Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:10:26 GMT

گزارش ایسنا از جریان پلمپ پاساژ شیخ صفی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۰۵۲۴

گزارش ایسنا از جریان پلمپ پاساژ شیخ صفی تبریز

چند روز پیش خبر اعتصاب اصناف و کسبه بازار شیخ صفی تبریز را شنیدیم که در پی پلمپ برخی از مغازه های این پاساژ رخ داده بود،  در همین رابطه به منظور رسیدگی به این ماجرا سراغ کاسبان این پاساژ رفتیم.


یکی از کاسبان بازار شیخ صفی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می کند:  شهرداری پس از گذشت 40 سال از افتتاح این پاساژ ادعا می کند که  قسمتی از پاساژ شیخ صفی تبریز فاقد پروانه بوده و غیرقانونی است از سوی دیگر مالک این بازار ادعا دارد که تمامی عوارض و بدهی ها تسویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی می گوید: ما نمی دانیم گناه ما چه بوده و مقصر چه کسی است؛ اما آیا این درست است که در روزی چندین خانوار که از طریق این پاساژ ارتزاق می کردند بسته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری زورش به مالک نمی رسد بنابراین اصناف و کسبه را درگیر این موضوع کرده است، ادامه می دهد: هر کدام از این مغازه ها نان آور خانه هستند و نباید نان آن ها آجر شود.

عضو هیئت امنای پاساژ شیخ صفی تبریز با بیان این پرسش که آیا مغازه داران باید تاوان مکافات عوارض مالک را بدهند؛ می افزاید: کسبه این بازار هیچ اطلاعی مبنی بر صحیح و یا غیرصحیح بودن این ادعا  ندارند؛ اما به راستی چه کسی پاسخگوی ورشکستگی مغازه داران پاسخگو خواهد بود؟.

وی با تاکید بر اینکه پلمب این پاساژ به اقتصاد استان لطمه وارد می کند، می گوید: اگر مالک خلاف کرده بود باید کل پاساژپلمپ شود/ف این درحالیست که اصناف مدارک لازم را از قبیل پرداخت انواع خلافی ها در دست دارد.


وی ادامه می دهد: این پاساژ حدود 300 مغازه دارد که از این تعداد، شهرداری ادعا می کند 80 مغازه به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کند.


یکی دیگر از کاسبان پاساژ شیخ صفی تبریز با بیان اینکه ماموران شهرداری موارد قانونی مرتبط با پلمپ را رعایت نکردند، تصریح می کند:  قانون نحوه پلمپ این است که در مرحله اول یک اخطار 48 ساعته به مغازه داران برای پرداخت عوارض کسب خود صادر کنند و در صورت خودداری از پرداخت عوارض، اقدام به پلمپ کنند اما زمانی که ما عوارضات مختلف اعم از عوارض خرید و فروش، سرقفلی، تخلفات پارکینگ و... را به شهرداری  داداه ایم، چرا باید صبح زود با درب های قفل شده توسط ماموران شهرداری روبه رو شویم .
کسبه دیگر این بازار  با اشاره به خرید مغازه در پاساژ شیخ صفی تبریز از سوی شهرداری تاکید می کند: شهرداری که ادعا دارد، این پاساژ خلاف کرده است پس چرا خود شهرداری خلاف کرده و در این پاساژ مغازه هایی را خریداری کرده است؟.
وی اضافه می کند: در سال 91 چندین مغازه در این پاساژ به فروش رسیده و شهرداری گواهی بلامانع بودن مغازه ها را صادر کرده و پنج درصد از معاملات را دریافت کرده است، حال برای همان مغازه ها ادعا دارد که تخلف می‌کنند.

مرجع قضایی بدون مستندات حکم پلمپ صادر نمی کند
اما شهردار منطقه 8 تبریز در پاسخ به موارد گفته شده توسط این مغازه داران، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می کند: پاساژ شیخ صفی به مساحت 2400 متر است که حدود یک سوم این پاساژ به صورت خلاف ایجاد شده است.


محبوب تیزپاز با بیان اینکه کاسبان این پاساژ به بحث حقوقی وارد نیستند، عنوان می کند: برخی از مالکان مغازه های بازار شیخ صفی تبریز بیش از 12 ملیلیارد تومان از بابت عوارض بدهکار هستند، با ارجاع این امر به کمسیون ماده 100 ، مرجع قضایی براساس مستندات حکم پلمپ تعدای از مغازه ها را صادر کرده است.

وی ادامه می دهد: این مغازه ها از سوی مالک به صورت غیررسمی به مغازه داران واگذار شده و مغازه داران که از پرداخت جریمه خودداری کردند، طبق رای کمسیون از روی اجبار حکم پلمپ برای مغازه های آنها صادر شد.
وی می افزاید: تنها 8 روز باقی است تا این مغازه داران جریمه را پرداخت کنند در غیراین صورت 80 مغازه که خلاف هستند، پلمپ خواهند شد.
بر اساس این گزارش؛ امیدواریم تدابیری از سوی مسئولان اندیشیده شود تا مشکلات این مغازه داران به آسانی رفع شود تا در این شرایط بیکاری حاکم بر جامعه شاهد بیکار شدن عده ای دیگر نباشیم.
گزارش از : آیتک اسماعیل زاده

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و هفت مالخر در طرح سه روزه عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در استان خبر داد و گفت: این افراد به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی با بیان اینکه طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه به مدت سه روز در استان گیلان اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۲ سارق و هفت مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۲ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 748925

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند