Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ گروه جهادی که شامل ۱۵۰ بسیجی از شهرستان مبارکه بودند، فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی در یک استان و پنج شهرستان انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمبارکه‌نا؛ 11 گروه جهادی که شامل 150 بسیجی از شهرستان مبارکه بودند در تابستان 96در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، چادگان، سمیرم و فریدن فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور 150 بسیجی در اردوهای جهادی

سرگرد مهرداد عقیلی بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج در سال 96، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: امسال ناحیه مبارکه با 11 گروه جهادی، سه گروه خواهران و پنج گروه برادران و سه گروه جهادی بسیج دانشجویی کار محرومیت‌زدایی خود را شروع کردند

مدیر قرارگاه سازندگی سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه این برنامه با حضور بیش از 150 نفر از بسیجیان شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: گروه‌های جهادی برادران معمولا در مناطق محروم خارج از شهرستان و در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های چادگان، فریدن و سمیرم حضور دارند.

وی افزود: اردوهای جهادی گروه‌های خواهران در سطح شهرستان و در روستاهای ده سرخ، حسن‌آباد تنگ بیدکان و قمیشلو از توابع شهرستان دهقان برگزار شد.

سرگرد عقیلی با تأکید بر اینکه در بیشتر اردوها با محوریت شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، کلاس‌های فنی حرفه‌ای، آموزشی، معرفتی، ورزشی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی گروه‌های جهادی بحث خودسازی و حضور در مناطق محروم و شناسایی محرومیت‌های مردم است.

مدیر قرارگاه سازندگی ناحیه مبارکه بابیان اینکه امروز به‌اتفاق فرمانده حوزه امام علی (ع) مبارکه بازدیدی از گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده داشتیم، اظهار کرد: مرمت و بازسازی یکی از مدارس و مساجد، بهسازی خانه عالم، جدول و کانیو گذاری روستا، برگزاری یادواره تنها شهید روستا، شهید محمدرضا میرزایی و گرامی داشت یاد و خاطره شهید حججی و شهدای مدافع حرم کارهایی است که این گروه جهادی در روستای عرب علی در شهرستان چادگان انجام داده‌اند.

وی افزود: ناحیه بسیج شهرستان چادگان در این مدت با سپاه و گروه جهادی مبارکه همکاری خوبی داشتند.

چینش گروه های جهادی بر اساسعرصه یابی

اصغر حسن‌زاده همچنین در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هر حوزه مقاومت بسیج سهمیه برای اعزام یک گروه جهادی دارد، گفت: گروه سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده با همکاری پایگاه شهدای مدافع حرم حوزه بسیج امام علی (ع) مبارکه به روستای عرب علی که از توابع شهرستان چادگان است، اعزام شد.

فرمانده حوزه امام علی (ع) شهر مبارکه بابیان اینکه از بسیجیان که علاقه‌مند بودند و تخصص‌هایی که نیاز بود ثبت انجام شد، اظهار کرد: قبل از اعزام گروه جهادی شهید جعفر زاده به این روستا، با مسئول بسیج سازندگی و اردوی جهادی حوزه بسیج امام علی (ع) و در روستای عرب علی حضور پیدا کردیم و با فرمانده سپاه و مسئول بسیج سازندگی ناحیه چادگان جلساتی را برگزار کردیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در بحث عرصه یابی، تحدیدها، فرصت‌ها و جوانب دیگر را در نظر گرفتیم و بر اساس این گروه را چینش کردیم، خاطرنشان کرد: 21 نفر از بسیجی‌هایی که در تخصص‌های کاشی‌کاری، بنایی و نقاشی ساختمان مهارت داشتند از شنبه چهارم شهریورماه تا جمعه دهم شهریور این گروه اعزام شدند و روز جمعه هم کار این گروه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه گروه‌های جهادی اعزام شود با رایزنی‌هایی که انجام شد، توانستیم 200 جفت کفش، 130 دست لباس، 450 کتاب در موضوع مهدویت و اقلام فرهنگی، لوازم‌تحریر و درسی برای محرومان این روستا از خیرین شهرستان مبارکه فراهم کردیم.

فعالیت بسیجیان درزمینه‌های تخصصی مختلف

حسن اسکندری در گفت‌وگویی گفت: اردوی جهادی گروه سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده به مدت یک در روستای عرب علی، یکی از روستاهای محرم شهرستان چادگان در حال برگزاری است.

مسئول گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده بابیان اینکه این گروه با حضور 21 بسیجی در زمینه‌های تخصصی مختلف تشکیل‌شده است، اظهار کرد: بعد از عرصه یابی، نیازهایی اساسی این روستا شناسایی شد و برای حل این نیازها کارهای سازندگی و بحث‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی افزود: تعمیر خانه عالم، جدول‌کشی روستا، رنگ‌آمیزی یک مدرسه شش کلاسه در روستای کنار این روستا، انجام دادیم.

اسکندری گفت: با توجه به تعاملی که با دهیاری و بسیج این روستا داشتیم کلاس‌های فرهنگی و عقیدتی برای خواهران و برادران و نمازهای جماعت در این روستا برگزار شد.

وی بابیان اینکه برای بحث محرومیت‌زدایی یک سری اقلامی را از خیران شهرستان مبارکه جمع‌آوری کردیم، تصریح کرد: بعد شناسایی محرومان، این اقلام در اختیارشان گذشته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر