Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک به مناسبت عید قربان اظهار کرد: همه عبادات برای انسانها کلاس درس و تربیت است و قربانی کردن هم درس فداکاری، ایثار، کمک به نیازمندان و مستمندان، گذشت و آمادگی برای شهادت در راه خدا را می آموزد.
وی با اشاره به اینکه خداوند به قربانی نیاز ندارد بیان کرد: کسی که می خواهد حج انجام دهد همچنین شخصی که وصیت به انجام قربانی کند و نیز کسی که نذر داشته باشد قربانی بر وی واجب می شود و بقیه قربانی ها مستحب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح فلسفه قربانی گفت: تعیین مسیر زندگی و تقرب به خدا، تقرب به خداوند و رابطه معنوی شما با خالق هستی، فرودستی غیر خدا، عطوفت الهی شامل حال بندگان، توجه به جامعه و خدمت به خلق و ایجاد شادی جمعی و اجتماعی و همچنین تاسیس مکتب توحید و ملت ابراهیمی شدن از فلسفه قربانی کردن است.
امام جمعه رفسنجان به بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: در جامعه تحمل و ظرفیت داشتن را در برابر انتقادها بالا ببریم و انسانها نباید خود را به بی خبری و جهالت بزنند و جامعه را دچار اختلال کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی هم در مورد بصیرت بیاناتی داشتند و بصیرت را موجب کارایی و به هدایت و به سر منزل مقصود رساندن می دانند و توصیه دارند که حامی انقلاب اسلامی باشیم.
خبرنگار : مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
7433/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آستانه فرارسیدن روز شهادت استاد مطهری و روز معلم با خانواده شهید رجبعلی قربانی از شهدای معلم استان دیدار و گفتگو کرد.

 شهید رجبعلی قربانی هشتم فروردین ۱۳۳۸، در شهر قزوین به دنیا آمد، وی در رشته انسانی تحصیل کرد و به عنوان دبیر در مسیر اعتلای علمی دانش آموزان تلاش می‌کرد، سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکر این شهید والا مقام مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب