Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
«يوکيو آمانو» مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفته که «بر اساس شرايط مورد توافق ايران در حوزه بازرسي‌ها، آژانس بدون تفاوت قائل شدن ميان مراکز نظامي و غيرنظامي، به همه آنها دسترسي دارد.»
آنطور که آسوشيتدپرس گزارش کرده، آمانو در پاسخ به سوالي در خصوص اين تنش لفظي ميان تهران و واشنگتن گفت که به «گزارش‌هاي خبري» واکنش نشان نمي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس توافق هسته‌اي، آژانس براي دسترسي به هر سايت غيرهسته‌اي، اعم از نظامي يا غيرنظامي، ابتدا بايد مدارک و اطلاعاتي که نشان دهد ممکن است در اين مکان فعاليت مرتبط با هسته‌اي انجام گيرد را به ايران ارائه کرده و درخواست بازرسي دهد.
در صورت عدم پذيرش اين درخواست از سوي ايران، اين درخواست به کميسيون مشترک هشت عضوي نظارت بر برجام، متشکل از ايران، روسيه، چين، فرانسه، آلمان، انگلستان، آمريکا و اتحاديه اروپا مي‌رود و تنها در صورت رأي اکثر اعضا به نفع آژانس، بايد دسترسي ارائه شود. اين روند تا 24 روز زمان مي‌برد.
سخنگوي وزارت خارجه ايران چند هفته پيش در خصوص طرح مسئله بازرسي از اماکن نظامي ايران گفت: «اين بحث‌ها را بايد به طنزگويي تشبيه کرد. اين مسئله خوابي است که تعبير نخواهد شد. اين سخنان، بسيار گفته و تعبير هم نخواهد شد چون با ايران قدرتمندي مواجهه هستند که با بومي‌سازي راه خود را ادامه مي‌دهد و به عنوان کشوري مستقل در جهان ظهور کرده است.»
«نيکي هيلي» نماينده آمريکا در سازمان ملل هم ديروز (پنجشنبه) گفت: «اگر بازرسي از سايت‌هاي نظامي ايران، آن‌طور که ايراني‌ها مي‌گويند يک رويا است، پايبندي ايران به برجام هم رويا است.»
رئيس‌جمهور آمريکا که طبق قوانين داخلي اين کشور بايد هر سه ماه يک بار پايبندي ايران به برجام را تائيد کند، بر اساس گزارش‌هاي غيررسمي، به دنبال راهي براي متهم کردن ايران به نقض برجام و عدم صدور تائيديه است.
گفته مي‌شود تلاش براي قرار دادن ايران بر سر دو راهي ارائه دسترسي به پايگاه‌هاي نظامي يا خروج از برجام، راه‌ حلي است که به اين منظور به ترامپ پيشنهاد شده است.
«نيکي هيلي» نماينده آمريکا در سازمان ملل هفته گذشته پس از حضور در مقر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، گفت ايران بايد به بازرسان آژانس اجازه دهد که از پايگاه‌هاي نظامي بازديد کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ملاقات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشور در مذاکرات هسته ای، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این دیدار، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین