Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در ايالات متحده اصلاح ژنتيکي خطرناک انسان انجام مي شود.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري آريا، اسپوتنيک به نقل از نشريه «گيزمودو» نوشت اداره نظارت بهداشتي بر کيفيت مواد غذايي و دارو آمريکا (اف.دي.اي) براي اولين بار مجوز اصلاح ژنتيکي سلول هاي خون انسان براي مقابله با سرطان را صادر کرد.اين روش خطرناک که « CAR-T» درماني نام دارد بر اساس ساخت پروتئين هاي ترکيبي استوار است که توانايي لنفوسيت ها در شناسايي سلولهاي سرطاني را بهبود مي بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روش مذکور- گيرنده کايمريک آنتي ژن است که از دو پروتئين تشکيل شده است. يکي از آن ها بخشي از آنتي ژن است که مي تواند بدلخواه با مولکول هاي بيگانه تماس برقرار کند (آنتي ژن ها) و ديگري فعال کننده لينفوسيت (سلول هاي —ت) است که ناقلان آنتي ژن را نابود مي کند. ژني که داراي کد « CAR» است وارد سلول هاي ايمني مي شود که از بدن انسان جدا شده اند و پس از آن «ت-لينفوسيت» از امکان شناسايي سلول سرطاني و نابودي آن برخوردار مي شود.
داروي Kymriah که براي درمان مورد استفاده قرار مي گيرد حاوي سلول هاي اصلاح شده بيمار است و براي درمان کودکان و جوانان مبتلا به انواع مختلف سرطان خون استفاده مي شود. اما هنوز بي خطر بودن اين دارو به اثبات نرسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درمان گیاهی ریزش مو
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر