Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@07:09:55 GMT

دولت یازدهم برای مسکن کاری نکرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۵۵۰۰

عباس آخوندی-وزیر میلیاردر دولت- نیز به‌جای پاسخگویی درباره وعده‌های دولت و کارنامه خود در جایگاه شاکی نشست و با توهین به مردم در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن-بهمن ۹۳- در اظهارنظری توهین‌آمیز عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است»! به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ «کمال اطهاری» کارشناس اصلاح طلب حوزه مسکن در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:
«فشار می‌آورند که چرا وام مسکن را زیاد نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یازدهم اولاً تحت تأثیر این فشارها، دوم به دلیل کژفهمی از علم اقتصاد، سوم بر اثر نبود اراده کافی برای اینکه بخش مولد را به حرکت در بیاورد و چهارم به‌جهت گسیختگی تیم اقتصادی و تن‌دادن به آن نتوانست اقدام مناسبی در بخش مسکن انجام دهد، درحالی که دولتی که می‌خواهد اقتصاد درون‌زا را پیش ببرد، نباید این توجیهات را داشته باشد و بگوید چون فشار آمد، سرم را خم کردم».

گفتنی است در روزهای گذشته گزارشی با عنوان «ابتکار جالب مسئولان برای کارنامه سازی از طریق تغییر نام/ گنجشک «مسکن مهر» قناری «مسکن اجتماعی» شد!» مبنی بر تلاش دولت یازدهم برای کارنامه سازی در حوزه مسکن در سایت مشرق منتشر شد. در بخشی از این گزارش آمده است. «با گذشت چهار سال از بی مهری دولت به مسکن مهر و مزخرف نامیدنش، پروژه‌های نیمه کاره این طرح با تغییر نام، مسکن اجتماعی لقب می‌گیرند تا با وقفه‌ای چند ساله، آرزوی خانه دار شدن کم درآمدها محقق شود».
روحانی-خرداد ۹۲- در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: «تأمین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است»؛ اما در طول فعالیت دولت یازدهم، هیچ نشانه‌ای مبنی بر عزم دولت در ساخت مسکن مشاهده نشد. روحانی - خرداد ۹۵- گفت: «اصولاً، احداث فرودگاه، کشیدن خط آهن، ساخت مسکن یا احداث اتوبان به عهده دولت نیست بلکه دولت موظف به بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌وکار و ارتقای روابط کشور با دولت‌های خارجی است تا امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد».
در این میان، عباس آخوندی-وزیر میلیاردر دولت- نیز به‌جای پاسخگویی درباره وعده‌های دولت و کارنامه خود در جایگاه شاکی نشست و با توهین به مردم در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن-بهمن ۹۳- در اظهارنظری توهین‌آمیز عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است»!
دولت یازدهم تلاش کرد تا «کلمه» مسکن اجتماعی را جایگزین «طرح عملیاتی شده» مسکن مهر کند و از آن به‌عنوان طرح اصلی دولت در حوزه مسکن نام برد؛ اما علیرغم هیاهوی رسانه‌ای تا به امروز حتی یک ماکت از «مسکن اجتماعی» نیز ساخته نشده است چه برسد به ساخت و تحویل آن به مردم. در نهایت مسکن مهر رها شد و مسکن اجتماعی نیز تنها روی کاغذ اجرا شد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن