Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@23:30:25 GMT

خودرویی با داشبورد متغیر! +عکس

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۶۰۱۶

خودرویی با داشبورد متغیر! +عکس

به گزارش جام نیوز، طرح یکی از فناورانه ترین مدل های خودروی بنتلی رونمایی شده است.

این خودرو برای نخستین بار دارای داشبوردی با سه ظاهر متغیر و با الهام از خودروهای جیمز باند ساخته شده است. راننده می تواند برحسب نیاز خود از هر یک از این داشبوردها استفاده کند.

مدل جدید بنتلی سال آتی و با قیمت پایه ۱۶۰ هزار پوند برای فروش عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو می تواند با سرعت بیش از ۲۰۰ مایل برساعت حرکت کند و به طور کامل در انگلیس ساخته می شود.

به هرحال خودروی جدید ۲۰۱۸Continenal GT نام گرفته است. در نگاه نخست داشبورد خودرو بسیار معمولی و دارای روکش چوبی است. اما با روشن کردن موتور، وسط داشبورد به آرامی به سمت جلو می چرخد و صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی با ۳ پنجره برای جهت یابی، تلفن و رسانه های مختلف نمایان می شود.

با فشار دادن دکمه ای راننده می تواند از داشبورد سوم استفاده کند که دارای نشانگرهای آنالوگ مانند دمای هوای بیرون، قطب نما و یک سرعت سنج است.

داشبورد مذکور که دارای موتورهای الکتریکی کوچک است به جعبه گیربکس های کوچکی متصل است. این بخش دارای یک واحد کنترل الکترونیکی مخصوص است.

جالب آنکه داشبور دارای پروانه های خنک کننده داخلی است که دمای موتور و صفحه نمایش را کنترل می کند.

در این خودرو ۲۳۰۰ صفحه مدار، ۸ کیلومتر سیم کشی۹۲ واحد کنترل الکتریکی و ۱۰۰ میلیون خط کد رایانه ای استفاده شده است. این میزان تجهیزات الکترونیکی تقریبا ۱۵ برابر بیش از قطعات داخلی بویینگ 787 Dreamliner است.

همچنین ۲۰۱۸ Continenal GT می تواند در ۳.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند ودارای موتوری با قدرت ۶۲۶ اسب بخار است.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)

عصر ایران - جراح ماهی (Surgeonfish) به هر یک از حدود 86 گونه ماهیان گرمسیری با بدنی لاغر و پهن از خانواده Acanthuridae گفته می شود. جراح ماهی ها اندازه ای کوچک دارند.

آنها دارای یک باله پشتی و یک یا چند خار تیز در قسمت پایه دم خود هستند که می تواند بریدگی های عمیق ایجاد کند. خارها که از نظر تیزی شبیه چاقوی جراحی هستند، ممکن است در جای خود ثابت باشند یا قابلیت جمع و باز شدن داشته باشند.

جراح ماهی ها بیشتر جلبک خوار هستند. این ماهی ها از نظر شکل و رنگ دارای الگوهای مختلفی هستند. بیشینه درازای آنها به طور معمول 50 سانتیمتر است. جراح ماهی ها در صخره های مرجانی در دریاهای گرم سراسر جهان یافت می شوند.

پس از جفت گیری و تخم ریزی، تخم جراح ماهی به لاروی به نام آکرونوروس (Acronurus) تبدیل می شود. این لارو شفاف و فاقد فلس است و مدت زیادی را در آب های عمیق سپری می کند.

همانطور که بزرگتر می شود، جراح ماهی به کف اقیانوس در نزدیکی خط ساحلی نزدیک شده و به یک ماهی نوجوان تبدیل می شود. جراح ماهی پس از حدود یک یا دو سال بالغ می شود. آنها ماهی هایی با عمر طولانی هستند و گزارش هایی از ماهی هایی با 30 سال سن یا بیشتر وجود دارند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهی سر گوسفندی دیده اید؟! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)