Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@17:52:04 GMT

برنامه کامل 5 گزینه تصدی شهرداری سنندج

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۴۹۴۸

به گزارشتسنیم، همزمان با سراسر کشور در یکم شهریورماه جاری آیین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی جدید شهر و روستا نیز در استان کردستان برگزار شد.

در آئین تحلیف، جلال شریعتی به عنوان رئیس شورا، مجید شاه‌اویسی نائب رئیس و یوسف اسدی به عنوان منشی شورای شهر سنندج معرفی شدند.

اعضای پنجمین دوره شورای شهر سنندج پس از پایان مراسم تحلیف در جلسه‌ای نسبت به تعیین تکلیف شهردار تصمیم‌گیری گرفتند و از 9 رأی اعضا با 6 رأی منوچهر فخری شهردار سابق سنندج را عزل و علیرضا کاظمی را به عنوان سرپرست جدید شهرداری معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این تصمیم اعضای پنجمین دوره شورای شهر سنندج و عزل فخری شهردار سابق نارضایتی‌های زیادی را از سوی اقشار مختلف مردم به‌دنبال داشت اما پس از آن 6 گزینه نهایی را برای تصدی پست شهردار سنندج مطرح و از طریق اصحاب رسانه به مردم معرفی کردند و در نهایت یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلب انصراف و در جلسات حضور پیدا نکرد.

عصر روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (6 لغایت 8 شهریورماه) جلسات بررسی برنامه‌ها و صلاحیت 5 گزینه‌ مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج در سالن جلسات شورای شهر این شهر برگزار و هرکدام از گزینه‌ها اهداف و برنامه‌های کاری خود را ارائه کردند.

قطعاً نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در برهه‌های زمانی معمول و خاص، موضوعی غیرقابل انکار است.

خبرگزاری تسنیم کردستان با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناساندن و اهداف و برنامه‌های گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج و یاری‌رساندن برای انتخابی آگاهانه و کارآمد توسط اعضای پنجمین دوره شورای شهر سنندج همانند همیشه در مسیر تنویر افکار عمومی و تبیین مسائل مختلف، محکم و استوار گام برمی‌دارد.

(1) سوابق و برنامه هوشنگ دباغ گزینه مطرح شده برای تصدی شهرداری سنندج

هوشنگ دباغ عصر روز دوشنبه (6 شهریورماه) اظهار داشت: بنده در سال 1344 در اهواز متولد و از سال 1352 در سنندج مستقر شدم و دوره تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف، فوق‌لیسانس در دانشگاه علم و صنعت و دکتری را در استرالیا گذرانده‌ام.

وی گفت: بعد از پایان دانشگاه، مدتی در مسکن و شهرسازی سرپرست دفتر مریوان و ناظر تمام پروژه‌ها بودم و همچنین در شرکت مشاور تهران و در بعضی کارها به‌عنوان مشاور ساخت و ساز در نظام مهندسی فعالیت داشته‌ام و دو دوره هیئت مدیره و دو سال رئیس سازمان نظام مهندسی بودم.

نامزد پست شهرداری سنندج تصریح کرد: پس از این دوران خدمتی، چند ماه مسئولیت معاونت عمرانی دانشگاه کردستان را برعهده گرفتم و در 6 سال 110 هزار متر مربع ساخت و ساز و محوطه‌سازی در دانشگاه انجام دادیم و مساحت این دانشگاه در مدت 6 ماه اگر یک بود 2.5 برابر شد.

وی با بیان اینکه از نظر تجربه حس می‌کنم تجربه کارهای عمرانی و شهرداری را دارم، گفت: نباید شهردار را دنباله‌رو و در مقابل شورا ببینیم بلکه شهردار در کنار آنها قرار دارد و باید با توجه به منابع و فرصت‌های محدود کارها اولویت‌بندی شود تا در طول 4 سال به همه اهداف برسیم.

دباغ با اشاره به قدمت طولانی شهر سنندج افزود: شهر سنندج لیاقت ارتقاء دارد و امیدواریم با رویکردهای ارائه شده به اهدافمان دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: طبق سرشماری سال گذشته جمعیت شهر سنندج شامل 42 هزار نفر بوده و 126 هزار خانوار در آن مستقر هستند که در حال حاضر شامل 3 منطقه 1 تا 3 و ناحیه بهاران و نواحی منفصل شهری ننله و حسن‌آباد است.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج با اشاره به وضعیت موجود در شهرداری این شهر گفت: نیروی انسانی شهرداری دو هزار و 145 نفر بوده که به تفکیک نوع استخدام 88 نفر رسمی، 277 نفر پیمانی و قراردادی و یکهزار و 780 نفر شرکتی و سایر بوده که همانند هرم بدنه آن وضعیت ثابتی ندارد.

وی گفت: 341 نفر از نیروی انسانی شهرداری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، 163 نفر کاردانی، 508 نفر دیپلم و یکهزار و 133 نفر زیر دیپلم هستند.

نامزد پست شهرداری سنندج با بیان اینکه کارکنان شهرداری از همه مهم‌تر و در اولویت هستند، خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تحصیلات، ثبات و رفاه معیشت شاید بتوانیم موثرتر عمل کنیم و اگر اعتماد بین شورا و شهرداری وجود داشته باشد چه بسا کارهای که انتظار نداریم انجام شوند.

وی با اشاره به بودجه سالانه سال گذشته گفت: هزینه‌های جاری سال گذشته 72 میلیارد تومان بود که بعد از اصلاحیه در ترازنامه به 70 میلیارد تومان رسیده و هزینه عمرانی 163 میلیارد تومان که در ترازنامه به 77 میلیارد تومان و درآمد 235 میلیارد تومان که در ترازنامه به 144 میلیارد تومان رسیده و این آمارها نشان می‌دهد خیلی از درآمدها محقق نشده است.

دباغ با بیان اینکه بدهی سال گذشته شهرداری 57 میلیارد تومان است افزود: هزینه‌های جاری، هزینه‌های عمرانی و درآمد بودجه امسال به ترتیب 85، 167 و 252 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه خود را در کنار شورا می‌دانم، اظهار کرد: پروژه‌های جدید نیازمند اعتبارات مازاد است و باید بدانیم منابع مالی را چگونه تهیه کنیم تا مانع از پیش آمدن رکود شویم.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج با اشاره به اهمیت توسعه شهر گفت: این شهر نیازمند سند است و اگر منابع درآمدی پایدار نداشته باشیم، باید در آینده شهر را بفروشیم و اگر بتوانیم به‌وسیله عوارض منابع پایدار ایجاد کنیم می‌توانیم این چالش‌ها را رفع کنیم که این کار نیازمند «خردجمعی و تیم فکری» است.

وی گفت: سند توسعه شهر سنندج CDS و برنامه‌های راهبردی-عملیاتی 4 ساله شهرداری، درآمدهای پایدار، سرمایه اجتماعی، اجتماعی و جمعیتی(نواحی منفصل شهری و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری)، ترافیک و حمل و نقل، زیست محیطی، بحران هویت و نابسامانی ساخت و سازهای شهری، ساختار موجود شهرداری که مربوط به سال‌های قبل است و باید بهینه‌تر انجام شود از جمله برنامه‌های پیشنهادی 4 ساله شهرداری سنندج است.

نامزد پست شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: ارائه خدمات و ارتباط با شهروندان به بهترین شکل ممکن و آوازه نیک شهرداری در میان شهروندان و کارکنان شهرداری و دستیابی به جایگاه بهترین ارائه دهنده خدمات شهری به شهروندان و ایجاد بهبود چشم‌گیر به ترتیب جزو چشم‌اندازها و ماموریت برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد خرد جمعی خطا نمی‌کند، گفت: ارزش‌های اسلامی، منافع ملی، خدمات‌رسانی عالی و رضایت‌مندی شهروندان جزو برنامه‌های کاری بنده است.

دباغ افزود: هدف اصلی شهرداری ایجاد محیط زندگی مناسب همراه با رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان است.

وی با بیان اینکه لازم نیست مدیریت شهری سیاسی‌کاری کند، اظهار کرد: بنده به مدیریت سیستماتیک، حرفه‌ای و غیرسیاسی اعتقاد دارم و بر عقلانیت جمعی و مشاوره تاکید می‌کنم.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و بستر سازی برای مشارکت عموم شهروندان، توسعه شهری انسان‌محور، نظارت کارا و موثر و استفاده موثر از توان کارشناسان استان از جمله رویکردها است.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 هزار نفر نیرو در نظام مهندسی داریم، گفت: خرد جمعی به معنی استفاده از تمام اقشار است و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، منابع عالی کافی و کارگروه‌های حرفه‌ای و کارآمد سه رکن شهردار موفق است.

نامزد پست شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: کارگروه حرفه‌ای و کارآمد یکی از ویژگی‌های است که در خودم می‌بینم؛ تیم کاری بنده به من کمک می‌کنند تا به اهداف برسیم و وظایفم را انجام دهم و برای دست‌یابی به اهداف باید با اندیشه و عمل پیش برویم.

وی اضافه کرد: تهیه سند توسعه شهر سنندج با کمک مسئولین و NGOها، رشد منابع درآمدی پایدار بازنگری در شیوه اخذ عوارض خدمات شهری و ارتقاء سیستم تشخیص و وصول درآمد شهرداری افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی تشکیل شورای محلات برون سپاری خدمات شهرداری به بخش خصوصی، اصل ساختار شهرداری از دیگر برنامه‌های کاری بنده است.

سئوالات فرزاد زارعی عضو شورای شهر سنندج، از دباغ

دباغ در پاسخ به سئوال‌های فرزاد زارعی یکی از اعضای شورای شهر سنندج،[ آیا معتقد به رعایت حقوق شهرداری در ساخت و سازها هستید؟؛ آیا برای یکهزار و 400 نفر نیروی زیردیپلم برنامه‌ای دارید؟؛ آیا برای 3500 پرونده کمیسیون ماده 100 حاضر به جنگ با مردم هستید و می‌توانید آن را اجرا کنید؟] افزود: ما نیازمند مدیر پروژه در این شهر نیستیم بلکه نیازمند مدیر استراتژیک هستیم که برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کند.

وی اظهار کرد: در همه جا نیروهای مازاد را کاهش می‌دهند و اگر سرمایه‌ای به این افراد داده نشود ممکن است در اثر نیاز مالی معضلی برای جامعه شوند.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: باید به جای ارائه آمار خدمات، «کیفیت و پارادایم» را تغییر دهیم و یکی از ارزش‌های بنده حفظ منافع ملی است و کاری که قانونی و در چارچوپ قانون باشد انجام می‌دهم.

وی با بیان اینکه اهل معامله نیستم و پای اصول خودم می‌ایستم، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بنده «صیانت از افکار عمومی» است و روی اصول استراتژی پایدار هستم و با تاکتیک‌های مختلف به استراتژی می‌رسم.

نامزد پست شهرداری سنندج با بیان اینکه برای ایجاد پارک مرکزی از سرمایه‌های خصوصی استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: باید با تدوین برنامه مدون، سیستم دریافت عوارض را بهینه و درست کنیم.

سئوال خبرنگار تسنیم از دباغ گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان خیابان‌های سطح شهر و تاناکورای سنندج دارید، گفت: با حفظ منابع و افراد می‌توانیم چهره شهر را خوب کنیم؛ تاناکورا معضلی مربوط به گذشته است و باید از سرمایه‌گذار استفاده کرد و طرح جدیدی بزنیم که مقداری از بودجه توسط خودشان و مقداری هم از بودجه عمومی تامین شود و با کمک سرمایه‌گذار درآمد پایدار ایجاد کنیم.

دباغ افزود: با ایجاد پارک گردشگری و جشنواره‌های مختلف می‌توانیم افراد را جذب و جشنواره کودکان و جشنواره محلی برگزار کنیم که برای این کار باید با احتیاط و سیستماتیک جلو برویم.

وی اظهار کرد: باید در استان اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذارها داده شود و تا زمانی که اقتصاد به حدی نرسد مسائل فرهنگی خود را نشان نمی‌دهند.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: همیشه گفته‌ایم استان کردستان استان فرهنگی است و شعار آن را داده‌ایم اما باید برای تقویت فرهنگ زمینه رفاه اقتصادی را نیز بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه به بنده «لقب پدر مهندسی عمران» را داده‌اند، گفت: برایم افتخار بود که به عنوان کاندیدا توانستم نظرات و ایده‌های خود را جهت پیشبرد توسعه شهر سنندج ارائه دهم.

(2) سوابق و برنامه حشمت‌الله صیدی گزینه مطرح شده برای تصدی شهرداری سنندج

حشمت‌الله صیدی عصر روز دوشنبه (6 شهریورماه) اظهار داشت: بنده متولد روستای سی‌وسه مرده دهگلان و از سال 57 ساکن شهر سنندج هستم و مهندسی عمران خواندم و فوق‌لیسانس مدیریت اجرایی دارم.

وی با بیان اینکه علاقه‌ای به پست و مقام ندارم و به وضعیت کنونی خود افتخار می‌کنم، گفت: از ابتدای خدمت در سال 72 به دفتر فنی استانداری آمدم و ناظر و سر ناظر پروژه های عمرانی دفتر فنی استانداری بودم و در تک تک پروژه‌ها نقش جدی داشتم.

نامزد پست شهرداری سنندج تصریح کرد: از سال 79 معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان بودم و دفتر فنی در واقع همه‌کاره و وظایف متعددی دارد و در سال گذشته در نایسر تلاش‌ها و اقداماتی انجام شد که امسال نتیجه آن مشخص می‌شود.

وی از نوشته شدن قرارداد آسفالت 3 خیابان مهم نایسر به ارزش 4 میلیارد تومان خبر داد و گفت: پروژه‌های میدان آزادی، مجتمع فجر و زیرگذر 22 گولان سنندج به دفتر فنی واگذار شده بود.

صیدی با بیان اینکه دفتر فنی بازوی فنی استانداری است افزود: در پروژه 22 گولان تاکید بر آن بود مشاور و پیمانکار حذف شود اما با تمام مشکلات آن پروژه را با کیفیت بالایی اجرا کردیم.

وی اظهار کرد: پروژه‌های مطالعاتی زیادی را مدیریت کردم و جزو ده نفر انگشت شماری هستم که در مسائل فنی حرفی برای گفتن دارم و قطعاً در مدت خدمتم خرابکاری‌های زیادی نیز داشته‌ام.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: درآمدهای پایدار، حمل و نقل و ترافیک شهری، اقتصاد شهری، بخش غیر رسمی (مسکن، اشتغال)، کالبدی، فضایی، نابسامانی ساخت و ساز، مدیریت و بهره‌وری منابع انسانی، فرهنگ شهروندی و هویت، گردشگری و اوقات فراغت، حکم‌روایی خوب شهری، بهره‌گیری از مزیت نسبی اقتصادی و مشارکت و توسعه اجتماعی فهرست‌محور برنامه‌ها پیشنهادی بنده است.

وی با اشاره به اینکه ضعف در تامین منابع مالی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری در ایران است، گفت: نبود شفافیت در بیلان مالی به دلیل استفاده از بودجه نقدی، ضعف بنیه مالی و بدهکاری بالای شهرداری سنندج، کاهش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری، عدم توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت عمومی، رشد روزافزون هزینه‌های خدماتی شهرداری از جمله چالش‌های پیش روی درآمدهای پایدار است.

نامزد پست شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: برنامه راهبردی تقویت منابع درآمدی پایدار، تقویت الگوهای جدید تامین مالی، شفاف سازی مالی با بودجه ریزی تعهدی، سرمایه‌گذاری، انجام حسابرسی‌های منظم دوره‌ای، کاهش هزینه و انعطاف مالی، طراحی نظام وصول مطالبات و طراحی نظام بازپرداخت بدهی‌ها از رویکردهای درآمدهای پایدار است.

وی با بیان اینکه نظام حمل و نقل و ترافیک موجود معابر از مسائل مهم شهر سنندج است، گفت: اجرای کامل طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر سنندج، اختلال حرکت سواره و پیاده در بخش مرکزی شهر، کاهش عرض مفید پیاده‌رو، ضعف شبکه حمل و نقل عمومی، ضعف زیر ساختی در حمل و نقل هوشمند شهری، تمرکزگرایی فعالیت‌ها در بخش محدودی از مرکز شهر از جمله چالش‌های حمل و نقل و ترافیک شهری است.

صیدی افزود: تمرکززدایی، توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی، ساماندهی رفت وآمد با اولویت پیاده با نگاه انسان‌محور، ساماندهی شبکه ارتباطی و هوشمند سازی تقاطع‌ها، توسعه شبکه معابر شهری طرح تفصیلی و آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی از رویکردهای حمل و نقل و ترافیک شهری است.

وی اضافه کرد: نبود توازن بین رشد جمعیت و فرصت‌های شغلی، کمرنگ شدن نقش بازار قدیمی شهر، غیرمولد شدن شهر سنندج به دلیل عدم بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصاد شهری، ضعف بخش رسمی در کارآفرینی از جمله چالش‌های اقتصاد شهری است و تقویت اقتصاد رسمی و ساماندهی اقتصاد غیررسمی، بهسازی و توانمندسازی نواحی منفصل شهری، و برنامه‌ریزی برای استفاده از توان‌های فرهنگی-هنری و طبیعی از جمله چالش‌های این حوزه است.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: رونق پدیده دست‌فروشی در محدوده مرکزی شهر و ایجاد نارضایتی برای کسبه، وجود بیش از 26 هزار شغل غیر رسمی در سنندج، تشدید رشد سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و تبدیل روستاهای اطراف به شهرک‌های اقماری از جمله چالش‌های بخش غیررسمی بوده و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ساماندهی مشاغل غیر رسمی، ساماندهی و بهسازی بافت فرسوده و بهره‌گیری از ظرفیت ستاد باز آفرینی استان از جمله رویکردهای این بخش است.

وی گفت: فرسودگی بافت تاریخی و عدم مرمت بناهای باارزش، تاثیر نامطلوب زمین‌های بایر، وجود موانع متعدد از جمله گورستان، فقدان مراکز محله قابل تشخیص، زمین‌های قولنامه‌ای و تملک بخشی از اراضی مرغوب به منظور توسعه شهری از چالش‌های بخش «کالبدی-فضایی» نابسامانی ساخت و ساز است و تدوین پهنه‌بندی تراکم، بهره‌گیری از الگوی توسعه درون‌زا و میان‌زا، تقویت پیوند محله‌ها، و استفاده از ظرفیت‌های غیرقانونی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی از رویکردهای این بخش است.

نامزد پست شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: فربه بودن شهرداری سنندج به‌دلیل تعدد پرسنل اداری و اجرایی، کمبود نیروی متخصص مورد نیاز مدیریت شهری سنندج، محدودیت شهرداری در جذب نیروی انسانی متخصص و ضعف شهرداری سنندج در زمینه آموزش و پژوهش و استخراج ایده‌های توسعه‌ای از جمله چالش ‌های بخش مدیریت و بهره‌وری منابع انسانی است و ساماندهی نیروی انسانی، جلب بخش خصوصی در انجام امور شهری و آموزش و ارتقای نیروی انسانی از رویکردهای این بخش است.

وی عنوان کرد: عدم توجه به تنوع اجتماعی و فرهنگ آپارتمان نشینی در پروژه‌های مسکن مهر، نرخ رشد پایین سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی، کمرنگ شدن شمار زیادی از رسم و رسوم‌ها، ورودی‌های بی‌هویت شهر به دلیل عدم جانمایی المان‌های هویت، نابودی جاذبه‌ها و میراث فرهنگی و ضعف در استفاده از جایگاه فرهنگی شهر سنندج از جمله چالش‌های بخش فرهنگ شهروندی و هویت است و برنامه‌ها و آموزش‌های شهروندی، تقویت جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی و تقویت عناصر و یادمان‌های هویت بخش از رویکردهای این بخش است.

صیدی افزود: نبود مراکز تفریحی و شهربازی بزرگ مقیاس، ناکافی بودن زیر ساخت‌های گردشگری موجود، عدم ایجاد فضاهای شهری در تپه‌های موجود شهر و نبود برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری اقتصادی از جاذبه‌های گردشگری از جمله چالش‌های گردشگری و اوقات فراغت در سنندج است و حمایت فرابخشی در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و جلب و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از رویکردهای این بخش است.

وی اظهار کرد: بی‌توجهی به اصول حکم‌روایی خوب شهری، رویکرد متمرکز از بالا به پایین در فرایند تصمیم‌سازی مدیریت شهری، تداخل وظایف شهرداری با دیگر ارگان‌های دولتی و فروش بی‌رویه تراکم و تغییر کاربری اراضی بدون برنامه در کمیسیون ماده 5 از جمله چالش‌های موجود در بخش حکمروایی خوب شهری است و تهیه برنامه راهبردی- عملیاتی پنج ساله شهرداری، برون سپاری پروژه‌های اجرایی و خدماتی شهرداری، توسعه مشارکت شهروندی و حرکت به سمت شهر شهروندمدار همراه با مدیریت قانون مند از جمله رویکردهای این بخش است.

گزینه مطرح شده برای تصدی پست شهردار سنندج گفت: حرکت شهر به سوی خدماتی شدن صرف( بیش از دو سوم کل اشتغال شهر)، ضعف بخش صنعت، فرسودگی کالبدی بازارهای قدیمی، خروج سرمایه‌ها به دلیل ضعف زمینه‌ها و زیرساخت‌ها و عدم توجه مدیریت شهری سنندج به امکان کسب درآمدهای پایدار از جمله چالش‌های بخش بهره‌گیری از مزیت نسبی اقتصادی است و جلب مشارکت بخش خصوصی و کارآفرینی مبتنی بر مزیت فرهنگی، گردشگری و جایگاه بین‌الملل از رویکردهای این بخش است.

وی اضافه کرد: عدم امکان مشارکت موثر شهروندان در طرح‌های توسعه شهری، ضعیف بودن ارگان‌های دولتی، توان اقتصادی پایین مردم جهت نوسازی منازل مسکونی، فراهم نبودن زمینه‌های قانونی جهت مشارکت بیشتر مردم و عدم آموزش شهروند از چالش‌های حوزه مشارکت و توسعه اجتماعی بوده و برنامه توسعه اجتماع محلی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و غیرانتفاعی و فعال کردن «شورایاری و شورای محله» از رویکردهای این بخش است.

نامزد پست شهرداری سنندج تصریح کرد: ظرفیت‌سازی و توانمندی، عدم جذب نیرو در دو سال آینده مگر در موارد نیاز به نیروهای متخصص، برقراری خط 137 و سامانه آن برای پیگیری‌های مردمی، شناسایی دقیق املاک شهرداری و ایجاد ممیزی و مستند سازی در شهرداری از جمله اقداماتی است که باید در شهرداری صورت بگیرد.

وی گفت: طبق مصوبه سال 90 سهم ده درصدی اراضی شهرداری که نزد راه و شهرسازی است، باید حق شهرداری گرفته شود.

صیدی با بیان اینکه باید بودجه تعهدی به جای سیستم نقدی تحقق یابد، افزود: ضبط و ثبت دارایی‌های غیرنقدی، ایجاد انضباط مالی، ساماندهی خدمات شهری، حذف تدریجی

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، منصور مهرزاد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۶ اردیبهشت، به‌عنوان سالروز سنندج در تقویم سالانه کردستان یادآور شکوه گذشته و میراثی ماندگار برای آیندگان است.

وی اعلام کرد: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف‌الله) و کاخ‌موزه خسروآباد امروز از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی، ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری