Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بسیاری از ناشنوایان در شرکت های حمل و نقل موبایلی به گفته خودشان بدون اطلاع این شرکت به خدمت رسانی به شهروندان مشغولند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی از نرم افزار های حمل و نقلی استفاده می کنید پیامکی با مضمون زیر برای شما ارسال شده باشد:

من ناشنوا هستم، به مقصد رسیده ام لطفا تشریف بیاورید

این پیامک می توان یکی از جالب ترین سفرهای درون شهری را برای شما رقم بزند، سفری دقیق و در سکوت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگانی که از طریق نرم افزار های حمل و نقلی اقدام به جا به جایی مسافر می کنند به طور معمول از نرم های مسیریاب برای این کار استفاده می کنند.

بنابراین درصورتی که راننده از مهارت بالایی در رانندگی برخوردار باشد شما نیازی ندارید برای پیدا کردن مسیر و ارتباط با راننده نگرانی به خود راه دهید.

اما شاید بد نباشد که بدانید این شرکت ها بدون اطلاع خودشان در حال کمک به جامعه معلولان ایران هستند. در واقع آن ها شرایط خاصی برای استخدام ناشنوایان ندارد و بدون اینکه مطلع شوند این افراد را استخدامی کنند.

یکی از رانندگان ناشنوا در گفت و گو با برنا چگونگی کار با این نرم افزار و اهمیت آن ها در زندگی افرادی با شرایط خاص توضیحاتی ارائه کرد.

لازم به ذکر است که این گفتگو به دلیل شرایط خاص مصاحبه شونده به صورت کتبی انجام شده است.

به گفته وی شرکتی که با آن ها همکاری کرده است اطلاعی از شرایط او ندارد بلکه با معرفی یکی از دوستانش توانسته وارد کار شود.

این راننده ادامه داد: من در دانشگاه با دانشجویان عادی درس خوانده ام و کارشناسی فناوری اطلاعات و طراحی صفحات وب گرفته ام، قطعا این نرم افزار ها می توانند فرصت های شغلی بسیاری برای کسانی که شرایطی مانند من فراهم کند، اما متاسفانه تا کنون چنین کاری صورت نگرفته.

او اظهار کرد: اشخاصی مثل من می توانند گواهینامه دریافت کنند، پس همانطور هم می توانند راننده قابلی شوند تنها مشکل ارتباط با مسافران است که در حال حاضر برای اطلاع رسانی به مسافران از پیامک استفاده می کنیم، اما می توانند با کمی تغییر در برنامه این اپلیکشین را برای افرادی مانند ما مناسب سازی کنند.

باید دانست که پیشرفت تکنولوژی در هر زمانی برای برداشتن باری از دوش بشر و تسهیل در شرایط زندگی افراد است، این پیشرفت ها در برخی کشور ها به صورتی است که برای اشخاص دارای معلولیت نرم افزار و سخت افزار های ویژه ای طراحی می شود، اما همچنان در کشور ما معلولان حتی برای استفاده از برخی نرم افزار ها دچار مشکل هستند.

امید به این است که شرکت های ارائه دهنده چنین نرم افزار هایی متوجه تاثیر تکنولوژی بر زندگی افرادی با شرایط خاص باشند و بتوانند گامی مثبت در بهبود وضعیت معیشت آنان بردارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)



منبع:رجانیوز

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض محیط زیستی در آلمان؛ اشغال یک جنگل (فیلم) مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان (فیلم) اعتراض کودکان غزه به جنایت‌های اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک