Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير کل حزب الله لبنان پاکسازي شرق اين کشور از وجود تروريست هاي داعش را به مردم لبنان تبريک گفت و آن را پيروزي مردم،‌ ارتش و مقاومت خواند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الميادين، سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنج شنبه) در مراسم جشن بزرگي که به مناسبت پيروزي اخير مقاومت عليه تروريست هاي تکفيري داعش در شهر «بعلبک» برگزار شد، به سخنراني پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد حسن نصرالله عيد «آزادسازي دوم» را به مردم لبنان تبريک گفت و آن را پيروزي مردم،‌ ارتش و مقاومت خواند.
سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنراني خود به مناسب پاکسازي شرق اين کشور از وجود تروريست هاي داعش گفت: ابتدا از شما(مردم بعلبک) معذرت مي خواهم؛ چرا که من بايد در اين روز بزرگ در کنار شما باشم ، ولي متأسفانه شرايط اجازه نداد.
وي افزود: پيروزي ارتش، ملت و مقاومت بر همه تروريست ها را به شما تبريک مي گويم. از صميم قلب دوست داشتم به هر قيمتي در ميان شما باشم.
نصرالله تاکيد کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي در پياده سازي پروژه خود در منطقه در آستانه شکست قرار دارند.
دبير کل حزب الله لبنان خطاب به شهروندان بقاع گفت: شما نماد وفاداري، غيرت، تعصب و حميت خواهيد بود.
نصرالله با اشاره به روز عرفه و عيد قربان گفت: امروز بيش از دو ميليون حاجي در عرفه مشغول دعا و ذکر خدا هستند، صحنه اي که به روز قيامت شبيه است. اين صحنه خيره کننده نشان دهنده قدرت اين امت است. ما از خداوند مي خواهيم که در روز عرفه ما را از فتنه تکفير و افرطي گري و اعتقاد کور کورانه که به اين امت ضربه زده است، دور کند.
نصرالله به آزادسازي مرز شرقي لبنان از اشغال گروههاي تروريستي اشاره کرد و گفت که تروريسم بر مرز شرقي و شمالي ما سلطه داشت. کار مرز شمالي به اتمام رسيد و ارتش اکنون مستقر است. مشکل وقتي شروع شد که تروريسم بر مرز شرقي يعني مرز لبنان با سوريه مستقر شدند و هزاران کيلومتر مربع را تحت کنترل گرفتند و تهديدي واقعي براي لبنان به وجود آوردند.
نصرالله در مورد شخصت امام موسي صدر گفت: ايشان شخصيتي بزرگ براي امت اسلامي بود و مسئله ايشان براي همه ما مهم است. امام موسي صدر بداند که راه ايشان در مقاومت، آزادسازي و حفظ امنيت و استقلال لبنان و همچنين دفاع از بيت المقدس و فلسطين به عنوان امام و رهبر ما در جنبش امل و حزب الله ادامه دارد.
وي افزود: ايشان به عنوان شخصيتي الهام بخش و هدايتگر راه حق براي ما هستند و اين پيروزي ها و پيروزي آزادسازي دوم برخي از کاشته هاي ايشان است که امروز ميوه داده است.
دبير کل حزب الله لبنان همچنين از نبيه بري رئيس جنبش امل به خاطر مواضع شجاعانه و حکيمانه قدرداني کرد و گفت: اين مواضع نشان مي دهد که ايشان مرد چالش و وحدت ملي است.
وي ادامه داد: سلطه تروريست ها بر مرزهاي شرقي لبنان و سوريه به عنوان تهديدي براي اين دو کشور به حساب مي آمد که براي ريشه کن کردن آنها برخي گروه هاي وزين سياسي با مقابله با تروريست ها در مرزهاي شرقي موافقت کردند.
نصرالله افزود: در گذشته به علت شکاف سياسي دولت لبنان نتوانست تصميم سرنوشت ساز مقابله نظامي را اتخاذ کند، ولي وارد مواجهه امنيتي با گروه هاي تروريستي شد و ارتش و نيروهاي دستاوردهاي مهمي را محقق ساختند.
دبير کل حزب الله لبنان در مورد اسنادي که از داعش در شرق لبنان به دست آمده گفت که داعش قصد داشت به دو شهرک «رأس بعلبک» و «القاع» که داعش آنان را صليبي مي‌نامد، حمله و آنان را اشغال کند.
وي تاکيد کرد: تصميم دولت لبنان به نبرد در جرود عرسال، تحولي بسيار مهم است و اتخاذ تصميم سياسي که ناشي از حاکميت مستقل است يکي دستاوردهاي دوران جديد است که ميشل عون رئيس جمهوري محترم لبنان محور اين تصميم بوده است و معتقد بوديم و در حال حاضر نيز معتقديم که ايشان مردي شجاع و مستقل است و در برابر هيچ فشاري تسليم نمي شود.
نصرالله تصريح کرد: هنگامي که در ماه ژوئن در جرود عرسال بر تروريسم پيروز شديم، آمريکايي‌ها پيام نارضايتي فرستادند که چرا اجازه داديد حزب‌الله اين موفقيت را کسب کند. زمانيکه دوباره تصميم براي ادامه عمليات نظامي براي پاکسازي شرق لبنان گرفته شد، دوباره آمريکايي ها اعتراض و تهديد کردند که کمک‌هاي نظامي به ارتش لبنان قطع مي ‌شود.
دبير کل حزب الله لبنان ادامه داد: اينگونه مسائل رازهاي پنهان نيست، مردم لبنان حقشان است که از آن آگاهي داشته باشند. اي مردم «بقاع»، «بعلبک» و «هرمل» و ساير مناطق که همجوار مناطق اشغالي توسط داعش ساکنيد، بدانيد که آمريکا نمي‌ خواست مناطق نزديک شما از تهديد داعش پاکسازي شود. بله اينها آمريکايي‌ها هستند. فشار آوردند.
وي گفت: ما منتظر تصميم حاکميتي ديگري هستيم، چرا که همچنان بخشي از سرزمين لبنان تحت اشغال رژيم صهيونيستي قرار دارد و ما از دولت مي خواهيم با اتخاذ تصميم ديگري طرح آزادسازي مزارع شبعا و تپه هاي کفر شوبا را اجرا کند.
نصرالله اظهار داشت: ارتش لبنان و فرماندهان آن عمليات بزرگي را انجام دادند و بايد اعتماد سياسي به توانايي ارتش در زمينه انجام دقيق عمليات تقويت شود، چرا که حمايت از ارتش باعث تقويت قدرت آن مي شود و تقويت ارتش باعث ايجاد معادله طلايي مي شود؛ چرا که ما در لبنان به خاطر طمع ها و تهديدهاي رژيم صهيونيستي نياز به قدرت بيشتر داريم و نبايد اين توهم ايجاد شود که ما ارتش ضعيف مي خواهيم.
وي همچنين در مورد فداکاري هاي نيروهاي ارتش سوريه گفت: ما از فدارکاري هاي ارتش سوريه به ويژه در منطقه اي که در آن جشن مي گيريم، قدرداني مي کنيم. برغم اينکه آزادسازي جرود عرسال مهم بود ولي اولويت رهبران سوريه نبود، ولي آنها با درخواست کمک ما براي آزادسازي موافقت کردند.
نصرالله ادامه داد: ما از رهبران سوريه به خاطر مشارکت در تحقق اين دستاور بزرگ قدرداني مي کنيم، درخواست ما براي هماهنگي با سوريه در راستاي منافع لبنان بود و هيچوقت به دنبال سرنگوني حکومت نبوديم.
وي افزود: ما بايد تصميم حاکميتي براي هماهنگي با سوريه بگيريم چرا که اين امر به نفع ما است و بايد در اين زمينه به دور از فشارهاي کشورهاي غربي عجله کنيم.
دبير کل حزب الله لبنان تاکيد کرد: اين ويژگي مثبتي است که رئيس جمهوري مانند ژنرال ميشل عون داريم که کيان و هيبت کشور را حفظ مي ‌کند. اگر دولت از تصميم به آغاز عمليات عقب نشيني مي کرد، چيزي از کشور يا ارتش و دولت باقي نمانده بود.
وي تصريح کرد: رئيس جمهور عون شوراي دفاع ملي را با حضور نخست ‌وزير لبنان گرد هم آورد و سران کشور اين تصميم را اتخاذ کردند. بايد انصاف داشته باشم و بگويم که سعد الحريري نخست وزير لبنان با پيشبرد اين تصميم موافقت کرد و همچنين نبيه بري رئيس پارلمان که موضعش از قبل براي همه مشخص بوده و هست.
وي ادامه داد: ما در مقابل تجربه جديدي در حکومت و اتخاذ تصميم‌ هاي حاکميتي هستيم و سرانجام تصميم شجاعانه گرفته شد که منافع کشور در آن بود. برخي يک روز مي ‌گويند بقاي تروريست‌ ها به نفع حزب الله است، روزي ديگر مي ‌گويند که به زيان حزب الله است.
دبير کل حزب الله لبنان عنوان کرد: امروز روز عيد دوم آزادسازي است که تکميل روند عيد اول آزادسازي است. ما در همين ‌جا خواستار طرح آزادسازي مزارع شبعا و بلندهاي کفرشوبا بر اساس تصميم حاکميتي ديگري هستيم.
نصرالله در ادامه تأکيد کرد: من خواستار جنگ با رژيم صهيونيستي نمي ‌شوم بلکه خواستار طراحي طرحي کامل براي آزادسازي خاک لبنان و بازپس گيري حاکميت خود بر خاک لبنانم و ما در حزب الله اميد زيادي داريم که اين دستاورد در دوره رياست ميشل عون محقق شود.
وي همچنين از دولت و ملت ايران به خاطر حمايت بي وقفه از مقاومت، سوريه و عراق قدرداني کرد و آزادسازي تلعفر عراق از اشغال تروريست هاي داعش را تبريک گفت و افزود: وزارت خارجه لبنان و ايران نقش مهمي در به شکست کشاندن تلاش هاي آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي براي تغيير مأموريت نيروهاي يونيفل داشتند.
نصرالله تاکيد کرد: جرود عرسال و مرزها، مسئوليت ارتش لبنان است و هيچ روزي ادعا نکرديم که اين مسئوليت ما است. بايد تمام مشکلات در مرزهاي شمالي با سوريه توسط دولت لبنان حل و فصل شود.
وي افزود: بايد از امروز به بعد به شدت نيروهاي امنيتي هوشيار باشند، چرا که اين تروريست ها شکست خورده به دنبال انتقام جويي و توحش هستند. تهديد امنيتي در لبنان بسيار کاهش يافته است؛ چرا که پايگاه آنها در جرود عرسال تاسيس شد ولي احتمال حمله هاي جسته و گريخته تروريست ها وجود دارد.
نصرالله يادآور شد: ما خواستار رشد متوازن هستيم، بقاع و عکار نيازمند انصاف از جانب دولت لبنان و نيازمند حضور نظامي هستند و نبايد به برخي مفسدان و تاجران مواد مخدر اجازه دارد امنيت اجماعي اين منطقه را تهديد کنند.
دبير کل حزب الله لبنان اظهار داشت: شهروندان ما در بقاع با حضور ارتش و نيروهاي امنيتي به صورت مثبت تعامل مي کنند، چرا که ما جايگزيني براي دولت نداريم، مقاومت جايگزين نيست، هيچکس موضوعي را که ما تحمل آن را نداريم بر ما تحميل نمي کند و اين مسئوليت دولت لبنان است.
نصرالله افزود: لبنان پيروز و مقاومت در معرض فشار قرار دارد، البته ايجاد شکاف در منطقه ما از جمله شکاف فعلي ايجاد شده در روابط ميان کشورهاي حاشيه خليج فارس به نفع آمريکا است. آمريکا و دولت ترامپ منبع واقعي تهديد هستند و جهان در آستانه جنگ هسته اي با کره شمالي قرار داده است و روابط با روسيه و چين را به مرحله خطرناکي کشانده است.
وي تاکيد کرد: هر کس عليه ما تحريک مي کند، بايد بداند هر گونه تحريم عليه حزب الله بر همه لبناني ها تاثير خواهد گذاشت، به همين علت بايد با فشارها عليه لبنان را با روحيه همکاري و بدون هيچگونه نگراني مقابله کرد.
دبيرکل حزب الله لبنان يادآور شد: جهان بايد بداند که لبنان متحد است و هر کس به فکر تعرض به سرزمين اين کشور است بايد بداند که اين دست قطع خواهد شد و اين به برکت معادله طلايي است.
نصرالله در خصوص جنگ عربستان عليه يمن و کشتار مردم اين کشور گفت: کشتار مردم يمن توسط عربستان و جنگ عليه آنها، جنگي کاملا آمريکايي است.
دبير کل حزب الله لبنان تصريح کرد: عيد آزادسازي دوم ثابت کرد که هزينه مقاومت بسيار کمتر از هزينه تسليم و سازش است و اين عيد همه لبناني ها و در درجه اول عيد ساکنان بقاع است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر توپخانه‌ای «عین مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را با پهپاد تهاجمی هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر توپخانه رژیم صهیونیستی در عین مارگلیوت را با پهپاد تهاجمی هدف قرار داده و هدف مورد نظر به دقت مورد اصابت قرار گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به هدف قرار دادن روستاهای جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان، مقاومت اسلامی لبنان روز پنجشنبه با استفاده از یک پهپاد تهاجمی، مقر توپخانه عین مارگلیوت را هدف دقیق خود قرار داده است.

حزب‌الله امروز پنج‌شنبه همچنین پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داد و مستقیماً آن را مورد اصابت قرار داد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنان، ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر امروز پنجشنبه، محل استقرار نیروهای دشمن در نزدیکی پایگاه الظهیره را با سلاح موشکی هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید