Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر امروز و همزمان با سایر دیگر شهرهای ایران اسلامی مردم ولایت‌مدار و شیفته اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دعای پرفیض عرفه را با مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع) در جای جای استان مرکزی طنین‌انداز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ ب بهترین عمل در روز عرفه دعا است، روز عرفه داراى دعاهاى فراوانى است ولى در این میان دعاى عرفه امام حسین(علیه السلام) داراى جایگاه ممتاز و ویژه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعایی که ناب‌‏ترین و عمیق‏‌ترین معارف الهى و توحیدى در آن، بر زبان سالار شهیدان علیه السلام جارى گشته است.

در این روز باعظمت دست‌های خود را به سوی آن بی‌نیاز بالا می‌بریم و پیوسته دعا می‌کنیم. دعایی کهدرهای مغفرت، بخشش و رحمت پروردگار بر روی بندگان گشوده می‌شود. و در فرازهای این دعا، انسان بامعرفت پیوند با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق از دنیای خاکی دل می‌کند.

اراک:

قرائت دعای روح‌بخش عرفه در گلزار شهدای اراک برگزار شد

به گزارشدیار آفتاب؛عصر امروز و همزمان با سایر دیگر شهرهای ایران اسلامی مردم ولایت‌مدار و شیفته اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با حضور در کنار قبور شهدای گمنام دعای پرفیض عرفه را با مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع)زمزمه کردند.

امروز روز عرفه بود، روز تحول درونی و انقلاب معنوی با آن‌ همه مزایا و ویژگی‌های ارزشمند برای هر مسلمان بیدار و آگاه؛روز پیروزی انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانی در تاریخ زندگی هر فرد مسلمان.

​​​​​​

اراک:

طنین دعای عرفه و قربانی نفس در مصلی بیت‌المقدس اراک

به گزارشدیار آفتاب؛ عصر امروز مراسم دعای روح‌بخش عرفه با حضور مؤمنان و عاشقان سالار شهیدان، در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

روز عرفه؛ فرصتی برای رسیدن به کمالات و فرصتی برای پاکسازی بشر از گناه است.

​​​​​​​

خمین: طنین نوای «دعای عرفه» در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازپایگاه خبری خمین نیوز؛همزمان با سراسر کشور و در روز نیایش دعا، مراسم دعای عرفه در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان خمین با حضور مردم خداجو و مؤمن شهرستان برگزار شد.

روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است کهدر این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می کند.

​​​​​

خنداب:

نوای روح بخش دعای عرفه در خنداب طنین‌انداز شد

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازپایگاه خبری نسیم خنداب، عرفه روز استجابت دعا، راز و نیاز، فرصتی برای توبه، بخشش و بندگی عاشقانه، روزی که درهای رحمت الهی برای پذیرش تضرع بندگان گشوده می‌شود و خداوند بندگان را مورد رحمت قرار می‌دهد.

خداوند در این روز بندگان را به اطاعت و عبادت فرا می‌خواند و فرصتی فراهم می‌کند تا بخشش نصیب بندگان عاشق شود.

مردم و مسئولان شهرستان خنداب امروز با دل‌هایی بی‌قرار دعای عرفه را زمزمه و با اشک و ناله و تضرع به درگاه معبود بی‌همتا، توبه کردند.

کمیجان:

نسیم روح‌ بخش دعای «عرفه» در مساجد کمیجان طنین‌انداز شد

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازسلام کمیجان؛ عرفه روزی است که در آن درهای آسمان به روی بندگان باز می‌شود و رحمت خاص پروردگار شامل حال بندگان می‌شود. حضرت زهرا سلام الله علیها همیشه هنگام دعا کردن، دیگران را بر خود مقدم می‌دانستند.

در روز عرفه ما هم می‌توانیم، همچون ایشان در حق دیگران دعا کنیم. لازم نیست حتما کسی التماس دعا گفته باشد تا او را به خاطر بیاوریم، همه دوستان و آشنایان‌مان را یاد کنیم. هر دعایی که در حق دیگران می‌کنیم، آن دعا بیشتر در حق خودمان مستجاب می‌شود.

در روز عرفه مردم و مسئولان شهرستان کمیجان همراه با مردم در مساجد حاضر شدند و عاشقانه دست نیاز و استغفار به سوی معبود بلند کردند.

تفرش:

مراسم پرفیض دعای عرفه در مصلی «ولایت» تفرش برگزار شد

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازندای تفرش، مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور مردم تفرش در مصلی ولایت برگزار شد.

محلات:

عرفه؛ موسمِ بریدن از خاک و پیوستن به افلاک

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، مردم مومن و خداجوی محلات امروز همزمان با روز عرفه، هم نوا با سید الشهداء(ع) و حضرت ولی عصر(عج) دعای عرفه را زمزمه کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، گفت: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تبریک فرارسیدن روز معلم و با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ادای تکلیف در راستای بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی در جامعه است، اظهار کرد: فاصله میلاد پر نور و سرور حضرت فاطمه معصومه(س) و ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) فرصتی بسیار مناسب برای تکریم امامزادگان عظیم‌الشأن است که همه باید از این ظرفیت برای ارتقای معارف ولایی خودمان و دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر جامعه بر معارف ولایی خود بیفزاید از آسیب‌ها مصون خواهد ماند، ادامه داد: امروز آثار معارف ولایی را مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین مصداق آن، انقلاب اسلامی است که در سایه معارف الهی شکل گرفت. ولایت فقیه عرصه دیگری است که در سایه معارف الهی توانسته تداوم‌بخش راه انبیای الهی و ائمه هدی(ع) باشد.

نکونام با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، توضیح داد: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است و امروز می‌بینیم که دانشجویان این دانشگاه‌ها خاصه در رشته‌های تربیتی و مدیریتی و وابسته به مدیران این کشور چنین حرکت‌هایی را ظهور و بروز می‌دهند که این شرایط شاید هیچ‌گاه به ذهن مدیران و مسئولان آمریکا نمی‌رسید.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر مقابله محکم و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض برای حفظ آبرو و فرار از رسوایی، افزود: دیگر آبرویی برای آنها نمانده است و اینها همه ذیل معارف الهی اتفاق می‌افتد زیرا فقط این معارف با فطرت انسانی و با عقلانیت، اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نکونام تصریح کرد: استکبار و غرب می‌خواهد فطرت‌ها را مخدوش و اصل و اساس انسانیت را نابود کند اما نمی‌تواند زیرا مخلوقات خداوند باطن خود را حفظ می‌کنند و باطن عقول و فطرت‌ها پابرجا هستند و در چنین فرصت‌ها و بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان ما نفوذ کرده اما در درون خودمان گاه مشکل داریم، توضیح داد: بسیاری از ما مانند ماهی‌هایی در دریا هستیم که قدر آب را نمی‌دانیم و از آن غافل هستیم و باید دقت کنیم که ما بیشتر به معارف الهی و ارزش‌های انقلاب نیاز داریم.

نکونام بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی با چنان قدر و مقام در نزد خداوند است که تمام اهل قیامت به شفاعت ایشان می‌توانند بهشتی شوند؛ این مقام کمی نیست و چنین عظمتی را نزد خداوند متعال فقط فاطمه معصومه(س) دارد که در سایه ایمان، عفت و حجاب، اخلاق و تقوا به این مقام والا نائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ما چنین بانویی داریم پس چرا بانوان ما نباید در محضر چنین بانویی زانو بزنند و الگو نگیرند بلکه جای دیگر بروند و از بیگانگان الگو بگیرند.

نکونام در پایان گفت: امام رضا(ع) شمس الشموس و آفتاب عالم‌تاب است که ما در این کشور از وجود ایشان برخوردار هستیم. معارف و مکتب ایشان و تدبیر آن حضرت باعث شد پرچم مکتب تشیع همچنان برافراشته باشد و حفظ شود که این نهضت به حول و قوه الهی تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمزمه دعای کمیل در روستای لیلی یادگار + فیلم
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان