Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينکه آذري‌جهرمي در سال 88 ميدان‌دار بوده تأکيد کرد: فراکسيون اميد در جريان رأي اعتماد خوب عمل نکرد!
سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.
***
شيرزاد: روحاني عوض شده؛ پيوند خويشاوندي ما قوي نيست

احمد شيرزاد، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمايندگان مستعفي مجلس ششم، به تازگي طي يادداشتي در روزنامه آرمان امروز با عنوان «آينده سياسي رئيس‌جمهور» درباره آينده دولت رئيس‌جمهور روحاني و اصلاح‌طلبان نوشته است:
«برخي از اصولگرايان اعتقاد دارند که روحاني در حال فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان است. البته اين مورد واقعيتي کتمان‌ناپذير است که در طول ماه اخير رفتار روحاني شکل جديدي به خود گرفته و گفتمان برخي از اصلاح‌طلبان نيز از حمايت بي‌چون ‌و چرا از روحاني فاصله پيدا کرده تا جايي که اين گفتمان تا حدودي بوي نقد مي‌دهد. تفکري که در سال 92 از روحاني حمايت کرد و در سال 96 نيز تصميم به ادامه حمايت از او گرفت، چنان نيست که در کنش‌هاي سياسي خود تحت تاثير ظواهر در مسير حمايت از روحاني قرار گرفته باشد.»
او در ادامه مي‌افزايد: نوع پيوند اصلاح‌طلبان با نوع پيوند آنها با رئيس دولت اصلاحات متفاوت است و اين رابطه نوعي پيوند دو گرايش سياسي است. پيوند اصلاح‌طلبان با روحاني بيشتر پيوند متحدان سياسي است و افرادي در جريان سياسي اصلاح‌طلب و حتي اعتدالي براي اين پيوند تلاش مي‌کنند. پيوند اصلاح‌طلبان با روحاني، پيوند خويشاوندي قوي‌اي نيست![1]
*شيرزاد پيش از اين هم در يکي از يادداشت‌هاي رسانه‌اي خود آورده بود: «هرچند اصلاح‌طلبان در مجموع همراه و حامي دولت هستند اما دولت روحاني دولت اصلاح‌طلبان نيست و اين جنبش سياسي نمي‌تواند مسئوليت تمام عملکرد دولت‌ را برعهده بگيرد»![2]
آقاي شيرزاد و ساير معاريف اصلاح‌طلب همچون صوفي، تاجيک، حاجي و ديگران بايستي در مقطعي اين حرف‌ها را مي‌زدند که در نزد افکار عمومي بعنوان «فدائيان رئيس‌جمهور روحاني» و يا «بردگان روحاني» خطاب مي‌شدند.
و لذا امروز اگرچه جريان خاص بر «طلاق اصلاح‌طلبان از روحاني» تأکيد دارد اما به نظر نمي‌رسد اين اتفاق در واقعيت و در نزد مردم نيز امکان وقوع داشته باشد.
پر واضح آنکه مردم و فعالان سياسي، تک به تک حوادث 4 سال دولت اول رئيس‌جمهور روحاني را به روشني به خاطر دارند که چگونه اصلاح‌طلبان از تمام قيام و قعود دولت دفاع مي‌کردند و کوچکترين نقدي عليه دولت را بزرگترين حملات پاسخ مي‌گفتند.
آنها از ياد برده‌اند که رئيس‌جمهور روحاني را «قهرماني عدالت‌پرور» مي‌خواندند که تمام کارهايش قانوني است و بايد در آستان او عتبه‌بوسي هم کرد.
اکنون پاک کردن اين سابقه روشن و مبرهن با پاک‌کن و يا با ايستادن در مقابل آن امکان‌پذير نيست و به نظر مي‌رسد جريان سياسي خاص قادر به دستيابي به اين هدف خود نباشد.
پيش از اين، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي و از فعالان اصلاح‌طلب طي اظهاراتي در همين رابطه گفته بود:
«در تمام کشورهاي جهان هنگامي که يک جريان و يا حزب قصد دارد در انتخابات از يک فرد حمايت کند آبرو و حيثيت خود را به ميدان مي‌آورد. جريان اصلاحات نيز حيثيت و آبروي خود را به عملکرد آقاي روحاني گره زده است. به همين دليل آقاي روحاني و تک‌تک کساني که در مبارزات انتخاباتي براي آقاي روحاني تبليغ کردند بايد در مقابل مردم پاسخگو باشند. براي مثال بنده که در دوران مبارزات انتخاباتي در حدود 40 سخنراني در مناطق مختلف کشور در جهت حمايت از آقاي روحاني داشته‌ام بايد نسبت به حمايت‌هايي که از آقاي روحاني انجام داده‌ام به مردم پاسخگو باشم.»[3]
***
آذري‌جهرمي در سال 88 ميدان‌دار بوده؛ فراکسيون اميد خوب عمل نکرد!

«عبدا... ناصري» فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، در مصاحبه با روزنامه اعتماد و با اشاره به رأي نياوردن حبيب‌ا... بيطرف چهره اصلاح‌طلبي که از طرف رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت نيرو معرفي شده، گفته است: عملکرد فراکسيون اميد خيلي موفق نبوده و نياز به آسيب شناسي دارد.
او مي‌افزايد: در مورد آقاي جهرمي نيز اگرچه وجهه مثبتي در معرفي او بود و براي نخستين بار تابوشکني شده و وزيري جوان معرفي شده بود اما به هر صورت سابقه کار امنيتي آقاي جهرمي و ميدان داري‌اش در سال ٨٨ نيز وجود داشت و آقاي روحاني هم اشاره کرد.[4]
*قبلا نيز در وبلاگ مشرق اشاره کرده بوديم که اصلاح‌طلبان هرگز آذري‌جهرمي را به دليل «جوان بودن» و «سوابق امنيتي» نخواهند بخشيد و او همچون رحماني‌فضلي در 4 سال اول دولت رئيس‌جمهور روحاني، بايستي خود را مهيّاي انتقادات و هجمه‌هاي اصلاح‌طلبان کند.
کما اينکه آذري‌جهرمي به تازگي در يکي از اولين سفرهاي استاني‌اش نيز با اعتراض مديران حاضر در جلسه مواجه شد و خطاب قرار گرفت مبني بر اينکه چرا آقاي روحاني در کابينه از اصلاح‌طلبان استفاده نکرده است؟!
پيش از اين، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز هم در مقدمه يک گزارش سياسي درباره آذري‌جهرمي نوشته بود:«راستگوهاي ديگري» هم در مجلس وجود دارند و در مجلسي که آذري‌جهرمي رأي اعتماد مي‌گيرد اما حبيب‌ا... بيطرف نه! صداي زنگ خطر براي اصلاح‌طلبان به صدا درآمده است.[5]
فياض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب نفر بعدي جريان چپ بود که درباره آذري‌جهرمي گفته است: نکته‌اي که بايد در ارتباط با "آذري جهرمي" مد نظر قرار داد اين است که او با اين سن و سال تا چه اندازه در اين حوزه تجربه دارد؟ شعار جوان‌گرايي و اينکه به يکباره کسي را از خانه‌اش به کابينه بياوريم صحيح نيست. جوان‌ها بايد آموزش لازم را ديده باشند و مدتي مدير و مسئول بوده باشند.[6]
در مبحث «فراکسيون اميد» نيز ذکر اين نکته ضروري به نظر مي‌رسد که اصلاح‌طلبان با وجود اينکه در انتخابات مجلس دهم دچار باخت سياسي شدند و نتوانستند اکثريت مجلس را بدست بياورند ولي مارش پيروزي نواختند.
اين رفتار جوانانه اما اکنون با عدم تأثيرگذاري فراکسيوني اصلاح‌طلبان و به رخ کشيده شدن اقليت بودن جريان خاص در مجلس، تبعات خود را آشکار کرده است و البته برخي معتقدند کسي جز «محمدرضا عارف» هم قرباني آن نخواهد بود.
***
تصميمات ويژه شوراي شهر براي «اعتبار جامعه اصلاح‌طلبي»!

حسن رسولي، عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان و از اعضاي شوراي شهر پنجم تهران، به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز پيرامون کيفيت اتخاذ تصميمات در شوراي شهر تهران گفته است:
«در مسائل کارشناسي کاملا از دستاوردهاي تضارب آرا استفاده خواهيم کرد و در تصميمات اساسي که مربوط به حيثيت و اعتبار جامعه اصلاح‌طلبي ايران است، تصميمات بر اساس توافق جمعي متحد و منسجم اتخاذ خواهد شد.»[7]
*طي روزهاي گذشته از انتخابات شوراي شهر تا امروز، بر اساس رصد ما حتي يک خط برنامه هم از سوي اصلاح‌طلبان شوراي شهر به مردم ارائه نشده است و فقط صحبت‌هايي مثل تخريب قاليباف، تأکيد بر حضور زنان در مناصب مختلف و اصرار بر وجود فساد گسترده در شهرداري تهران! از اين چهره‌ها شنيده و خوانده شده است.
در اين زمينه اما نکته کليدي صحبت‌هاي آقاي رسولي مبني بر اينکه در تصميمات مربوط به اعتبار اصلاح‌طلبان، متحد و منسجم خواهيم بود؛ بسيار حائز اهميت است... در واقع مشخص نيست که چرا اين اتحاد و انسجام در قبال مقولات شهري تهران و مسائل مرتبط با رفاه مردم و مثلا رفت و آمد و تفريح روزمره آنها به کار نرفته است؟!
ضمن اينکه پيش‌بيني مي‌شد که آقاي رسولي که چند ماه قبل خواستار ورود بيشتر دستگاه‌هاي امنيتي به حواشي سياسي کشور براي دفاع از دولت شده بود[8] در هنگام حضور در کرسي شوراي شهر تهران هم، تأکيداتي بيش از پيگيري اعتبار اصلاح‌طلبان در مسائل شهري نداشته باشد.
برخي تحليلگران معتقدند تکرار سرنوشت تلخ شوراي شهر اول که داراي اکثريتي اصلاح‌طلب بود، شوراي پنجم را نيز تهديد مي‌کند.
آنها از اين مي‌گويند که شوراي جديد رسالتي غير از سياه‌نمايي از عملکرد قاليباف و تمجيد از قيام و قعود نجفي براي خود متصور نيست و به شوراي شهر بعنوان يک تخته پرش به سمت انتخابات مجلس يازدهم در سال 98 و دولت سيزدهم در سال 1400 مي‌نگرد.
پيش از اين، مجيد فراهاني، يکي ديگر از اصلاح‌طلبان شوراي شهر نيز طي مقاله‌اي در روزنامه اعتماد خواستار تبيين استراتژي براي نقد قاليباف شده و از اين گفته بود که تهران دچار «بحران فروخفته» است![9]
***
1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/196286
2_ mshrgh.ir/765617
3_ mshrgh.ir/764918
4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3619842
5_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/195218
6_ mshrgh.ir/763805
7_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/196248
8_ http://tnews.ir/news/67cf88854354.html
9_ mshrgh.ir/766622

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه یک بک لینک قوی کسب بکنیم؟

در اینجا یک رویکرد ساختاریافته برای دستیابی به این هدف وجود دارد و سرویس سئو مستر امریکا Jesse Rasch میتواند کمک کننده باشد:
1. ایجاد محتوای با کیفیت بالا:
اصالت: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصر به فرد، ارزشمند است و بینش جدیدی ارائه می دهد.
جامعیت: موضوع را به طور کامل پوشش دهید و هیچ نکته مهمی را دست نخورده نگذارید.
چند رسانه ای: فرمت های رسانه های مختلف مانند تصاویر، فیلم ها و اینفوگرافیک ها را برای افزایش تعامل ترکیب کنید.
قالب بندی: از سرصفحه ها، نقاط گلوله و قالب بندی واضح برای خواندن و هضم محتوای خود استفاده کنید.
2. شناسایی محتوای ارزشمند:
تحقیق: به دنبال مقالات، مطالعات، آمار و منابع مرتبط با موضوع خود باشید که ممکن است برای دیگران ارزشمند باشد.
ارتباط: اطمینان حاصل کنید که محتوایی که به آن پیوند می دهید مستقیماً با موضوع مقاله شما مرتبط است.
اعتبار: برای تقویت اعتبار مقاله خود، منابع با اعتبار و اعتبار دامنه بالا را ترجیح دهید.
3. گسترش و همکاری:
با کارشناسان تماس بگیرید: از متخصصان حوزه خود بخواهید مشارکت یا بینش داشته باشند و از آنها بخواهید مقاله شما را به اشتراک بگذارند.
ارسال مهمان: پست‌های مهمان را به وب‌سایت‌های معتبر در جایگاه خود، از جمله پیوندهایی که به مقاله خود باز می‌گردانند، کمک کنید.
با اینفلوئنسرها همکاری کنید: با اینفلوئنسرهایی که می توانند محتوای شما را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند شریک شوید.
4. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید:
قابلیت اشتراک گذاری: مقاله خود را به راحتی در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
تعامل: به طور فعال با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی درگیر شوید تا به اشتراک گذاری و بحث پیرامون محتوای خود را تشویق کنید.
تأثیرگذاران برچسب: هنگام اشتراک گذاری محتوای خود، تأثیرگذاران مرتبط را تگ کنید تا دیده شدن آن را افزایش دهید.
5. بهینه سازی برای موتورهای جستجو:
کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی در سراسر مقاله خود بگنجانید تا رتبه آن در موتورهای جستجو را بهبود بخشد.
توضیحات متا: توضیحات متا قانع کننده ای بنویسید که کاربران را ترغیب می کند تا روی مقاله شما کلیک کنند.
پیوند داخلی: برای بهبود اعتبار کلی سایت، پیوندهای داخلی را به سایر مقالات مرتبط در وب سایت خود اضافه کنید.
6. پیوند و استفاده مجدد محتوا:
Syndication: محتوای خود را در پلتفرم هایی مانند Jesse and Julie Rasch Foundation Prince Edward Island ، LinkedIn Pulse یا انجمن های خاص صنعت به اشتراک بگذارید.
هدف مجدد: مقاله خود را به قالب های مختلف مانند پادکست، نمایش اسلاید یا کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و به مقاله اصلی پیوند دهید.
7. نظارت و به روز رسانی:
نظارت بر عملکرد: نمایه بک لینک خود را با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل یا Ahrefs پیگیری کنید.
به روز رسانی محتوا: به طور مرتب مقاله خود را با اطلاعات تازه به روز کنید تا ارتباط آن حفظ شود و بک لینک های جدید جذب شود.
8. ارزش پیشنهادی برای بک لینک ها:
ایجاد دارایی های قابل پیوند: منابع، ابزارها یا داده هایی را ایجاد کنید که سایر وب سایت ها می خواهند به آنها پیوند دهند.
لینک سازی شکسته: لینک های شکسته را در سایر وب سایت ها شناسایی کنید و محتوای خود را به عنوان جایگزین ارائه دهید.
9. ایجاد روابط:
شبکه سازی: با سایر سازندگان محتوا، وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت در جایگاه خود ارتباط برقرار کنید.
متقابل بودن: پیشنهاد تبلیغ محتوای آنها را در ازای پیوند دادن آنها به محتوای شما.
10. ترکیب چند رسانه ای و عناصر تعاملی:
محتوای بصری: محتوای بصری جذابی مانند اینفوگرافیک ها، نمودارها یا ویدیوهایی ایجاد کنید که دیگران بخواهند به آن ارجاع دهند.
عناصر تعاملی: آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها یا ابزارهای تعاملی را برای افزایش تعامل و تشویق به اشتراک‌گذاری ترکیب کنید.
با پیروی از این استراتژی ها، می توانید به طور موثر تعداد بک لینک ها را به مقاله خود افزایش دهید و در نتیجه دید و اعتبار آن را در وب بهبود بخشید.
 

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چگونه یک بک لینک قوی کسب بکنیم؟
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • واکنش حسن روحانی به حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود