Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@05:01:16 GMT

این بیماری خطرناک در کمین کودک شماست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۸۷۴۶۳

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد تا به حال باعث داغدار شدن میلیون‌ها خانواده شده است، شناسایی گروه‌های در آستانه خطر این اختلال مرگبار می‌تواند مانع از مرگ هزاران نوزاد شود. آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوزادان نارس سه برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سندرم مرگ ناگهانی نوزاد که به اختصار (SIDS) نامیده می‌شود بیشتر در نوزادانی که بین هفته ۲۴ الی ۲۷ بارداری به دنیا آمده اند، وجود دارد. محققان آمریکایی مسئول این پژوهش اعلام کرده اند خطر سندرم مرگ ناگهانی در نوزادانی که در زمان طبیعی به دنیا آمده اند بسیار کمتر است.
براین اساس کارشناسان به والدین نوزادان نارس توصیه می‌کنند اقدام‌های احتیاطی برای مراقبت از نوزاد پس از مرخص شدن از بیمارستان را انجام دهند همچنین مادر شیرده در رژیم غذایی خود میوه، سبزی، مواد لبنی و پروتئینی کم چرب قراردهد تا سیستم ایمنی نوزاد تقویت شود. از جمله مهم ترین نکاتی که والدین نوزاد نارس باید رعایت کنند خودداری از استعمال سیگار و مواد دخانی است، زیرا این مواد تا مدت‌ها در بدن مادر و پدر می‌ماند و سبب آسیب به سیستم تنفسی نوزاد و بالا رفتن خطر سندرم مرگ ناگهانی می شود.
سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، مرگی بسیار سریع و غیر قابل توضیح است که در نوزادان به ظاهر سالم رخ می‌دهد و براساس آمار‌ها هرسال 2 هزار نوزاد در آمریکا و حدود300 نفر در انگلستان در اثر این سندرم جان خود را از دست می‌دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد