Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان این آمار را به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد غرق شدن آن کودک سه ساله‌ی سوری در آب‌های دریای مدیترانه، منتشر کرد. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما؛ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد: طی حدود یک سال گذشته، بیش از 4300 تن از آوارگانی که تلاش داشتند خود را به اروپا برسانند در دریا غرق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، چاپ انگلیس، در مقاله‌ای با عنوان «از زمان مرگ آلان کردیِ سه ساله تاکنون 8500 تن در آب‌های مدیترانه کشته یا مفقود شده‌اند» به قلم سعید کمالی دهقان نوشت: آلان کردی (Alan Kurdî)، همان پسر بچه سوری بود که در سال 2015 در دریای مدیترانه غرق شد. وی یکی از آواره‌های جنگ سوریه بود که دو سال پیش آب‌های دریا جسدش را به ساحل آورد و تصاویر جسد این کودک خردسال در فضای مجازی باعث جلب توجه جهانیان به مصائب آوارگان شد. گزارش جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان درباره تلفات آوارگان در دریای مدیترانه حاکی از آن است که از سپتامبر 2016 تاکنون 4337 تن از آوارگانی که تلاش داشتند خود را به سواحل اروپا برسانند، در آب‌های دریا غرق شده‌اند. اکثر این افراد از لیبی به قصد رساندن خود به خاک ایتالیا حرکت کرده بودند. برخی دیگر تلاش داشتند خود را از ترکیه به سواحل قبرس برسانند و اخیراً نیز موج جدیدی از آوارگان تلاش می‌کنند با قایق‌های مملو از پناهجویان، خود را از سواحل کشور مغرب به کشور اسپانیا در جنوب اروپا برسانند.این منبع در انتها افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان این آمار را به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد غرق شدن آن کودک سه ساله‌ سوری در آب‌های دریای مدیترانه، منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: «با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمایید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه