگان و اندیشمندان حوزوی بتواند گام های موثری در جهت رفع مشکلات اخلاقی ، فرهنگی و بخصوص کاهش آسیب های اجتماعی بردارد

وی در ادامه از دریافت جریمه دیرکرد توسط بانک ها به شدت انتقاد کرد و گفت: به رئیس بانک مرکزی هم میگوییم که دریافت دیرکرد در بانک ها به هر شکلی حرام است اما توجهی به این مسئله نمی شود و بانک ها کار خودشان را میکنند.

آیت الله نوری همدانی همچنین به مساله پرداخت نقدی یارانه ها اشاره کرد و گفت: قلبا میگویم یارانه باید برداشته شود و مردم خودشان کار و به ازای آن مبلغی را دریافت کنند و هیچ نیازی به دریافت یارانه به صورت نقدی نیست.

آیت الله علوی گرگانی هم در دیدار امروز رئیس دفتر رئیس جمهور موفقیت دولت را در حل مشکلات کشور، حرکت در خط رهبری دانست و افزود: رئیس جمهور و وزرا باید ملاکشان، نظریات مقام معظم رهبری باشد. آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور، بهره گیری از نظرات کارشناسان، اقتصاددانان و سیاست مداران باید مورد توجه جدی دولت باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور امروز همچنین با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، و سبحانی بدون حضور خبرنگاران دیدار و گفتگو کرد.

آقای واعظی در این دیدارها با ابلاغ سلام رئیس جمهور، استفاده از نظرات و مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه را برای لحاظ در برنامه چهارسال آینده را از خواسته های رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: اولویت دولت حل مشکلات اقتصادی به ویژه معیشت و اشتغال است اما همزمان به مسائل دینی، فرهنگی و اخلاقی هم توجه جدی دارد.

آقای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم امروز به قم سفر و با مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از حساس ترین وزارتخانه ها و حوزه فعالیت آن را بسیار گسترده ارزیابی کرد.

وی سه حوزه فضای مجازی، فیلم و سینما و کتاب را از جمله حوزه های حساس تر و آسیب پذیر تر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و بر توجه جدی و نظارت دقیق بر آنها تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی آسیب های فضای مجازی، یکی از راههای مقابله با آن را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آسان مردم به محتواهای مورد نیاز در این شبکه و نیز محدود کردن دسترسی به محتواهای ناسالم و آسیب زننده بیگانگان برشمرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هنوز دولت این موضوع را جدی نگرفته است از تشکیل جلسه منظم نداشتن شورای عالی فضای مجازی انتقاد کرد و خواستار جدیت در این موضوع شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: فضای مجازی می تواند بنیان کشور را ویران کند و مسئولان باید به عنوان مسئله جدی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: حوزه فیلم و سینما می تواند جامعه را هدایت یا گمراه کند ، که باید مورد توجه جدی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد .

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گسترش چاپ و نشر کتاب در کشور و دشوار شدن نظارت بر آن گفت: کتاب هم می تواند داروی شفابخش باشد و هم سم مهلک ، بنابراین دقت در نظارت بر چاپ و نشر کتاب بسیار مهم است.

این مرجع تقلید نفوذ و حاکم شدن سیاسی کاری بر مسائل فرهنگی ،روشنفکری های افراطی و پراکندگی در کارها را سه آسیب احتمالی در راه انجام وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد .

آیت الله مکارم شیرازی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ارشاد اسلامی است و مسائل جناحی و سیاسی کاری نباید در آن راه یابد و نفوذ کند .

وی گستردگی وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را باعث احتمال پراکندگی در کارها دانست و افزود: باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق به همه حوزه های مسئولیت توجه شود .

این مرجع تقلید در پایان ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه را از مهمترین کارها خواند و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در همه حوزه های کارهی این وزارتخانه این ارتباط را برقرار کند .

آیت الله نوری همدانی هم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم و حساس خواندن مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سالهای گذشته کتابها و فیلم هایی با محتوای غیر اسلامی به تولید شده است که وزیر جدید باید در این زمینه حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نویسندگان و تهیه کنندگان این محصولات یا بی سواد و یا مغرض بوده اند افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تعامل بیشتری با حوزه علمیه داشته باشد و از نظر مراجع و اساتید حوزه برای اسلامی کردن محتوای محصولات فرهنگی استفاده کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام با هنر هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: اگر هنر در مسیر اصلی خود قرار بگیرد می تواند نقش موثری در گسترش اسلام داشته باشد.

این مرجع تقلید همچنین توجه به ارتقا سطح کیفی فعالیت کانون مساجد را از اولویت های مهم این وزارتخانه دانست و افزود: با افزایش کیفیت برنامه های کانون مساجد می تواند جوانان مستعد را به سمت فعالیت های مذهبی و فرهنگی جذب کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سوابق تحصیلات حوزوی آقای صالحی در حوزه علمیه قم اظهار امیدواری کرد: افزایش روابط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد می تواند به گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه و حتی کشورهای دیگر کمک کند.

آیت الله حسینی بوشهری هم در دیدار عصر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه وزارت ارشاد اسلامی را سنگین توصیف و ابراز امیدواری کرد در دولت دوازدهم شاهد رشد و تعالی مسائل فکری و فرهنگی در کشور باشیم .

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و فضلا و استادان، موسسات علمی پژوهشی، انجمن های علمی، نشریات و کتاب های منتشر شده در حوزه را از جمله ظرفیت های بالقوه حوزه های علمیه برشمرد که می توان از آنها برای پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی بهره گرفت .

آیت الله حسینی بوشهری پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار مکتوب تالیفی حوزویان برای چاپ آنها و رفع موانع موجود در این باره و نیز ظرفیت های هنری موجود در حوزه را موثر خواند و خواستار شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین گفت: در فعالیت ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سهم همه وظایف به درستی در نظر گرفته شود و پرداختن به یک وظیفه وظایف دیگر را معطل نگذارد.

آیت الله حسینی بوشهری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه راه و زمینه تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع عظام تقلید، شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، جامعه مدرسین، علما، فضلا و طلاب حوزه وجود دارد افزود: با وزیر شدن آقای صالحی، امید به ایجاد فصل جدید تعامل باز شده است.

آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم، حفظ و تعالی هویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی، حمایت از فعالیت ها و محصولات فرهنگی، هنری و نقش آفرینی و پیشتازی در منطقه و جهان در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را سه هدف اصلی خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.

آقای صالحی با اشاره به نقش مهم حوزه های علمیه در تبیین، نظریه سازی و میدان افرینی برای تحقق این اهداف و وجود زمنیه های مناسب و گسترده برای تعامل گفت هر قدر تعامل حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستحکم تر باشد به فرهنگ عمومی و رسالت حوزه های علمیه کمک بیشتری می شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن های علمی، مراکز پژوهشی و شخصیت های روشن اندیش در حوزه را از جمله ظرفیت های ارزشمند حوزه برای یاری رساندن به این وزارتخانه در عرصه فرهنگ عنوان کرد .

آقای صالحی با اشاره به حسن اعتماد حوزه های علمیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وجود نگاه مشترک بر تلاش تدوین مسیری قابل اعتماد برای نقش افرینی هر چه بیشتر حوزه در فرهنگ عمومی، دینی و انقلابی تاکید کرد .

دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت