Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تروريست‌هاي محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک به خوبي مي‌دانند مقصد بعدي نيروهاي ارتش و بسيج مردمي عراق شهر حويجه است.
سرويس جهان مشرق - پس از آزادي سازي شهر تلعفر در شمال غرب استان نينواي عراق، حالا همه نگاه ها به جنوب غرب استان کرکوک و شهر راهبردي « حويجه» دوخته شد تا شمارش معکوس براي بستن پرونده گروه تروريستي داعش در اين منطقه به صدا درآيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تروريست‌هاي محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک به خوبي مي دانند مقصد بعدي نيروهاي ارتش و بسيج مردمي عراق شهر حويجه است و همين مسئله باعث شده آنان با انجام حملات پيش دستانه و کور براي حيات خود دست و پا بزنند.

در روزهاي گذشته، منطقه راهبردي « الزويه» در شمال استان صلاح الدين کانون اصلي حملات عناصر تروريستي داعش بوده و همچنين تلاش آنان براي اشغال بخش هايي از رشته کوه هاي «مکحول» ناکام مانده است.
نيروهاي تيپ 29 بسيج مردمي مستقر در شمال استان صلاح الدين و مناطق مرزي جنوب غرب استان کرکوک که در آماده باش کامل قرار دارند، به خوبي موفق شده اند تحرکات تروريست ها را در اين منطقه رصد کنند و واکنش قاطع به حملات آنان نشان دهند.
اشغال منطقه راهبردي «الشرقاط» و فرار به سوي مناطق مرزي براي تروريست هاي محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک در شرايط فعلي بسيار سخت به شمار مي آيد چرا که مي دانند به سد نيروهاي عراقي برخورد مي کنند.

تروريست ها در اين محور درصدد هستند با اشغال منطقه « الزويه» و بخش هاي از رشته کوه هاي « مکحول» که مشرف به مناطق مرزي مشترک استان هاي کرکوک و صلاح الدين است،فقط براي خود زمان بخرند و در عمليات نيروهاي عراقي براي پاکسازي شهر « حويجه» اختلال ايجاد کنند.
عناصر تروريستي داعش امروز هم شانس خود را در اين محور آزمايش کردند و درگيري ها بيش از 4 ساعت ادامه داشت اما در نهايت نيروهاي آماده تيپ 29 بسيج مردمي موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و 65 تن از تروريست ها را به هلاکت برسانند.

تروريست ها از چندين خودروهاي انتحاري براي پيشروي در اين محور استفاده کردند اما بازگشت به منطقه مبدا يعني جنوب غرب استان کرکوک با دهها کشته و زخمي، تنها نتيجه اين حملات بود.
بدون شک در روزهاي آينده بايد منتظر حملات مجدد تروريست ها در اين محور بود اما عمليات بزرگ نيروهاي ارتش و بسيج مردمي عراق در روزهاي آينده به 3 سال اشغال و جنايت عناصر تروريستي داعش در جنوب غرب استان کرکوک پايان مي‌دهد تا تجربه موفق هشت ماه عمليات در استان نينوا اين بار در اين محور تکرار شود.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند