Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، محمد الریان مشاور ارشد اقتصادی موسسه مالی آلیانز تاکید کرد: افزایش قیمت طلا به بالاتر از 1300 دلار در هر اونس یک واکنش نامطلوب به تنش های سیاسی است و این مساله نشان می دهد طلا جایگاه خود به عنوان مکان امن سرمایه گذاری را از دست داده است.

بر اساس این گزارش محمد الریان در ادامه تصریح کرد: پس از آزمایش موشکی کره شمالی در روز سه شنبه -که بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد و در نهایت در نزدیکی جزیره هوکایدو سقوط کرد،- قیمت طلا می توانست بسیار بیشتر از مقداری که افزایش یافت، با جهش چشمگیری روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واکنش قیمت طلا به تحولات سیاسی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره کمتر از حد انتظارات اولیه بوده است. بر اساس الگوهای تاریخی انتظار می رفت که قیمت طلا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

گرچه قیمت طلا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی برای لحظاتی به بیش از 1320 دلار رسید ولی بار دیگر روندی نزولی را آغاز کرده است.

رئیس سابق موسسه سرمایه گذاری پیمکو بر این باور است که سیاست های پولی بانک های مرکزی و همین طور ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین عامل اصلی عملکرد دور از انتظار قیمت طلا بوده است.

وی اظهار داشت: جایگاه طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری تحت تاثیر سیاست های پولی نامتعارف بانک های مرکزی جهان و رشد بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

الریان گفت: سیاست های نامتعارف پولی بانک های مرکزی جهان موجب شده است تا ارتباط معنادار بین قیمت دارایی های مختلف با نیروهای ساختاری بازار از بین برود. از سوی دیگر افزایش تمایل سرمایه گذاران برای خرید پول و ارز دیجیتال، مانع بزرگی برای سرمایه گذاری در بازار طلا بوده است.

وی در عین حال بر این باور است که طلا هنوز نقش مهم و کلیدی در سبد سرمایه گذاری ایفا می کند و سرمایه گذاران هنوز باید بخشی از دارایی و سرمایه خود را با طلا نگهداری کنند.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نوسانات ارزش دلار و تنش های سیاسی قرار خواهد داشت.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی