Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@15:53:38 GMT

بزرگترین مالکان رسانه در جهان(+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۳۶۴۸

بزرگترین مالکان رسانه در جهان(+عکس)

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- برای امروز سری به فضای رسانه ها خواهیم زد تا با بزرگترین مالکان این بخش در عرصه بین الملل آشنا شویم. اهمیت اططلاع رسانی و پیشرفت روز افزون تکونولوژی زمینه ای را فراهم کرده تا فعالیت های رسانه ای یکی از پرمخاطب ترین و در عین حال پردرآمدترین ها باشد. گردش مالی این کسب و کار آنچنان سرسام آور است که براحتی نمی توان محاسبات مرتبط با آنرا انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط آشنایی با بزرگترین کمپانی های رسانه ای جهان می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

رده بندی موجود در این گزارش براساس نتایج بررسی های موسسه مطالعات اقتصادی زنیث در لندن(انگلیس) ارائه شده است.

رتبه دهم لیست به شرکت رسانه ای برتلزمان اختصاص دارد. برتلزمان شرکت رسانه های گروهی و مطبوعاتی آلمانی است که در شهر گوترزلوه قرار دارد و سابقه تاسیس آن به سال 1835 میلادی باز می گردد. رادیو، تلویزیون، انتشارات، نشر موسیقی و ... از جمله فعالیت های این گروه است.

در تصویر توماس راب مدیرعامل این مجموعه را در کنفرانس خبری برلین مشاهده می کنید.

رتبه نهم به کمپانی مایکروسافت اختصاص دارد که نیازی به معرفی ندارد.مایکروسافت از سال 1975 تا کنون خدمات کم نظیری را به میلیاردها مخاطب خود ارائه کرده است. دفتر مرکزی آن در واشنگتن(آمریکا) قرار دارد و به عنوان بزرگترین کمپانی ارائه نرم افزار رایانه در جهان دارای تجربیات کم نظیری در انتشار انواع محصولات چند رسانه ایی و خدمات الکترونیکی است.

در تصویر شادی کارکنان شعبه جدید فروشگاه مایکروسافت در وستفیلد سیدنی(استرالیا) را مشاهده می کنید.

شماره هشت امروز ما کمپانی "آی هرت مدیا آی ان سی" است. این گروه فعالیت گسترده چندرسانه دارد و در بخش تبلیغات، رادیو و اخبار نیز صاحب سبک خاص خود است. دفتر مرکزی آن در تگزاس قرار دارد و سابقه فعالیت آن به 45 سال قبل باز می گرد. این کمپانی در سال 2015 درآمدی برابر با 6.242 میلیارد دلار داشته است.

در تصویر باب پیتمن مدیر عامل اجرایی در یک برنامه تلیزیونی مشاهده می شود.

سی بی اس کورپوریشن

سی بی اس شرکت رسانه ای آمریکایی است که تولیدات آن شامل انواع برنامه های تلویزیونی، رادیویی، فیلم های سینمایی، تبلیغات و انتشارات می شود. سابقه تاسیس آن به اوایل دهه 70 میلادی باز می گردد و دفتر مرکزی آن در منهتن قرار دارد.

در تصویر بخشی از ساختمان استودیوی این کمپانی در لس آنجلس مشاهده می شود.

فاکس قرن بیست و یکم

این کمپانی آمریکایی پس از ادغم با شرکت نیوز کورپوریشن در سال 2013 به ثبت رسید. محصولات آن شامل انواع فیلم و تولیدات گروه سرگرمی می شود.

در تصویر پرچم این کمپانی در مقابل دفتر مرکزی آن واقع در منهتن مشاهده می شود.

والت دیزنی

شرکت رسانه های گروهی آمریکایی والت دیزنی فعالیت خود را در 16 اکتبر 1923 آغاز کرد و هم اکنون یکی از بزرگ ترین مالکان رسانه در جهان است. 14 شهر بازی بزرگ، تعداد زیادی شبکه تلویزیونی، استودیوی فیلمسازی، انتشارات و ... در مالکیت والت دیزنی قرار دارد.

در تصویر یک خانواده که برای تفریح به شهر بازی دیزنی -در شانگ های(چین) – رفته اند، مشاهده می شوند.

بایدو

کمپانی چینی بایدو خدمات متنوعی از موتور جستجو تا شبکه های اجتماعی را ارائه می دهد. بایدو 740 میلیون صفحه، 80 میلیون عکس و 10 میلیون فایل چند رسانه‌ای را به صورت ایندکس دارد. بایدو در اکتبر سال 1999 راه اندازی شده است.

در تصویر ساختمان مرکزی بایدو در پکن را مشاهده می کنید.

کامکست

کمپانی آمریکایی ارائه‌دهنده محصولات و خدمات اطلاعاتی، ارتباطاتی و رسانه‌ای است، که دفتر مرکزی آن در برج کامکست- فیلادلفیا- قرار دارد. سابقه این کمپانی به سال 1963 باز می گردد.

در تصویر لوگوی ان بی سی و کامکست بر فراز آسمانخراش جی ئی در منهتن مشاهده می شود.

فیسبوک

نیازی به معرفی ندارد زیرا به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته می شود. در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ و دوستانش تاسیس شده و تا به امروز با قدرت به فعالیت خود ادامه داده است.

در تصویر مارک زاکربرگ در حال سخنرانی مشاهده می شود.

آلفابت

هلدینگ فناوری مستفر در کالیفرنیای آمریکا است که گوگل را نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه ها، همراه دارد. این گروه در سال 2015 با نام آلفابت حیات خود را آغاز کرده است. با تأسیس این شرکت، گوگل بزرگ‌ترین زیرمجموعهٔ شرکت مادر و چندین برند دیگر از جمله گوگل مپس، یوتیوب و اندروید به صورت زیرمجموعه‌ای از شرکت گوگل باقی مانده اند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی، مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با مالکان جدید این دو باشگاه است، گفت: البته انتخاب اعضای هیات مدیره قوانینی دارد که از ان تبعیت می شود.

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ما این است مالکان جدید تا پایان فصل از مدیران فعلی دو باشگاه حمایت کنند تا به سرانجام برسند.

رغبتی تاکید کرد: وزارت ورزش این آمادگی را دارد که در این زمینه مشورت های لازم را بدهد اما در انتخاب مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ دخالتی ندارد.

کد خبر 6088991

دیگر خبرها

  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش