Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابطه بازی، پارتی‌بازی و فامیل بازی در سازمان‌ها نباید وجود نداشته باشد تا یک کارمند بتواند در امنیت، آرامش و در یک فضای عادلانه کار مردم را عاشقانه انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛کارمند واژه‌ای آشنا در اذهان عمومی که گاه از آن با تعبیرهای درست یاد می‌شود و گاه به چشم خفت نظاره می‌شود؛ اما مهم‌تر از آن تعریفی است که ما از کارمند در ذهن خود می‌سازیم و بر اساس آن در مورد یک واژه قضاوتمان را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندی در حکومتی که مبنای حرکت و مسیر خود را اسلام ناب گذاشته است دارای ارزشی والا است چنانچه رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: «فرق می‌کند که انسان، کارمندِ چه کسی باشد و برای کدام دستگاه کار کند. وقتی فردی در هر پایه‌ای از تحصیلات، برای نظام اسلامی و یک نظام مردمی کار می‌کند که هدف آن، عبارت از گسترش عدالت و امنیت و رفاه است که همه این‌ها در اعلای کلمه اسلام خلاصه می‌شود؛ یعنی حکومت اسلامی، آن حکومتی است که هم معنویت انسان‌ها را بالا می‌برد، هم در جوامع بشری، عدالت و امنیت را توسعه می‌دهد و رفاه قشرهای مختلف مردم را تأمین می‌کند؛ کار کردن برای چنین نظامی، خیلی حائز اهمیت است و ازنظر ارزش‌های انسانی و اسلامی، کار خیلی برجسته‌ای است؛ حالا هر کاری می‌خواهد باشد.»

ولی بایستی دید چه می‌شود که در نگاه برخی به‌جای اینکه نگاه ارزشی به کارمندان شود با نگاه بدبینانه افرادی تنبل، کِسل، از زیر کار در رو، خودبرتربین و … تداعی می‌شود.

شاید توقع بیش‌ازحد ما به‌گونه‌ای شده که از کارمندان درخواست‌های خارج از ضوابط می‌کنیم و برای برون‌رفت از مسئله‌ای که در حال پیگیری آن هستیم غیرمنصفانه تقاضاهایی را عنوان می‌کنیم از طرف دیگر هم کارمندان نیز باید دغدغه رفع مشکلات ارباب‌رجوع را داشته باشند، اگر جایی هم احساس می‌کنند قوانین دستگاهی در کار مردم خللی ایجاد می‌کند با طرح آن به مدیران بالاتر دستگاه، سازمان یا نهاد برای رفع آن قدم بردارند، چراکه گره‌گشایی از کار مردم در کلان معصوم ارج‌وقرب بالایی دارد.

* لزوم درک واقع‌بینانه‌ای از جایگاه کارمند خدمتگزار توسط ارباب‌رجوع

حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در گفتگو باصاحب‌نیوزدر این رابطه درک واقع‌بینانه‌ای از جایگاه کارمند خدمتگزار توسط ارباب‌رجوع و مردم را مهم‌ترین خواسته کارمندان دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: مردم باید محدودیت‌های قانونی و اداری کارمندان و کارکنان را مدنظر داشته باشند و انتظار بیجا برای انجام امور خود خارج از قوانین و ضوابط را نداشته باشند.

وی همچنین از انتظار کارمندان و کارکنان از مدیران و افراد بالادستی خودشان، اظهار کرد: این‌که مدیران هر شخصی را متناسب با شایستگی‌هایش موردعنایت و تکریم قرار بدهد و در صورت داشتن شایستگی به مقام‌های بالاتر ارتقا دهند و این خواسته غیرمعقولی نیست.

سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: رابطه بازی، پارتی‌بازی و فامیل بازی در سازمان‌ها نباید وجود نداشته باشد تا یک کارمند بتواند در امنیت، آرامش و در یک فضای عادلانه کار مردم را عاشقانه انجام دهد.

* با چشم بد به کارمندان نگاه نشود

منصفی پور یکی از کارمندان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در گفتگو باخبرنگار مادر همین خصوص بابیان اینکه بنده یک خدمتگزار کوچک از بخشی از بدنه دولت هستم، گفت: بازنشستگی مهم‌ترین دغدغه کارمندان است و اینکه آیا صندوق‌های بازنشستگی در آینده می‌توانند به شخص کارمند بازنشسته کمک‌های لازم را برای روی پا ایستادن بکند یا خیر.

وی علاقه جوانان برای کسب کار دولتی را همین مسئله بازنشستگی بیان کرد و افزود: به کسانی که خواهان شغل دولتی هستم پیشنهاد می‌کنم اگر واقعاً تخصصی دارند و فکر می‌کنند با حضور در بدنه دولت می‌توانند گره ای از کار مردم باز کنند و به جامعه خدمت برساند توصیه به رفتن به سمت کار دولتی را می‌کنم وگرنه جز سربار شدن برای دولت، مردم و نظام کار دیگری انجام نداده‌اند.

این کارمند اداره کل امور اقتصادی و دارایی بابیان اینکه مردم نباید با چشم بد به کارمندان نگاه کنند، اظهار کرد: کارمندان هدف خدمت به مردم و جامعه را مدنظر دارند البته مثل هر جا و صنف دیگری شاید درصد ناخالصی بسیار جزئی هم داشته باشند که با فرهنگ‌سازی وجدان کاری و مدنظر قرار داشتن همیشگی خدای بالای سر این مسئله از بین می‌رود.

وی با اظهار اینکه هیچ‌گاه یک کارمند وظیفه‌شناس موجبات اذیت و آزار ارباب‌رجوعی را ایجاد نمی‌کند، گفت: کارمند وظیفه‌شناس کار مردم را پشت گوش نمی‌اندازد و با ایثارگری تا به نتیجه رساندن کار ارباب‌رجوع پیگیر آن است.

این کارمند ادامه داد: سیستم دولتی باید مردم‌دار و مردم‌سالار باشد.

وی در خصوص توقع خود از دولت دوازدهم که تازه بر سرکار آمده است، گفت: کشورمان دارای نیروی جوان بسیار زیادی است که دولت باید برای ساماندهی آنان اقدام کند اگر امکان مهیاکردن کار دولتی وجود ندارد با انجام حمایت‌های لازم از بخش خصوصی در جهت اشتغال آنان قدم بردارد چراکه اشتغال یک ضرورت برای جامعه دارای نیروی جوان است.

* نگاه حزبی و پارتی‌بازی و باندبازی در کار عامل ماندگاری مشکلات

رییسی یکی از کارمندان سیستم بانکی نیز در گفتگو با خبرنگاررسانه ماراه برون‌رفت از مشکلات موجود را ادامه دادن راه شهدا عنوان کرد و گفت: با ادامه دادن راه شهدا به همه‌چیز می‌رسیم، شهدا بدون هیچ چشم‌داشتی جان شیرین خود را در کف دست گرفتند تا امروز همه ما در امنیت باشیم، اگر خون این شهدا را به‌درستی پاس بداریم همه‌چیز حل می‌شود.

وی از دولت تازه بر سرکار آمده خواست تا در مسیر تحقق وعده‌های داده‌شده قدم بردارند و اظهار کرد: دولت باید باجان و دل در این امنیت و فضای آرامی که وجود دارد به مردم خدمت و کمک کنند.

این کارمند بابیان اینکه اگر بخواهند حزبی و پارتی‌بازی و باندبازی بکنند قطعاً مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند و گفت: الآن در کشور منابع زیادی داریم، مگر موقع زمان جنگ چه داشتیم که توانستیم در برابر دنیا بایستیم با دست‌خالی این کار محقق شد، آن موقع حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم.

وی ادامه داد: دنیا و همه‌گان از سربازهای خمینی (ره) متعجب ماندند، مگر امروز مردمان فرق کردند نه مردم همان مردم آن زمان هستند منتها باید دل‌خوشی و انگیزه‌ای داشته باشند که الحمدالله از نظام این دل‌خوشی رادارند ولی دولت‌هایی که بر سرکار می‌آیند متأسفانه برخی از وقت‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که مردم را مایوس می کند.

این کارمند نظام بانکی داشتن قوانین درست را راهگشا عنوان کرد و گفت: مردم تلاش می‌کنند تا رزق و روزیشان را بدست آورند و از مسئولان خواهان تصویب قانون های صحیح هستند.

وی در پایان به همه سفارش کرد: در راه امام، شهدا و پیروی از ولایت‌فقیه فقط نباید حرف باشد اگر عمل باشد همه‌چیز درست می‌شود.

این‌ها گوشه‌ای از نظرات تعدادی از کارمندان اصفهانی بود که اگر نگاه کنیم با نظرات عموم جامعه نه‌تنها فاصله ندارد بلکه کاملاً موافق نیز هست، فقط باید همدیگر را درک و هرکسی به وظیفه‌ای که دارد به‌درستی بپردازد نه توقع بیجا داشته باشیم و نه در انجام امور دیگرانکم‌کاری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است

سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت گانه مشهد گفت: در مساله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، "جهش تولید با مشارکت مردم" و این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ادارات اظهار کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم ما را مسموم کرده و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند.

غیاثی افزود: بسیج ادارات و کارمندان سپاه خراسان رضوی یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده دارد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه استان یکی از قشر‌هایی است که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده را دارد.

احمد زارعی با تاکید بر رفع مشکلات و مساله کمک و خدمت‌رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم افزود: فرماندهان بسیج در ادارات، حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند که پایه مهم آن فقط مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • نگاه استاد مطهری به آینده جمهوری اسلامی به روایت افروغ
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است