Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب که تا لحظه تنظیم خبر با مرگ 9 نفر همراه بوده است بار دیگر ایران را سوگوار کرد. حادثه‌ای در آن هفت دانش آموز دختر هرمزگانی و یک مربی و کمک راننده تا کنون جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان نیز وجود دارد. به گزارش تین نیوز بر اساس خبری که در ایسنا منتشر شده است این حادثه در ساعت 03:58 بامداد در محور داراب - بندرعباس- قبل از روستای قلعه بیابان اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه رئیس هلال‌احمر داراب شمار قربانیان این حادثه را 12 تن اعلام کرده بود،معاون عملیات اوژانسکشوردر ساعت 12 و 50 دقیقه با عدم تایید این آمارها، شمار قربانیان را تاکنون 9 نفر اعلام کرد. وی با رد ادعای فوت راننده اتوبوس، اعلام کرد: راننده این اتوبوس زنده است، کمک راننده و یکی از مربیان جان خود را از دست داده‌اند.معاون عملیات اوژانس کشور با اشاره به بدخیم بودن حال 3 تن از مصدومان تصریح کرد: مصدومان حادثه از همان ساعت اولیه به بیمارستان منتقل شدند و ۳ مصدوم بدحال نیز به شیراز منتقل شدند و دو مصدوم دیگر نیز به شیراز منتقل خواهند شد. همچنین به گزارش تین‌نیوز و بر اساس خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، رئیس پلیس راه نیز در بیان جزئیاتی از چگونگی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، گفت: اتوبوس حادثه دیده دارای سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) بوده و برابر اطلاعات این سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف 86 کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است. ضمن این که راننده و اتوبوس پیش از این تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دریافتی اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد و پس از آن به یک طرف واژگون شده است.

به گزارش تین‌نیوز، وقوع این حادثه و غم از دست دادن جوانان کشورمان داغ تازه‌ای بر دل مردم نهاد و شدت تاثر از این حادثه موجب شد تا فضای مجازی نیز تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته و اکثر پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی به آن معطوف شود.

در این بین اعضای یک گروه تلگرامی مرتبط با فعالان بخش ناوگان مسافری جاده‌ای و رانندگان اتوبوس نیز به ارایه دیدگاه خود در مورد دلایل وقوع این حادثه پرداختند که گزارش این دیدگاه‌ها بدون هر گونه قضاوتجهت اطلاع‌رسانی در ادامه می‌آید:

یکی از اعضای این گروه درباره این حادثه خطاب به مسئولان مرتبط نوشت: قانون‌گذارانی که راننده را به جای رباط اشتباه گرفتند و از راننده انتظار دارند درست مانند یک مجسمه بنشیند بدانند آخر این بخشنامه‌هابه قیمت جان عزیزان هموطنانمانختم می‌شود. نتیجه را هم دارید می‌بینید تا قبل از این‌که اتوبوسی دیگر وراننده و بچه‌های دیگر به کام مرگ بروند از چند راننده قدیمی که بهترین کارشناسان جاده‌ای هستند کمک بگیرید که جلوی اتفاقات جاده‌ای گرفته شود.

یکی دیگر از افراد حاضر در این گروه نیز نوشت: دوربین سپهتن در داخل اتوبوس که با هزینه گزاف و به زور مسئولانبه رانندگان تحمیل شده باعث و بانی این حوادث شده است. راننده جرات خوردن و آشامیدن پشت فرمان را ندارد اما شاید با خوردن و صرف یک فنجان چای راحت‌تر رانندگی می‌کرد و باعث این فاجعه نمی‌شد.حتما مسئولانمی‌گوینددوربین فقط برای تشخیص شناسایی چهره راننده است اما وقتی یک مامور پلیسراه با بهانه‌جویی سر همین موضوع راننده را جریمه و اعصاب راننده را خراب می‌کند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست واقعا باعث تاسف استکه کارشناسان می‌گویندعلت تصادف خواب آلودگی راننده بوده و علت اصلی را جویا نمی‌شوند.

عضو دیگری از این گروهنیز نوشت: باز هم مثل همیشه راننده اتوبوس مقصر است. هیچ کس علت خواب آلودگی راننده را پیگیری نمی‌کند. راننده هم آدم است باید با تخمه یا چای یا هر چیز دیگری که او را سرگرم کند جلوی خواب آلودگیش را بگیرد.این حادثه از برکات دوربینسپهتن است.

یکی دیگر از اعضای این گروه نیز تاکید کرد: قانونگذار متاسفانه بیشتر در فکر در آمد و پرکردن خزانه دولت است تا به فکر جان راننده یا مسافران.

عضو دیگری از این گروه نیز خاطر نشان کرد: در این حادثه راننده اولهشت ساعت رانندگیو بعد خودرو را به همکارش واگذار کرده که ایشان بعد از اندکی رانندگی خواب به سراغش می‌آید حال باید چه کار کند؟ به رانندگی ادامه دهد و خدایی نکرده جان خود و مسافران را به خطر بیندازد یا از کمکی که ساعتش به پایان رسیده استفاده کند که این عمل از نظر قانون مشکلات خود را به همراه دارد. حال تکلیف راننده و مسافر چیست؟

یک فعال دیگر بخش مسافری جاده‌ای یادآور شد:متاسفانه علت وقوع حادثه امروز صبح جاده داراب که تعدادی از دانش آموزان عزیز فوت و عده‌ای هم مجروح شدند اگرچه خواب آلودگی راننده اعلام شده ولی علت اصلی دوربین‌های جلو راننده است. در گذشته اگر راننده حس می‌کرد خواب به سراغش آمده یک لیوان آب یا یک چای و یا چند دانه تخمه می‌خورد و خواب از سرش می‌پرید ولی با این دوربین‌ها راننده را یا جریمه می‌کنند و یا دفترش را می‌گیرندو بیکارش می‌‌کنند. اگر پلیس و مسئولان واقعا می‌خواهند از این حوادث جلوگیری کنند باید فکری برای این دوربین‌ها بکنند.

یکی دیگر از اعضای گروه نیز اظهار داشت: در این مسیر حادثه پیش می‌آید چرا که این جاده نامناسبی است. به طوری که حتی این محور در روزمحدودیت سرعت 85 کیلومتر درشب 75کیلومتر داشته است.

یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز با اشاره به صحبت‌های رئیس پلیس راه گفت: با توجه به سرعت استاندارد اتوبوس در حین تصادف و عدم پیشینه تخلف راننده، لازم است کارشناسانی که صحنه تصادف را کارشناسی کردند اعلام کنند آیا محل تصادف جاده نقص فنی، چاله و خرابی دیگر نداشت که بتوان گفت به علت خرابی و غیر استاندارد بودن جاده این حادثه ناگوار برای عزیزان هموطنان مان پیش آمد؟

یکی دیگر از اعضای گروه نیز تاکید کرد: با توجه به اخبار گفته شده، تصاویر و تحلیل‌هاعلت تصادف خواب آلودگی بوده اما علت این تعداد کشته بیشتر ممکن است به علت نبستن کمربند یا شاید نداشتن کمربند صندلی‌های اتوبوس برای سرنشینان باشد. وگرنه این تعداد بالا کشته با صندلی‌های سالم و البته به گفتهپزشک قانونی قطعه قطعه شدن اجساد نشان از به جلو پرتاب شدن سرنشینانو شاید بیرون پرت شدن آنها دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حالی که بخش عمده ای از سفرهای حمل‌ونقل عمومی کشور  از طریق ریل انجام می شود و با توجه به آنکه دولت در تلاش است که ناوگان و واگن های حمل ونقلی کشور را نوسازی و مقاوم سازی کند،   مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته در ستاد و مناطق به‌ویژه نیروهای عملیاتی و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده‌ایم و از هفته‌ای چهار و نیم سانحه به هفته‌ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده‌ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

 صالحی، تأکید کرد: مسلماً این نتیجه شیرین و مبارک با دست روی دست گذاشتن صورت نگرفته؛ بلکه با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل پرسنل عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است که از همه همکاران گران‌قدر در حوزه‌های مختلف ایمنی، سیر و حرکت، خط، ناوگان، ستاد، پلیس، حراست و… تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن افزود: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز ۸ هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیروهای  عملیاتی یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.

وی افزود: پیش از این بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیر بسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند و حتی قوانین سیر و حرکت براین‌اساس وضع شده بود که متأسفانه به‌درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.

او  تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق که در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسید، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر با اجرای این طرح بسیاری از لوکوموتیو رانان هم ابراز رضایت کرده و اعلام کرده اند که ایمنی آنها هم با اجرای این اقدام بسیار افزایش یافته و ما شاهد کمتر شدن روند حادثه در بسیاری از سیر ها هستیم.

گفتنی است نوسازی ناوگان ریلی کشور و لوکوموتیو ها هم در این بخش خود نقش بسیار موثری در کاهش سهم حوادث ریلی داشته است که به نوعی یک رکورد به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید