Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@19:07:15 GMT

بی‌خبری قطعه‌سازان از قراردادهای خارجی خودرو

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۴۱۳۰

بی‌خبری قطعه‌سازان از قراردادهای خارجی خودرو

رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات خودرویی اعلام کرد

رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: بسیاری از قطعه‌سازان از قرارداد با خودروسازان خارجی بی‌خبرند و دسترسی به مشارکت‌های جدید ندارند.

گل‌وردی گلستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انعقاد قرارداد با برخی قطعه‌سازان ایرانی برای تولید قطعات خودروهای خارجی تولیدی در کشور، اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌های قطعه‌ساز در این زمینه نقش دارند اما بخش عظیمی از قطعه‌سازان نیز از این قراردادها بی‌خبرند و دسترسی به مشارکت‌های جدید ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قطعه‌سازان توسط وزارت صنعت جدی گرفته نشوند و در بحث قرارداد با خودروسازان خارجی در حاشیه قرار داشته باشند، تبعات خوبی برای صنعت کشور نخواهد داشت.
رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تأکید کرد: بدون تقسیم کار بین قطعه‌سازان و در صورت نادیده گرفتن آنها، سهم تولید داخل در قراردادهای جدید خودرویی محقق نخواهد شد و قطعه‌سازان نیز از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نمی‌شوند.
گلستانی با بیان اینکه خودروسازان فرانسوی افراد زرنگی هستند، گفت: اگر ما توانمندی مناسبی در تولید قطعات با کیفیت از خود نشان ندهیم، خودروسازان فرانسوی به دنبال واردات می‌روند و سهم قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات جدید ناچیز خواهد بود.وی با بیان اینکه برخی قطعه‌سازان که قدرت بیشتری دارند برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی دعوت می‌شوند اما قطعه‌سازانی که دسترسی ندارند، درجا می‌زنند افزود: انحصارطلبی تبعات تأسف‌باری به همراه دارد. متولی بخش صنعت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای مشارکت قطعه‌سازان در قراردادهای خارجی انجام دهد و در این میان، انجمن‌های قطعه‌ساز نیز باید فعالیت بیشتری داشته باشند. انجمن‌های قطعه‌سازی به وفور در کشور وجود دارند، اما با یکدیگر هماهنگ نیستند و رقابت ناسالمی وجود دارد.
رئیس سابق انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه در قراردادهای خارجی حتی قطعه‌سازان با گردش مالی پایین نیز باید به بازی گرفته شوند، گفت: در حال حاضر قطعه‌سازان اطلاعی از اینکه چه قطعاتی را باید برای تولیدات مشترک با خودروسازان خارجی عرضه کنند، ندارند که در صورت وجود یک سازمان خودرویی می‌توان این هماهنگی را ایجاد کرد.گلستانی با انتقاد از محرمانه اعلام شدن قرارداد خودروسازان ایرانی با خودروسازان خارجی، افزود: در شرایطی که قطعه‌سازان سهم 80 درصدی در تولید خودروهای مشترک دارند، باید اطلاع‌رسانی دقیق به آنها صورت گیرد تا برای تولید قطعات با استاندارد مشخص اقدام کنند.
رئیس سابق انجمن قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: امکان تولید اکثر قطعات خودرو با بالاترین کیفیت در کشور وجود دارد اما ابتدا باید فکری برای فروش آنها شود و تولید با برنامه‌ریزی صورت گیرد. در این زمینه اهالی متخصص هر صنعت باید جمع‌آوری شوند و برای تولید قطعات اقدام شود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی